طرز تهیه کباب ترکی خانگی

گوشت چرخ کرده، یکی از مواد پروتئینی پرکاربرد در آشپزی است و در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی مانند کتلت، کباب تابه ای، دلمه، لازانیا، پیتزا و همبرگر به کار می رود. از آن جایی که گوشت چرخ کرده در زمانی کوتاه پخته می شود، انواع غذا با گوشت چرخ کرده نیز سریع آماده می شوند. بنابراین در روزهایی که وقت چندانی برای آشپزی ندارید می توانید خیلی فوری یک غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده درست کنید.

همچنین گوشت چرخ کرده سرشار از مواد پروتئینی، آهن، روی، منیزیم، فسفر و ویتامین های گروه ب است. بنابراین مصرف انواع غذاها با گوشت چرخ کرده به خانم ها، کودکان و افراد در معرض کم خونی توصیه می شود. با ایران کوک همراه باشید و با دستور پخت 25 غذا با گوشت چرخ کرده آشنا شوید.

1-کباب کوبیده در فر، غذایی محبوب

کباب کوبیده، جزو غذاهای ایرانی لذیذ و محبوب است که هیچ کس نمی تواند در برابر آن مقاومت کند. کباب کوبیده غذایی مناسب برای همه مهمانی ها و دورهمی هاست. درست کردن کباب کوبیده روی کباب پز، قلق های خاص خود را دارد و کار هر کسی نیست. اما تهیه کباب کوبیده در فر بسیار آسان است و افراد مبتدی به راحت می توانند آن را درست کنند.

برای پخت کباب کوبیده در فر فقط به مقداری پیاز رنده شده، ادویه، گوشت چرخ کرده، زعفران و کره نیاز دارید. همچنین آماده سازی این غذا به زمان زیادی نیاز ندارد و با صرف زمان کمی می توانید آن را درست کنید. کباب کوبیده در فر را بپزید و آن را با نان یا برنج سرو کنید.

غذای ساده اول با گوشت کباب داخل فر

برای دیدن طرز تهیه کباب کوبیده در فر اینجا کلیک کنید...

2- قطاب گوشتی

بیشتر شما با شیرینی قطاب یزد آشنا هستید و آن را امتحان کرده اید. قطاب نوعی شیرینی است که لایه بیرونی آن از نان سرخ شده تشکیل شده است و داخلش با انواع مواد شیرین و مغزها پر می شود. اما اگر داخل نان قطاب را با موادی مانند گوشت چرخ کرده پر کنید، به جای شیرینی یک غذای خوشمزه شبیه پیراشکی خواهید داشت. قطاب گوشتی غذایی مناسب برای دورهمی ها و مهمانی هاست و البته از جمله غذاهای محبوب کودکان نیز محسوب می شود.

برای درست کردن لایه بیرونی قطاب باید خمیری مانند خمیر پیراشکی درست کنید. داخل این قطاب گوشتی نیز با گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه، پنیر پیتزا و ادویه جات پر می شود. با یک بار امتحان کردن قطاب گوشتی، عاشق طعم آن خواهید شد.

غذا دوم با گوشت چرخ کرده قطاب گوشتی

برای دیدن طرز تهیه قطاب گوشتی در فر اینجا کلیک کنید...

3- گشنیز کباب، کباب محلی ماکو

کباب جزو غذاهای محبوب ما ایرانی هاست که دارای انواع مختلفی مانند کباب کوبیده، شیشلیک، کباب تابه ای، کباب ترش و کباب لاری است. از طرف دیگر در هر گوشه و کنار کشورمان نیز کباب های محلی با طعم ها و مزه های مختلفی پخته می شود. گشنیزکباب، کباب محلی ماکو، یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که حتما باید آن را امتحان کنید.

