مشاغل گوناگونی، در دنیا وجود دارد. هر کس، شغلی درخور شخصیت و مهارت‌های خود دارد. شرکت‌ها برای برخی مشاغل در آگهی‌ استخدام خود به جذب افرادی تاکید دارند که تفکری خلاق داشته و می‌توانند روشی نو، برای انجام کارها پیدا کنند. تعدادی از کارفرمایان، کارمندانی می‌خواهند که از هم‌سن‌وسالان خود متمایز باشند و کارها را بهتر انجام دهند. آزمون‌ ضریب هوشی آنلاین، میزان بهره هوشی شما را به‌طور قطعی مشخص نمی‌کند گرچه مطالعات نشان داده است؛ کسانی که در بخش بالایی این آزمون قرار می‌گیرند، در حرفه خود برتری دارند. شما هم برای سنجش میزان ضریب هوشی خود می‌توانید به آدرس https://karboom.io/assessments/raven مراجعه کنید.

 

۶ شغل مناسب، برای افرادی با ضریب هوشی بالا - تست هوش


در این مطلب به ۶ شغلی اشاره می‌کنیم که به ضریب هوشی بالایی نیاز دارند:


پزشک و جراح

در این رشته، باید زمان زیادی را به یادگیری و تحصیل بپردازید. آموزش‌هایی فشرده خواهید داشت تا به سطح آغازین برسید. باید همه آموزش‌های خود را، در مواقع ضروری و پرفشار به خاطر داشته باشید. این بدان معنا است که؛ باید اعتقاد و اطمینان بالایی داشته باشید. این امر، تنها از افرادی با ضریب هوشی بالا برمی‌آید.

 

استاد دانشگاه

استاد دانشگاه - تست هوش

باید جزئیات و اطلاعات رشته خود را، به‌خوبی بدانید و آنها را، به روشی قابل فهم به دانشجویانتان منتقل ‌کنید. باید تفکر تحلیلی داشته باشید تا به‌سرعت، به پرسش دانشجویان پاسخ دهید؛ حتی اگر پرسشی بسیار احمقانه پرسیدند. سؤالات بسیاری، از شما پرسیده خواهد شد و باید اطلاعات زیادی، درباره موضوعی که تدریس می‌کنید، داشته باشید. تنها افراد باهوش، می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

مهندس برق و الکترونیک

مهندس بودن، بسیار سخت است و مهندسی برق و الکترونیک، دشوارتر است. مهندس برق و الکترونیک، نمودارسازی و نصب سیستم‌های جدید را انجام می‌دهد. مشکلات را رفع و تجهیزات را بررسی می‌کند. برای پردازش اطلاعات و انتقال انرژی، از مشخصات فنی الکترونیک، الکترومغناطیس و الكترونیك استفاده می‌کند. فرد باید، این سختی‌ها را پشت سر بگذارد تا به نتیجه درستی برسد و پیروز شود. در این رشته، هوش و اعتمادبه‌نفس فراوانی، نیاز است.
آگهی های استخدام مهندس برق را در اینجا مشاهده کنید.


وکیل

ویژگی‌های یک وکیل خوب، عبارت‌اند از: توانایی پیدا کردن روش، به‌وسیله تفکر انتزاعی، برای دفاع از یک پرونده در دادگاه و به یاد داشتن انبوهی از اطلاعات که در روند آن پرونده سودمند خواهد بود. وکلا، افرادی بسیار باهوش هستند و هرکسی، برای این شغل مناسب نیست.

 


دانشمند

دانشمند - تست هوش

واژه «دانشمند»، دربرگیرنده طیف گسترده‌ای از موضوعات، مانند فیزیک، فن‌آوری، شیمی، پزشکی و غیره است. دانشمند، به عمق موضوعات می‌پردازد و تحقیقات خود را انجام می‌دهد. آنها باید دارای هوش، صبر و اعتمادبه‌نفس ذاتی برای حل یک مسئله پیچیده و رسیدن به راهکارهای مناسب باشند. به زبان ساده، دانشمندان بسیار باهوش و خلاق هستند.
مهندسی مواد و طراحی
مهندس مواد و طراحی از فلزات، پلاستیک و سرامیک برای درست کردن مواد استفاده می‌کند. آنها موادی که در محصولات، از چوب‌های گلف و تراشه‌های رایانه تا بال هواپیما و دستگاه‌های زیست پزشکی، استفاده می‌شود را تولید، پردازش و آزمایش می‌کنند. برای انجام این کار، نیاز به درک عمیقی درباره بسیاری از موضوعات دارید و یک فرد عادی، نمی‌تواند این کار را انجام دهد.