فصل پاییز رسیده و میوه های خوش آب و رنگ انار در خیابانهای شهر خودنمایی میکنند. در بازار میوه دانه های یاقوتی انارهای تازه را به رخ میکشند و در آبمیوه فروشی با آب انار ترش و ملس دلمان را میبرند. اما آیا میدانستید پوست انار هم خاصیت دارد؟ انار میوه ای است که از گذشته تا به کنون خواص بسیاری را برایش گفته اند. اما این بار صحبت از خواص بی نظیر جوشانده پوست انار است.

پوست انار

بعضی از میوه ها دارای پوست هایی سرشار از خواص بی نظیر هستند که انار از این میوه ها مستثنا نیست. اینجا سوال می شود که آیا خواص بی نظیر جوشانده پوست انار را می دانید؟! اگر پاسخ منفی استبه شما توصیه می کنیم همراه ما باشید و با خواص جوشانده پوست انار آشنا شوید تا بتوانید بسیاری از دردها و بیماری های خود را در خانه و به صورت طبیعی درمان کنید.

خواص فراوان جوشانده پوست انار

 

۱- آب جوشانده پوست انار را بنوشید. قابض و مقوی است، برای معالجه اسهال ساده و اسهالی که از مسمومیت باشد و اسهال خونی و کنترل سلسله البول مفید است، قند ادرار را کم و خون را تصفیه می ‏نماید، از خونریزی‏ ها خصوصا خونریزی رحم جلوگیری می‏ کند.پوست انار

۲- کوبیده خشک پوست انار را به اندازه چهار گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید. کرم‏های معده و روده را دفع می‏ کند.

۳- مزمزه با آب جوشانده پوست انار برای تقویت لثه مفید است، از خونروی پس از کشیدن دندان جلوگیری می ‏کند.

۴- یک تکه از پوست انار را بصورت یک سکه کوچک قیچی کنید بعد سفیدی و پیه روی آن را بتراشید تا نازک شود و یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

۵- آب جوشانده پوست انار را با گلنار ساییده مخلوط کرده و روزی شش بار قرقره کنید خونریزی گلو را بند می‏ آورد.

۶- پاشیدن گرد کوبیده خشک پوست انار برای خشک کردن زخم شانکر ساده مصرف می‏ شود.

۷- پوست انار را نرم بسایید و شب ها به وسیله پنبه در دهانه رحم قرار دهید. ترشحات غیر طبیعی را متوقف می‏ سازد و به عنوان شستشو برای التیام بواسیر و رفع ترشحات سفید یا لوکوره‏آ مفید است.

۸- در آب جوشانده پوست انار بنشینید برای قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه و همچنین در مواردی که مقعد بیرون آمده باشد و همچنین درمان بواسیر مفید است.

۹- پوست انار را با جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید. فیستول یا بواسیر را درمان می‏ کند.

۱۰- پوست انار را بجوشانید و روزی چند باز با آن دهان شویی کنید آفت و زخم دهان را برطرف می سازد.

طرز خشک کردن پوست انار

طرز خشک کردن پوست انار

تنها از پوست انار ارگانیک استفاده شود.

پوست انار راتکه کنید و در سینی جدا از هم پهن کنید و زیر آفتاب قرار دهید تا پوست سفت شود و رطوبت خود را از دست بدهد.

پس از این که کاملا خشک شد، پوست را در یک پلاستیک یا ظرف دردار بریزید.

  منبع: باشگاه خبرنگاران