گوشت چرخ کرده، لپه، پیاز، تخم مرغ، گشنیز و آرد از جمله مواد اولیه گشنیز کباب هستند. این غذا به دلیل داشتن گوشت چرخ کرده، لپه و تخم مرغ سرشار از پروتئین است و غذایی مقوی برای کودکان به شمار می رود. گشنیز کباب را می توانید با نان یا برنج سرو کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده : طرز تهیه گشنیز کباب

برای دیدن طرز تهیه گشنیز کباب در فر اینجا کلیک کنید...

4-بقچه بادمجان، غذایی شیک و مجلسی

بقچه بادمجان، نوعی فینگرفود شیک و مجلسی است و می توانید آن را به عنوان پیش غذا در مهمانی ها سرو کنید. ترکیب بادمجان و گوشت چرخ کرده نیز در این غذا، یک طعم دلچسب و فوق العاده را می سازند. همچنین این غذای معرکه و مجلسی بسیار آسان است و با صرف زمان اندکی می توانید آن را آماده کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده : بقچه بادمجان

برای دیدن طرز تهیه بقچه بادمجان در فر اینجا کلیک کنید...

5- کوفته قلقلی(میت بال)، غذایی برای دوستداران طعم های ایتالیایی

کوفته قلقلی یا میت بال از جمله غذاهای ایتالیایی است که شهرتی بین المللی دارد. استفاده از پنیر پارمزان و پودر سوخاری در کوفته قلقلی باعث می شود این غذا بافتی ترد و لطیف داشته باشد. همچنین استفاده از انواع سبزیجات تازه و سیر نیز موجب می شود بوی بد گوشت کاملا از بین برود. کوفته قلقلی یا میت بال را می توانید در فر یا تابه تهیه کنید و آن را با انواع پاستا، اسپاگتی و سس گوجه فرنگی سرو کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده

برای دیدن طرز تهیه کوفته قلقلی در فر اینجا کلیک کنید...

6- مانتی، یک غذای ترکیه ای محبوب

انواع غذاهای ترکیه ای مثل اسکندرکباب، بورک و خورشت داوودپاشا طی سال های گذشته در کشورمان محبوب شده اند و حتی در منوهای رستوران ها و کافی شاپ ها به چشم می خورند. مانتی یک غذای ترکیه ای خوشمزه شبیه پیراشکی گوشت هست که در کشور ترکیه برای پذیرایی از مهمان های عزیز و خاص تهیه می شود. در این غذا خمیرهای کوچک نان با مخلوطی از گوشت چرخ کرده با سه سس مختلف کره ای، گوجه فرنگی و ماست سیری پر می شوند.

غذا با گوشت

برای دیدن طرز تهیه مانتی در فر اینجا کلیک کنید...

7-کله گنجشکی، غذایی ساده و فوری

کله گنجشکی یا سرگنجشگی که با نام کوفته قلقلی نیز معروف است در بسیاری از نقاط مختلف کشورمان پخته می شود. این غذای ساده و راحت را  برای وعده ناهار یا شام می توانید با نان یا برنج سرو کنید. همچنین در کله گنجشکی براساس ذائقه تان می توانید از چاشنی های مختلفی مانند رب انار، لیمو عمانی و آبلیمو استفاده کنید.

کله گنجشکی غذا خوشمزه با گوشت چرخ کرده

برای دیدن طرز تهیه کله گنجشکی در فر اینجا کلیک کنید...

8-پیتزا ترکی، ترکیبی از طعم های ایتالیایی و ترکیه ای

پیتزا، غذای محبوب و پرطرفدار ایتالیایی است که تقریبا در همه کشورهای جهان پخته می شود. البته ملیت های مختلف براساس ذائقه خود، تغییراتی در پیتزا به وجود آورده اند و مزه های جدیدی خلق کرده اند. پیتزا ترکی، پیتزایی مخصوص کشور ترکیه و با طعمی متفاوت است که از پیتزای ایتالیایی الهام گرفته شده است.

