اون توستر یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای آشپزی در یک آشپزخانه مدرن محسوب می شود. در واقع اون توستر یک فر برقی است که علاوه بر اینکه امکان پخت کیک و انواع غذاها را در آن دارید، برتری هایی نیز نسبت به اجاق گاز دارد به عنوان مثال انرژِی کم تری مصرف می کند، دما آشپزخانه رو بالا نمی برد، خیلی سریع و آسان می توانید غذای خود را در آن گرم کنید و دسترسی به آن در مقایسه با فر راحت تر است. در این مطلب نکاتی در رابطه با پخت کیک در اون توستر آورده شده است و در ادامه طرز تهیه کیک هویج، کوکی تابه ای بلوبری و لیمو و کاپ کیک ردولوت با استفاده از اون توستر آموزش داده شده است.

برای پخت کیک در اون توستر باید چند فاکتور را مد نظر داشته باشید.

اول اینکه قبل از شروع به کار با اون توستر خود، حتماً دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. زیرا می تواند حاوی اطلاعات مفیدی برای پخت کیک در این مدل اون توستر باشد.

فاکتور دوم که در پخت کیک در اون توستر اثرگذار است، عامل زمان است. از آن جایی که اکثر دستورهای تهیه کیک، برای پخت کیک در فر می باشند، لازم است بدانید که برای پخت کیک در اون توستر معمولاً به زمان بیشتری از پخت کیک در فر نیاز دارید. علاوه بر این برای پخت هر نوع کیکی لازم است اون توستر را از 10 دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود.

فاکتور سوم دما است. برای محاسبه دمای دقیق اون توستر باید از یک دماسنج مخصوص فر استفاده کنید و آن را برای حدود 5 دقیقه داخل اون توستر بگذارید تا دمای واقعی را بدست آورید.

 

دماسنج فر

 

اندازه قالب کیک و میزان کیک نیز بسیار حائز اهمیت است. معمولاً اون توستر برای پخت کیک های کوچک مناسب است ولی اگر کیک شما بزرگ است باید در چند مرحله آن را درست کنید و باید فقط تا نصف قالب را پر کنید تا فضا برای زمانی که کیک پف می کند نیز داشته باشید و کیک نسوزد. در طول فرآیند پخت کیک لازم است که حداقل یکبار قالب را در اون توستر بچرخانید تا حرارت به صورت یکنواخت به قسمت های مختلف کیک برسد.

تا جایی که ممکن است قالب کیک را از المنت های بالا و پایین دور نگه دارید.

 

طرز تهیه سه مدل کیک در اون توستر

 

طرز تهیه کیک هویج در اون توستر

مواد لازم:

آرد سفید  ½ پیمانه

بیکینگ پودر  ¼ قاشق چای خوری

جوش شیرین  ¼ قاشق چای خوری

نمک  1/8  قاشق چای خوری

پودر دارچین ½  قاشق چای خوری

جوز هندی  1/8  قاشق چای خوری

تخم مرغ بزرگ  1 عدد

روغن  3 قاشق غذاخوری

سس سیب  1 قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای  ¼ پیمانه

هویج کوچک  2 عدد

طرز تهیه:

- اون توستر را با دمای 170 درجه سانتی گراد یا 325 درجه فارنهایت روشن کنید و بگذارید تا خوب گرم شود. در همین زمان دو تابه کوچک 9 سانتی متری را بردارید و با روغن به کف آن ها اسپری کنید. این مقدار مواد اولیه برای درست کردن 2 کیک هویج کوچک کافی است.

- تمامی مواد خشک شامل آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، پودر دارچین و جوز هندی را درون یک کاسه کوچک بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس کناری بگذارید.

- در یک کاسه بزرگ تخم مرغ، روغن، سس سیب و شکر قهوه ای را تا زمانی که به خوبی با هم مخلوط شوند هم بزنید. سپس هویج های پوست کنده و رنده شده را نیز به آن ها اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر، در صورت تمایل، مقدار یک قاشق غذاخوری تکه های آناناس خرد شده، یک قاشق غذاخوری کشمش خرد شده، یک قاشق غذاخوری نارگیل خرد شده و یک قاشق غذاخوری گردوی خرد شده نیز به مواد اضافه کنید.

- حالا مواد خشک را که با هم مخلوط کرده بودید به مخلوط مواد تر اضافه کنید و تا زمانی که یک ست شوند مخلوط را هم بزنید.

- خمیر را درون تابه هایی که در مرحله اول چرب کردید بریزید. سطح خمیر را با استفاده از یک لیسک سیلیکونی صاف کنید. سپس به آرامی چند بار تابه ها را روی پیشخوان آشپزخانه بزنید تا حباب های هوای داخل خمیر آزاد شوند. سپس تابه ها را داخل اون توستر بگذارید.

