شما هم دوس دارین بدونین پیتزا یونانی چیست ؟ پس به ایران کوک خوش اومدین. چون این جا قراره با هم یه پیتزا یونانی اصل و فوق العاده خوشمزه تهیه کنیم. ترکیبات پیتزا یونانی توی این دستور کاملا خاصه و سالم. البته برای گیاه خواران هم مناسبه. اما پیتزا یونانی با مرغ و پیتزا یونانی با گوشت چرخ کرده دو نوع دیگه این پیتزا هستن که طرز تهیه سختی ندارن. فقط کافیه از گوشت چرخ کرده یا مرغ در ترکیبات مواد تاپینگ این پیتزا استفاده کنین. ما این جا خودمون خمیر این پیتزا رو آماده می کنیم. و برای این که طعم منحصر به فرد و جذابی داشته باشه، از ماست یونانی استفاده کردیم.

  پیتزا یونانی اصل  

 بعد از آماده کردن خمیر پیتزا، سس مخصوصی تهیه می کنیم و در انتها مواد پیتزا رو روی خمیر می چینیم. در مجموع پیتزا یونانی طعم بسیار عالی و طرز تهیه آسونی داره که حیفه از دستش بدین. بعد از تهیه این پیتزا، ما تهیه کردن پیتزا مخلوط و پیتزا ایتالیایی مرغ و قارچ رو پیشنهاد می دیم که پرطرفدارترین پیتزاهای ایران کوک هستن. و اما طرز تهیه پيتزا يوناني رستوراني و خوشمزه...

 

طرز تهیه پیتزا یونانی

 

مرحله اول: تهیه کردن خمیر

یک کاسه بزرگ بردارید. تمام مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه خمیر پیتزا را در کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را ورز دهید تا چسبناک شود. روی ظرف را با کیسه پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید خمیر به مدت 8 تا 12 ساعت استراحت کند. در صورتی که نمی خواهید 8 ساعت صبر کنید، می توانید به جای یک دوم قاشق چایخوری مخمر خشک فعال، از 3 قاشق چایخوری مخمر استفاده کنید.

 

مرحله دوم: شکل دهی به خمیر پیتزا یونانی

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. این دو قسمت را به شکل دو توپ گرد درآورید. یک کاغذ روغنی پهن کنید و روی آن مقداری آرد بپاشید. یک قسمت از خمیر را در مرکز کاغذ روغنی بگذارید. آن را با دست صاف کنید. سپس به کمک انگشتان خود و حرکات دایره ای دست، از مرکز خمیر به سمت لبه ها بکشید تا دایره بزرگی به وجود آید. حالا اجازه دهید خمیر 20 دقیقه استراحت کند. این کار را برای تکه دیگر خمیر هم تکرار کنید.

  شکل دهی به خمیر  

مرحله سوم: آماده سازی فر

فر را روشن کرده و در دمای 200 درجه سانتی گراد یا 390 فارنهایت آن را تنظیم کنید. اگر از سنگ پیتزا استفاده می کنید، آن را هم در فر بگذارید تا گرم شود. در غیر این صورت از همان سینی فر استفاده کنید.

 

مرحله چهارم: تهیه سس گوجه فرنگی

یک کاسه کوچک بردارید. تمام مواد اولیه لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی را در کاسه بریزید. رب گوجه فرنگی، آب، پودر سیر و پونه کوهی را خوب با هم میکس کنید. سپس سس را برای استفاده روی دو خمیر پیتزا، به دو قسمت تقسیم کنید. سس را به کمک پشت یک قاشق غذاخوری، روی سطح خمیر پیتزا پخش کنید.

 

مرحله پنجم: چیدن تاپینگ پیتزا یونانی

در این مرحله نوبت به چیدن مواد اولیه روی پیتزا یونانی می رسد. پنیر فتا را خرد و ریز کنید و روی پیتزا بریزید. حالا پونه کوهی، زیتون ها، پنیر موزارلا، فلفل دلمه ای سبز، گوجه فرنگی و پیاز خرد شده را اضافه کنید. می توانید از گوجه گیلاسی خرد شده هم استفاده کنید. حالا کمی روغن زیتون روی پیتزاها بریزید.

 

مرحله آخر: پخت و سرو

پیتزا را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بپزید. زمانی که پنیر روی پیتزا ذوب شد و نان پیتزا قهوه ای رنگ شد، می توانید آن را از فر خارج کنید. حالا پیتزای شما آماده سرو است. نوش جان.

  پیتزا یونانی خانگی  

نکات کلیدی تهیه پیتزا یونانی

- نیازی نیست به سس پیتزا نمک اضافه کنید. چون پنیر و زیتون ها به قدر کافی نمک دارند.

- اگر دوست دارید خمیر پیتزای شما قهوه ای تر باشد، می توانید آن را 15 دقیقه قبل از اضافه کردن سس و تاپینگ، بپزید و سریعا سرد و منجمد کنید.

- دستور تهیه این پیتزای یونانی خوشمزه از سایت thehungrybites.com ترجمه شده است.