خمیر پیتزای ترکی، یک نان کاملا نازک است و روی آن با لایه ای از مخلوط گوشت چرخ کرده، پیاز، ساقه کرفس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پنیر و ادویه پوشانده می شود. بعد از پخت این پیتزا و هنگام سرو نیز روی آن یک سالاد مخصوص می ریزند که ترکیبی از تربچه، گوجه فرنگی، پیازچه و جعفری است.

پیتزا ترکی

برای دیدن طرز تهیه پیتزا ترکی در فر اینجا کلیک کنید...

9- کباب لاپلو، غذایی ساده و فوری

کباب لاپلو، انتخابی مناسب برای روزهایی است که وقت چندانی برای آشپزی ندارید. برای تهیه این غذای ساده فقط کافی ست گوشت چرخ کرده را با پیاز و ادویه سرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده سرخ شده را لابلای برنج آبکش شده بریزید و روی دم بگذارید. کباب لاپلو را می توانید با گوجه فرنگی سرخ شده یا گریل سرو کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده

برای دیدن طرز تهیه  کباب لاپلو در فر اینجا کلیک کنید...

10- لقمه گوشت آسان، خوشمزه و جذاب

لقمه گوشت یا آنچلادای، یک غذای خوشمزه و ساده مکزیکی است که برای درست کردن آن به فر نیاز دارید. برای تهیه آنچلادا لای نان های ترتیلا را با گوشت چرخ کرده پر می کنند، روی آن ها نیز سس مارینارا و پنیر می ریزند و در فر قرار می دهند. ترکیب پنیر برشته با سس مارینارا بر روی لقمه های گوشت نان ترتیلا، ظاهری جذاب و وسوسه انگیز به این غذا داده است.

غذا با گوشت چرخ کرده خوشمزه و جدید

برای دیدن طرز تهیه  لقمه گوشت آسان در فر اینجا کلیک کنید...

11- خورشت داوودپاشا، غذایی محبوب از ترکیه

کشور ترکیه سرزمینی سرشار از طعم های متنوع و خوشمزه است که شباهت زیادی نیز به مزه های ایرانی دارند. خورشت داوودپاشا، یکی از غذاهای ترکیه ای محبوب است که طعم آن شبیه کله گنجشکی ما ایرانی هاست. البته داوودپاشا با تغییراتی جزیی در کشورهای دیگری مانند سوریه، لبنان و ارمنستان پخته می شود. این خورشت خوشمزه را می توانید به آسانی در زمانی کوتاه درست کنید و برای شام یا ناهار میل کنید.

خورشت داوودپاشا

برای دیدن طرز تهیه خورشت داوودپاشا اینجا کلیک کنید...

12- کباب تابه ای، موردپسند همه

کباب تابه ای، غذایی خوشمزه و همه پسند است که به سرعت می توان آن را درست کرد. پس، این غذای لذیذ و آسان را برای شام و ناهار بپزید و با نان یا برنج سرو کنید. اگر دوست دارید کباب تابه ای شما مفصل تر و لذیذتر باشد، مقداری سیب زمینی سرخ شده و سس گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید.

کباب تابه ای

برای دیدن طرز کباب تابه ای مرغ اینجا کلیک کنید...

13- کاپ کیک گوشت، یک فینگرفود مجلسی

اگر به دنبال یک فینگرفود شیک و مجلسی برای مهمانی بعدی خود هستید، حتما کاپ کیک گوشت را امتحان کنید. این کاپ کیک های خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده با مواد مختلفی از جمله هویج، پیاز، تخم مرغ و پنیر پارمزان درست می شوند و روی آن ها با مقدار پوره سیب زمینی و سس کچاپ تزیین می شود. کاپ کیک های گوشت را به آسانی و در زمانی کوتاه می شود تهیه کرد.

کاپ کیک گوشت

برای دیدن طرز تهیه کاپ کیک گوشت اینجا کلیک کنید...

