کالزونه نوعی غذای ایتالیایی است که با خمیر پیتزا تهیه می شود و به نوعی یک پیتزای تا شده محسوب می شود. داخل کالزونه را می توان با ترکیبات مختلف پیتزا پر کرد. در این دستور پخت با کالزونه مرغ پنیری آشنا می شویم. در واقع این غذا هم نوع دیگری از پیراشکی مرغ هست که در آن از پنیر استفاده شده. به جای پنیر ریکوتا در این دستور میتوانید از پنیر خامه ای هم استفاده کنید. یا حتی میتوانید آن را حذف کنید. این کالزونه خوشمزه را همراه با سس مارینارا نوش جان کنید و از طعم پنیری آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه کالزونه مرغ پنیری

  فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. کف یک سینی فر کاغذ روغنی بیندازید. سطح کارتان کمی آرد بپاشید. خمیر پیتزا را به 4 بخش تقسیم کنید، سپس هر تکه را با وردنه باز کنید و بصورت دایره هایی با قطر حدودا 17 سانتیمتر دربیاورید.   chicken-calzones-580x380 پنیر ریکوتا، 1/4 فنجان پنیر پارمزان، سیر رنده شده، پیازچه خرد شده، 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل را در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. مرغ پخته و خرد شده را اضافه کنید و با مواد ترکیب کنید.   make-chicken-calzones-580x380 1/4 مواد را روی نصف یکی از خمیرها بریزید و با فاصله 1-2 سانتی از لبه ها پخش کنید. پنیر موزارلا را روی مواد بریزید. طرف دیگر خمیر را روی مواد تا کنید تا یک نیم دایره بوجود بیاید. سپس با دست لبه های خمیر را بپیچانید تا لبه ها کاملا مهر و موم شوند.   cheesy-garlic-chicken-calzones-580x380 به همین ترتیب سه خمیر دیگر را نیز آماده کنید. کالزونه ها را با فاصله داخل سینی فر قرار دهید. با برس کمی کره آب شده روی آن ها بمالید، سپس باقیمانده پنیر پارمزان را روی آن ها بپاشید.   cheesy-garlic-chicken-calzones-image-580x875 سینی فر را به مدت 15 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر آب شود و روی کالزونه ها برشته و طلایی شود. کالزونه ها را خارج کنید و همراه با سس مارینارا نوش جان کنید.  

نکته ها:

- می توانید از خمیر پیتزای آماده یا خانگی استفاده کنید( طرز تهیه خمیر پیتزا). - سس مارینارا سس مخصوص انواع غذاهایی ایتالیایی است و براحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید( طرز تهیه سس مارینارا).