چیز کیک کارامل و قهوه که به آن چیز کیک ماکیاتو هم میگویند شیرینی کارامل و تلخی قهوه را با هم ترکیب میکند. اما شاید جذاب ترین بخش این چیز کیک بسیار خوشمزه عطر فوق العاده قهوه در آن باشد. توجه کنید این نوع از چیز کیک بدون فر تهیه نمیشود. در ادامه طرز تهیه چیز کیک کارامل و قهوه را با جزئیات کامل برای شما شرح داده ایم.

طرز تهیه چیز کیک کارامل و قهوه

 مرحله اول:

فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالب گرد کمربندی 9 اینچی (22/5 سانتی متر) را چرب کنید.

 مرحله دوم:

در یک کاسه یسکویت های خرد شده، کره و 2 قاشق شکر را خوب با هم مخلوط کنید و آنها را در قالب چرب شده بریزید و به کف و دیواره آن فشار دهید و به مدت 8 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را از فر بیرون بیاورید و خنک کنید. درجه فر را به 165 کاهش دهید.

Caramel-Macchiato-Cheesecake1

مرحله سوم:

پنیر خامه ای را در میکسر بریزید و هنگامی که نرم شد و فرم گرفت، 1 پیمانه شکر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شود. تخم مرغها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و بعد از هر عدد مواد را خوب هم بزنید. خامه ترش، قهوه و وانیل را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم:

مواد چیز کیک کاراملی را روی پایه بیسکویتی بریزید. دور تا دور قالب فویل آلومینیومی بپیچید. سپس آن را داخل یک تابه یا قالب بزرگتر قرار دهید و در طبقه وسط فر بگذارید. حال مقداری آب جوش داخل قابلمه بزرگتر بریزید. طوری که تا حدود 1/3 از دیواره قالب چیزکیک را بپوشاند. آن را به مدت 1 ساعت و 5 دقیقه در فر قرار دهید. وقتی چیز کیک حاضر شد، اجازه دهید تا قالب به مدت 15 دقیقه در فر با در باز باقی بماند. چیز کیک را بیرون بیاورید و به مدت 8 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

Caramel-Macchiato-Cheesecake2

بعد از این مدت، قالب کمربندی را باز کنید و چیز کیک را از آن خارج کنید. میتوانید دور تا دور آن را با خامه فرم گرفته شکوفه بزنید. سپس سس کارامل را روی چیزکیک بریزید. آن را برش بزنید و نوش جان کنید.

 نکات تهیه چیز کیک کاراملی

- قرار دادن چیز کیک کارامل و قهوه در حمام آب جوش باعث میشود نرم بماند و ترک برندارد.

- پوشاندن قالب با آلومینیوم را فراموش نکنید. در غیر این صورت ممکن است آب به چیز کیک نفوذ کرده و آن را خراب کند.