14- قیمه ریزه، غذایی محلی از استان اصفهان

قیمه ریزه یک غذای محلی ساده و خوشمزه مربوط به استان اصفهان است که به آن خوراک کله گنجشکی نیز گفته می شود. برای تهیه این خوراک خوشمزه از گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و سبزیجات معطر استفاده می شود و در صورت دلخواه می توانید سیب زمینی نیز به آن اضافه کنید. مواد اولیه این غذا در هر خانه ای پیدا می شود و برای پخت آن به زمان کمی نیاز دارید.

قیمه ریزه

برای دیدن طرز تهیه قیمه ریزه اینجا کلیک کنید...

15- گوشت و بادمجان، ترکیبی جذاب و خوشمزه

گوشت و بادمجان در هر غذایی به کار رود، غیرممکن است که آن غذا خوشمزه نباشد. خوراک خوشمزه گوشت و بادمجان از سه لایه بادمجان و دو لایه سس گوشت تشکیل شده است که با مقداری تخم مرغ به هم چسبیده‌ اند. در ضمن بادمجان های این غذا در روغن سرخ نمی شوند، بلکه در فر گریل می شوند. در نتیجه گوشت و بادمجان خوشمزه شما روغن زیادی ندارد و سالم و مقوی است.

گوشت و بادمجان

برای دیدن طرز تهیه گوشت و بادمجان اینجا کلیک کنید...

16- شپردز پای، یک غذای انگلیسی بین المللی

شپردز پای، یک پای گوشت انگلیسی است که در آن به جای خمیر پای از پوره سیب زمینی استفاده می شود. این غذای خوشمزه به شکل های مختلفی تهیه می شود و البته در همه انواع آن گوشت چرخ کرده، پیاز و پوره سیب زمینی به کار می رود. برای تهیه پای شپردز گوشت و پیاز را با سبزیجات تفت می دهند و داخل ظرف لبه دار می ریزند. سپس پوره سیب زمینی را روی مخلوط گوشت چرخ کرده پخش می کنند و گاهی پنیر نیز روی آن ها می ریزند.

شپردز پای

برای دیدن طرز تهیه شپردز پای اینجا کلیک کنید...

17- کتلت ساده، غذای اصیل ایرانی

کتلت گوشت ساده، جزو غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که عطر آن هرازگاهی در همه خانه های ایرانی پیچیده می شود. این غذای لذیذ اغلب با گوشت چرخ کرده، پیاز و سیب زمینی پخته می شود و با نان سرو می شود. البته درست کردن کتلت ترد و لطیف، فوت و فن هایی دارد و کار هر کسی نیست. دستور پخت کتلت ساده ایران کوک را بخوانید تا با ترفندهای پخت کتلت ترد آشنا شوید.

کتلت ساده خوشمزه

برای دیدن طرز تهیه کتلت ساده اینجا کلیک کنید...

18- کوفته تبریزی، غذای مجلسی تبریزی ها

کوفته تبریزی، یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کدبانوهای تبریز است که امروزه در بیشتر نقاط کشورمان تهیه می شود. مواد اصلی این غذا گوشت چرخ کرده، لپه، برنج و انواع سبزیجات است و در وسط آن چیزهای مختلفی مانند زرشک، گردو و تخم مرغ قرار داده می شود. برای پخت کوفته تبریزی باید فوت کوزه گری آن را بلد باشید تا کوفته تان باز نشود.

طرز تهیه کوفته تبریزی

برای دیدن طرز تهیه کوفته تبریزی اینجا کلیک کنید...

19- بورک گوشت، نوعی پیراشکی گوشت

بورک، از جمله غذاهای معروف ترکیه ای است که انواع مختلفی دارد. پایه اصلی این غذا خمیر یوفکا یا خمیر فیلو است و داخل آن با مواد مختلفی مانند گوشت چرخ کرده پر می شود. بورک غذایی شیک و خوشمزه است که می توانید آن را برای مهمانی ها و دورهمی ها درست کنید.

بورک گوشت

برای دیدن طرز تهیه بورک گوشت اینجا کلیک کنید...

