طرز تهیه ژلو کیک خرده شیشه

فر را روی 176 درجه سانتیگراد قرار دهید. برای تهیه ژله های رنگی، پودر ژله آماده را با یک لیوان آب داغ ترکیب کنید و هم بزنید تا پودر ژله کاملا آب شود. سپس در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا سفت شود. به تعداد رنگ هایی که می خواهید ژله رنگی آماده کنید و در یخچال قرار دهید. چون از آب کمتری برای تهیه ژله استفاده کردیم، ژله زودتر خودش را می گیرد. وقتی ژله ها آماده شدند آن ها را به مکعب های کوچک خرد کنید و کنار بگذارید.

 

بیسکوئیت های خرد شده را همراه کره آب شده و شکر در کاسه ای بریزید و با هم ترکیب کنید. کف قالب گردی را کمی چرب کنید و ترکیب بیسکوئیتی را داخل آن بریزید و با پشت قاشق کاملا فشار دهید تا بافتی منسجم پیدا کند. قالب را به مدت 10-12 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. سپس قالب را خارج کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود.

پودر ژلاتین و آب آناناس را در شیرجوش بریزید و 30 ثانیه هم بزنید. سپس روی حرارت قرار دهید تا ژلاتین کاملا آب شود. شیرجوش را از روی حرارت بردارید و 1/4 فنجان آب سرد اضافه کنید. مایه را هم بزنید تا کمی خنک شود و به دمای محیط برسد.

برای تهیه خامه فرم گرفته، خامه و اسانس وانیل را در کاسه ای بریزید و با همزن دستی آنقدر بزنید تا خامه فرم بگیرد و رد پره های همزن روی آن بماند. کم کم مایه آناناسی را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

  %da%a9%db%8c%da%a9-%d8%ae%d8%b1%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%db%8c

ژله های مکعبی را اضافه کنید. برای جلوگیری از خرد شدن ژله ها،  ترکیب را هم نزنید و با چرخاندن کاسه آن ها را با هم ترکیب کنید. فیلینگ خامه ای را روی پایه بیسکوئیتی بریزید و کاملا پخش کنید. قالب را حدود 6-8 ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. سپس ژلو کیک خرده شیشه خوشمزه و فوق العاده زیبا را همراه با عزیزانتان نوش جان کنید.