- اجازه دهید کیک ها به مدت 20 الی 24 دقیقه بپزند و زمانی که یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کردید چیزی از کیک به آن نچسبد. کیک در اون توستر آماده شده است.

- بگذارید کیک ها برای 10 دقیقه داخل خود تابه ها خنک شوند. سپس از تابه ها خارج کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شوند و در صورت تمایل با نارگیل تفت داده شده آن ها را تزیین کنید.

 

پخت کیک هویج در اون توستر

 

طرز تهیه کوکی تابه ای بلوبری و لیمو در اون توستر

میدوانم قرار بود در مورد کیک در اون توستر صحبت کنیم نه کوکی. اما این کوکی تابه ای بی شباهت به کیک نیست. تنها کمی شیرین تر است و بافت منسجم تری دارد.

مواد لازم:

روغن نارگیل  1 و ½ قاشق غذاخوری

عسل  1 قاشق غذاخوری

اسانس وانیل  ¼ قاشق چای خوری

آب لیمو  ½ قاشق چای خوری

پوست لیمو تازه رنده شده  ¼ قاشق چای خوری

آرد  ¼ پیمانه

بیکینگ پودر  ¼ قاشق چای خوری

جوش شیرین  ¼ قاشق چای خوری

نمک دریایی  1 پنس

بلوبری  1/3  پیمانه

بستنی وانیلی  1 اسکوپ

طرز تهیه:

- ابتدا اون توستر را با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

- در یک کاسه کوچک، روغن نارگیل آب شده، عسل، اسانس وانیل، پوست لیمو رنده شده و آب لیمو را تا زمانی که به خوبی با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید. سپس آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک دریایی را نیز به آن ها اضافه کنید و تا زمانی که یک دست شوند به خوبی هم بزنید. در آخر بلوبری ها را نیز به آن ها اضافه کنید و به اندازه ای که با بقیه مواد ترکیب شوند هم بزنید.

- خمیر را در یک تابه چدنی 12 سانتی متری بریزید و به آرامی با لیسک سیلیکونی آن را صاف کنید.

- برای 8 الی 10 دقیقه، تا زمانی که سطح کوکی ها طلایی مایل به قهوه ای شود، آن ها رابپزید. سپس آن ها را از اون توستر خارج کنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه خنک شود.

- برای تزیین با یک اسکوپ ساز کوچک یک اسکوپ بستنی وانیلی روی کوکی ها بگذارید و سرو کنید.

 

پخت کوکی تابه ای در اون توستر

 

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت در اون توستر

مواد لازم:

آرد  ½ پیمانه و 2 قاشق غذاخوری

شکر  ¼ پیمانه و 2 قاشق غذاخوری

دارچین  ¼ قاشق چای خوری

پودر کاکائو  1 قاشق غذاخوری

جوش شیرین  ¼ قاشق چای خوری

نمک  ½ قاشق چای خوری

تخم مرغ  1 عدد

روغن  ¼ پیمانه و 2 قاشق غذاخوری

باتر میلک  4 قاشق غذاخوری

رنگ غذا خوراکی قرمز  2 قاشق چای خوری

اسانس وانیل  ½  قاشق چای خوری

طرز تهیه:

- اون توستر را با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

- یک قالب کاپ کیک که داری 4 کاپ کیک باشد را بردارید و داخل آن ها کپسول بگذارید.

- در یک کاسه بزرگ آرد، شکر، دارچین، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید.

- در یک کاسه دیگر باتر میلک، روغن، تخم مرغ، اسانس وانیل و رنگ خوراکی ژله ای قرمز را نیز با هم مخلوط کنید. اگر خواستید کاپ کیک ردولوت قرمزتری داشته باشید مقدار رنگ خوراکی را بیشتر کنید.

- حالا مواد خشک و تر را به آرامی با هم مخلوط کنید، فقط به اندازه ای که مواد با هم ترکیب شوند.

- خمیر را در قالب های کاپ کیک بریزید و برای 12 الی 15 دقیقه آن ها را بپزید. (برای تهیه کاپ کیک در اون توستر سایز قالب را مد نظر داشته باشید که خیلی بزرگ نباشد)

-پس از اینکه کاپ کیک ها پختند، آن ها را از اون توستر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. سپس با خامه فرم گرفته روی آن ها را تزیین کنید.

 

پخت کاپ کیک در اون توستر

 

منبع اصلی سایت:

Toasterovenlove

biggerbolderbaking