20- خوراک گوشت و قارچ، غذایی آسان و شیک

خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی را می توانید به شکل گراتن در فر یا بدون فر، بپزید. این غذای خوشمزه و جذاب بسیار ساده و آسان است و نیاز نیست برای تهیه آن ساعت ها در آشپزخانه بمانید. همچنین این خوراک به دلیل داشتن قارچ و گوشت چرخ کرده سرشار از پروتئین است و یک غذای مقوی و کامل محسوب می شود.

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ

برای دیدن طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ اینجا کلیک کنید...

21- کباب ترکی خانگی، یک ساندویچ محبوب

کباب ترکی یا کباب دونر از جمله غذاهای محبوب در کشور ماست و در هر گوشه و کناری از کشورمان می توانید به آسانی انواع ساندویچ ترکی را خرید. البته اگر می خواهید یک کباب ترکی سالم و مطمئن بخورید، توصیه می کنیم دستور کباب ترکی ایران کوک را بخوانید و این ساندویچ های خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه کباب ترکی خانگی

برای دیدن طرز تهیه کباب ترکی خانگی اینجا کلیک کنید...

22- همبرگر مخصوص، فست فود محبوب کودکان

همبرگر، جزو فست فودهای خوشمزه و محبوب به خصوص در بین کودکان است. البته برخی والدین به دلیل نگرانی از زیان های همبرگر بیرون، اجازه خوردن آن را به فرزندان شان نمی دهند. اگر شما نیز جزو این دسته از والدین هستید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه همبرگر مخصوص خانگی را یاد بگیرید. درست کردن همبرگر خانگی بسیار ساده است و کودکان تان نیز عاشق طعمش می شوند.

طرز تهیه همبرگر مخصوص

برای دیدن طرز تهیه همبرگر مخصوص اینجا کلیک کنید...

23- خوراک واویشکای بادمجان

واویشکا، نوعی غذای شمالی است که به روش های مختلفی توسط مازندرانی ها پخته می شود. خوراک واویشکای بادمجان، از جمله انواع واویشکا و گزینه مناسبی برای شام است. در تهیه واویشکای بادمجان از سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، قارچ و فلفل دلمه استفاده می شود. این غذای خوشمزه را می توانید با نان و سبزی خوردن سرو کنید.

طرز تهیه خوراک واویشکای بادمجان

برای دیدن طرز تهیه خوراک واویشکای اینجا کلیک کنید...

24- کوفته سبزی شیرازی

کوفته سبزی شیرازی همان طور که از اسمش پیداست غذای محلی شیراز است. در تهیه این غذای خوشمزه از گوشت چرخ کرده، نخود، برنج، پیاز، سبزی و پیاز استفاده می شود و در وسط آن مغز گردو، کشمش و آلو قرار می دهند. کوفته سبزی شیرازی، غذایی مغذی و سرشار از پروتیئن و انواع ویتامین هاست. البته این غذا کالری بالایی دارد و بهتر است آن را برای ناهار میل کنید.

طرز تهیه کوفته سبزی

برای دیدن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی  اینجا کلیک کنید...

25- دلمه پیاز شکم پر

دلمه جزو غذاهای معروف کشورهای خاورمیانه است که در کشور ما نیز محبوبیت دارد. کدبانوهای ایرانی، انواع مختلف دلمه مانند دلمه برگ مو، دلمه فلفل و دلمه بادمجان را درست می کنند. دلمه پیاز نیز از دیگر انواع دلمه است که احتمالا تا به حال آن را نخورده اید، اما ارزش امتحان کردن را دارد. برای تهیه این دلمه پرهای پیاز را جدا می کنند و مواد دلمه از جمله گوشت چرخ کرده، لپه، برنج و سبزی را لای پرهای پیاز می پیچند.

غذا گوشت چرخ کرده با دلمه پیاز

برای دیدن طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر  اینجا کلیک کنید...