اگر این سوال برایتان پیش آمده است که کیک رولت دارچینی چیست، در واقع این کیک یک فستیوال جذاب از عطرها و طعم های شگفت انگیز و خاطره انگیز است. عطر دل انگیز دارچین که در فضا خانه می پیچد، حس یک روز خوب و پراز انرژی مثبت را به ما می دهد. این کیک به عنوان یک کیک صبحانه، به همراه یک چای یا دمنوش گیاهی، یک وعده عالی و مقوی است. در اینجا قصد دارم طرز تهیه کیک رولت دارچینی را آموزش بدهم. امیدوارم این کیک را در منزل درست کنید و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید. درست کردن این کیک، سه مرحله اصلی دارد که شامل درست کردن خمیر،  تهیه فیلینگ و لعاب وانیل یا افرا است، طرز تهیه آن کمی طولانی است ولی نتیجه کار خیلی خیلی هیجان انگیز خواهد بود. پس پیشنهاد میکنم حتما این کیک فوق العاده را درست کنید.

 

طرز تهیه کیک رولت دارچینی

 

مرحله اول : درست کردن خمیر کیک رولت دارچینی

1/2 پیمانه از آرد را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، 2 و 1/4 پیمانه آرد، شکر، نمک و مخمر را با هم مخلوط کنید تا به طور مساوی پراکنده شوند. مخلوط را کنار بگذارید.

آب، شیر و کره را با هم در مایکروویو گرم کنید تا زمانی که کره ذوب شود و مخلوط به قدری داغ شود که دست را بسوزاند در حدود 46 تا 49 درجه سانتی گراد. مخلوط کره را به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ را اضافه کنید و فقط به اندازه ای از آرد باقی مانده را اضافه کنید تا یک خمیر نرم درست کنید. من فقط به 1/3 پیمانه آرد نیاز داشتم، اما ممکن است شما به 1/2 پیمانه نیاز داشته باشید. خمیر زمانی آماده می شود که به راحتی از دیواره های کاسه جدا شود و کشش خوبی داشته باشد.

در یک سطح آردپاشی شده، خمیر را برای 3 الی 4 دقیقه ورز دهید. خمیر را به شکل یک توپ درآورید و در یک کاسه، که از قبل کمی چرب کرده اید، قرار دهید. محکم بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه استراحت کند. بعد از این مدت خمیر کمی ور می آید.

 

مرحله دوم: درست کردن فیلینگ کیک رولت دارچینی

پس از 30 دقیقه، خمیر را به شکل یک مستطیل 30 در 40 باز کنید. کره ذوب شده را روی آن پخش کنید. دارچین و شکر را با هم مخلوط کرده و روی خمیر بپاشید. یک تابه گرد 22 سانتی متری را با روغن اسپری کنید و کناری بگذارید.

با استفاده از یک چاقوی خیلی تیز یا کاتر پیتزا، خمیر را به 6 نوار به عرض 5 سانتیمتر برش دهید. یکی از نوارها را حلقه کنید و آن را در مرکز تابه گرد 22 سانتیمتری قرار دهید. نوار را به حالت آزادانه حلقه کنید، بنابراین خمیر فضای کافی برای مرحله بعدی که ور می آید دارد. 5 نوار باقی مانده را دور حلقه مرکزی حلقه کنید، و هر نوار را در انتهای نوار قبلی شروع کنید تا یک کیک رولی بزرگ تهیه کنید. ممکن است وقتی نوارها را برمی دارید مواد فیلینگ پخش شوند. میتوانید پس از اینکه رول کردن کیک تمام شد، مواد فیلینگ را روی کیک بریزید.

  طریقه برش خمیر کیک رولت دارچینی   نحوه رول کردن کیک رولت دارچینی  

کیک را به آرامی با فویل آلومینیومی بپوشانید و اجازه دهید، در یک جای گرم، به مدت 60 الی 90 دقیقه استراحت کند. من فر را با دمای 100 درجه سانتیگراد گرم کردم، سپس آن را خاموش کردم و کیک را برای 60 الی 90 دقیقه داخل آن گذاشتم تا ور بیاید.

  مرحله رشد خمیر کیک رولت دارچینی  

بعد از اینکه حجم خمیر کیک تقریباً 2 برابر شد، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کیک را داخل فر بگذارید و به مدت 30 الی 35 دقیقه بپزید تا روی کیک قهوه ای کم رنگ شود. بعد از گذشت 15 دقیقه روی رول ها را با فویل آلومینیوم بپوشانید تا کیک بیش از حد تیره نشود. در حالی که کیک در حال پختن است، ممکن است برخی از نقاط آن بیش از سایر نقاط پف کنند. این کاملاً عادی و خوب است. به راحتی میتوانید تابه را از فر خارج کنید و با پشت یک کفگیر نقاطی که بیش از سایرین در حال پف کردن هستند را به طرفین فشار دهید.

 

مرحله سوم: درست کردن سس کیک رولت دارچینی

پس از پختن کیک آن را از فر خارج کنید. اجازه دهید کیک برای 10 دقیقه خنک شود. سپس، درست پیش از سرو کردن، سس آن را اضافه کنید. پودر قند الک شده، شیر یا خامه، شربت افرا و وانیل را با هم مخلوط کنید تا زمانی که یکدست شوند و روی رول ها بریزید. اگر سس غلیظ تری می خواهید پودر قند بیشتری اضافه کنید، سپس اگر تمایل داشتید به تکه های شیرینی کمی نمک اضافه کنید.

  تهیه لعاب وانیل و افرا   سرو کیک رولت دارچینی  

نکات کلیدی تهیه کیک رولت دارچینی

- دستورالعمل شبانه: برای آماده کردن شب قبل از پذیرایی، از طریق مرحله پخت کیک رولت را آماده کنید. محکم آن را بپوشانید و برای 8 الی 12 ساعت داخل یخچال بگذارید. صبح روز بعد، کیک رولت را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید 1 الی 2 ساعت در دمای آشپزخانه باقی بماند قبل از اینکه کیک را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید تا پخته شود.

- دستورالعمل فریز کردن: کیک رولت دارچینی پخته شده را می توان تا 3 ماه فریز کرد. همچنین می توانید کیک رولت دارچینی پخته نشده را فریز کنید. برای این کار، کیک را در مرحله پختن فقط برای 10 دقیقه در دمای 191 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) بپزید، سپس اجازه دهید کاملاً خنک شود، آن را محکم ببندید و در فریزر بگذارید. برای سرو، کیک را از فریزر بیرون آورده و چند ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید. سپس پخت آن را کامل کنید.

- در تهیه لعاب می توانید شربت افرا را استفاده نکنید و یک سس وانیلی ساده داشته باشید و یا برعکس از وانیل استفاده نکنید و یا از سس قهوه استفاده کنید.

- منبع اصلی دستور: sallysbakingaddiction