Healthy-Cooking1

 

نکات مهم در طبخ یک غذای رژیمی

 

» مهمترین موضوع که باید در یک غذای رژیمی رعایت کنید استفاده از مواد غذایی اولیه بدون چربی یا با چربی حداقل است.

 

» در نظر بگیرید که هر قاشق روغن تقریبا کالری دارد . این موضوع را در محاسبه کالری مواد غذایی خود لحاظ قرار دهید. برای محاسبه میزان کالری مواد غذایی اولیه خود در پخت یک غذای رژیمی میتوانید از صفحه محاسبه گرهای زیباتن استفاده نمایید.

 

» برای پخت غذای رژیمی خود حتما از ظروف نچسب استفاده نمایید. به این ترتیب میزان روغن کمتری برای طبخ استفاده خواهد شد.

 

» برای پخت غذای رژیمی خود حدالامکان از ماهیتابه های دو طرفه (یا دو در) و یا پلوپز استفاده نمایید.

 

» حدالامکان غذای رژیمی خود را به صورت کبابی ، آب پز و یا با استفاده از هواپز طبخ نمایید.

 

» بجای سس در هر غذایی میتوانید از ترکیب ماست و جوانه گندم استفاده نمایید.

 

» همیشه در تهیه غذای رژیمی نسبت به روغن میان بافتی انواع گوشت ها حریص باشید! یعنی برای سرخ کردن گوشت در یک غذای رژیمی با گوشت مرغ یا گوسفند روی چربی ای که از میان خود گوشت خارج خواهد شد حساب کنید! برای درآمدن روغن گوشت مرغ یا گوسفند و استفاده از همان روغن برای سرخ کردن، کافیست گوشت را درون قابلمه خالی انداخته و حرارت دهید تا کم کم روغنش از آن خارج شود و در روغن خود سرخ شود.

 

» تنها راه پختن همه ی غذاها سرخ کردن آن در روغن نیست! قدری به راه های بخار پز کردن هم فکر کنید . به عنوان مثال آیا میدانستید بادمجان را میتوانید بخار پز کنید و برای تهیه غذاهای حاوی بادمجان از آن استفاده نمایید؟ واقعا طعم غذای رژیمی حاصل چندان بد نمی شود.

 

» چربی سوزها یا مواد غذایی دارای کالری منفی را در طبخ غذای رژیمی خود فراموش نکنید. مواد غذایی مثل فلفل دلمه ای، پیاز، هویج و کلم از جمله چربی سوزهایی هستند که به راحتی و آزادانه از هر میزان آن در غذایتان میتوانید استفاده کنید. این مواد غذایی باعث خنثی شدن بخشی از کالری غذای رژیمی در حال طبختان خواهد شد.