دسرهای با طعم کدو حلوایی فراوان هستند، مثل پای کدو حلوایی خوشمزه ، بار کدو حلوایی و کرم بروله کدو حلوایی که قبلاً آنها را معرفی کردیم. اما این بار میخواهیم موس کدو حلوایی خامه ای را معرفی کنیم که یک دسر فوق العاده سبک و خوشمزه است. دوستداران کدوحلوایی حتماً باید این دسر را امتحان کنند. مخلوطی از ژله شیر، خامه و کدو حلوایی پوره شده با اندکی ادویه از جمله دارچین و زنجبیل طعمی بسیار عالی پیدا میکند. میتوانید موس را در ظرف های دسر کوچک تقسیم کنید و یا همه را یکجا در ظرف بزرگی مثل ظرف لازانیا بریزید و در یخچال قرار دهید تا بسته شود. در ادامه دستور تهیه دسر کدو حلوایی را با تصاویر مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد. بر خلاف موس شکلاتی در تهیه موس کدو حلوایی از تخم مرغ استفاده نمیشود.

طرز تهیه موس کدو حلوایی:

مرحله اول:

در شیرجوش کوچکی، پودر ژلاتین را با 1 پیمانه شیر مخلوط کنید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. مرتب هم بزنید تا زمانی که بخار شروع کند به بلند شدن از مخلوط. بلافاصله آن را از روی شعله بردارید و 15 دقیقه بگذارید خنک شود (اجازه ندهید بجوشد).

موس کدو حلوایی

مرحله دوم:

شکر، ماست، پوره کدو حلوایی، دارچین، زنجبیل و جوز هندی را در کاسه بزرگی بریزید و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس خامه قنادی فرم گرفته را هم اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مخلوط شود. دیواره های ظرف را پاک کنید و همه مواد را در وسط جمع نمایید.

موس کدو حلوایی

مرحله سوم:

همین طور که همزن روی سرعت پایین روشن است، مخلوط شیر گرم را اضافه کنید. وقتی مواد با هم مخلوط و یکدست شدند آنها را در ظرف های دسر مورد نظرتان بریزید و حداقل 4 ساعت یا از شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا موس کدو حلوایی بسته شود.

موس کدو حلوایی

مرحله چهارم:

وقتی موس کدو حلوایی خنک و بسته شد، روی آن را با مقداری خامه قنادی فرم گرفته (یا اسپری خامه وانیلی) و قدری دارچین تزیین و سرو کنید.

موس کدو حلوایی

نکته ها:

1- اگر دوست دارید خامه روی دسر را نیز خودتان تهیه کنید، 1 پیمانه خامه صبحانه را با دو قاشق غذاخوری پودر قند بزنید تا فرم بگیرد. در آخر نسف قاشق چایخوری وانیل اضافه کنید و با خامه مخلوط نمایید.

2- خامه را با قیف یا با قاشق روی موس بریزید.