به جرئت می تونم بگم چیز کیک یا کیک پنیر یکی از خوشمزه ترین دسرها ست. امیدوارم شما هم مثل من از طرفدارای پر و پا قرص چیز کیک باشید تا از درست کردن این چیز کیک توت فرنگی بدون فر لذت ببرید. بله این چیز کیک توت فرنگی بدون نیاز به فر و فقط در یخچال تهیه میشه. در واقع من فکر می کنم این چیز کیک هم طرفداری چیز کیک و هم طرفداری توت فرنگی رو خوشحال میکنه. خبر خوب دیگه واسه طرفداری چیز کیک اینکه می تونند انواع مختلف چیز کیک مثل چیز کیک شکلاتی بدون فر، چیز کیک قهوه بدون فر، چیز کیک قرمز مخملی، چیز کیک انار، چیز کیک بلوبری و غیره رو به راحتی درست کنن و از خوردن اون با نوشیدنی و دمنوش گیاهی لذت ببرن. در واقع این خوشمزه دوست داشتنی افراد مختلف با ذائقه های متفاوت رو به خودش جذب کرده. در این جا می خوام طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون فر رو آموزش بدم. این دستور به قدری ساده ست که مطمئنم حتماً این چیز کیک رو درست می کنید و از طعم جادویی اون لذت می برید.

  چیز کیک توت فرنگی بدون فر-نهایی  

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون فر

مرحله اول: تهیه پایه یا کراست 

1- برای تهیه پایه یا کراست چیز کیک توت فرنگی بدون فر ، بیسکوییت ها را داخل غذاساز بریزید تا زمانی که بیسکوییت ها به خوبی پوره شوند. کره ذوب شده و شکر را نیز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا به صورت یکنواخت پراکنده شوند. 2- کاتر برش گرد 20 سانتی متری یا بخش کمربندی یک قالب کیک کف جدا را بردارید. کف آن را با سلفون بپوشانید و روی یک تخته یا بشقاب مسطح که در یخچالتان جا می شود قرار دهید. 3- مخلوط بیسکوییت را محکم کف قالب فشار دهید. می توانید از یک گوشت کوب یا پوره ساز استفاده کنید تا مخلوط به خوبی کف قالب فشرده شود. 4- توت فرنگی ها را بردارید. ساقه سبز آن ها را جدا کنید و در اندازه های مساوی نصف کنید. توت فرنگی ها را از انتهای تیز آن ها برش بزنید و در اطراف حلقه قرار دهید به طوری که قسمت انتهای تیز آن ها رو به بالا قرار بگیرد، تا زمانی که تمام سطح داخلی حلقه یا تابه را بپوشانید. ممکن است برای اینکه آخرین تیکه توت فرنگی را جا دهید نیاز باشد مقداری توت فرنگی ها را فشرده کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا مواد یکدست و سفت شود.

مرحله دوم: تهیه فیلینگ 

5- در این مرحله فیلینگ چیز کیک توت فرنگی بدون فر  را درست کنید، پنیر خامه ای، پودر قند، وانیل و آبلیمو را در کاسه همزن بریزید و تا زمانی که نرم و یکنواخت شود هم بزنید. 6- در یک کاسه جداگانه خامه را تا زمانی که به خوبی سفت شود و فرم بگیرد هم بزنید. سپس با دقت آن را روی پایه چیز کیک پخش کنید و مراقب باشید توت فرنگی ها جا به جا نشوند.

مرحله سوم: تهیه لایه رویی چیز کیک توت فرنگی بدون فر

7- باقی مانده توت فرنگی ها و پودر قند را داخل غذاساز بریزید و یا با استفاده از یک مخلوط کن خوب مخلوط کنید تا یک پوره نرم بدست آورید. سپس پوره را از یک الک یا صافی رد کنید و بعد روی چیز کیک توت فرنگی بریزید. اگر احساس کردید که خیلی خوش رنگ نیست می توانید چند قطره رنگ خوراکی قرمز به آن اضافه کنید. همچنین اگر توت فرنگی ها به اندازه کافی شیرین نبودند مقدار بیشتری پودر قند اضافه کنید. 8- از شب تا صبح همه چیز را در یخچال قرار دهید. روز بعد از یک فندک مخصوص آشپزی استفاده کنید تا حلقه را به آرامی از دور چیز کیک جدا کنید. 9- چیز کیک آماده سرو است، هم چنین می توانید با استفاده از توت فرنگی یا گل روی آن را تزیین کنید.   چیز کیک توت فرنگی- تکه ای

نکات کلیدی تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون فر

شما می توانید به جای استفاده از پنیر خامه ای آماده برای درست کردن فیلینگ چیز کیک به راحتی  پنیر خامه ای یا ماسکارپونه را در خانه نیز تهیه کنید تا چیز کیک خوشمزه تری درست کنید. هم چنین می توانید در مرحله درست کردن فیلینگ خامه قنادی را از فروشگاه ها تهیه کنید سپس آن را هم بزنید تا فرم بگیرد. منبع اصلی سایت patisseriemakesperfect