گرچه ته چین مرغ شناخته شده ترین نوع ته چین ایرانی است، با ترفند تهیه ته چین میتوان مواد دیگری را هم لا به لای لایه های برنج و تخم مرغ زعفرانی پخت و به صورت قالبی زیبا در آورد. یکی از انواع این پلوی خوشمزه، ته چین بادمجان و قارچ است که خیلی هم مقوی و خوشمزه است.

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ:

بادمجانها را پوست بگیرید و آنها را حلقه حلقه کنید. روغن را در تابه بریزید و آنها را سرخ کنید. قارچ ها را نیز خوب بشوئید و بصورت لایه لایه خرد کنید. در تابه دیگری آنها را با کمی روغن سرخ کنید و برای خوش طعم شدن آن 1 قاشق آبلیمو اضافه کنید. بادمجان و قارچ سرخ شده را کنار بگذارید.

 برنج را بجوشانید و آن را زنده آبکش کنید. در یک کاسه زرده های تخم مرغ را با نمک و زعفران خوب با همزن مخلوط کنید، سپس ماست را اضافه کنید. روغن مایع را درون مخلوط بریزید و 1/3 از برنج آبکش شده را در مایه ته چین بریزید.

قابلمه نچسبی را حاضر کنید. مایه ته چین را در کف آن بریزید و آن را با قاشق صاف کنید. بادمجانهای سرخ شده را روی مایه ته چین بچینید. نصف برنج سفید را روی بادمجانها بریزید و این بار قارچهای سرخ شده را روی مواد قابلمه بریزید. برنج سفید باقی مانده را اضافه کنید و با پشت قاشق خوب آن را صاف کنید.

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و هنگامی که صدای روغن به گوش رسید، حرارت را روی کمترین حالت قرار و اجازه دهید تا ته چین 40 دقیقه دم بکشد. برای تزئین این ته چین بسیار خوشمزه می توانید از زرشک و خلال بادام استفاده و نوش جان کنید!