معمولا رفتن به رستوران از تفریحاتی است که این روزها بین مردم بسیار مرسوم شده است و به محض اینکه فرصتی پیدا می شود قرار ملاقات در رستوران اولین گزینه انتخابی هر کسی است. بنابراین رقابت در بین رستوران داران زیاد است و آنها دنبال راه حل هایی برای جذب مشتری هستند. مسلما علاوه بر ارائه غذایی دلپذیر و خوش طعم، فضایی که در آنجا غذا سرو می شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اما در این میان بعضی از رستوران داران ایده های عجیبی را برای جلب مشتری بکار می گیرند. بنابراین کارشناسان از سراسر جهان به چنین رستوران هایی رفتند تا لیستی از عجیب ترین رستوران ها را تهیه نمایند.

 

1- Dinner in the sky

مجله فوربس در گزارشی این رستوران را یکی از جالب ترین مکان ها معرفی کرد. رستوران شام در آسمان در سال 2006 در کشور بلژیک افتتاح شد و بلافاصله بازدیدکنندگان زیادی را جذب کرد. این رستوران برای افرادی که اهل هیجان هستند بسیار مناسب است زیرا خوردن غذا در ارتفاعی بیش از 50 متر برای آنها بسیار لذتبخش خواهد بود.

 

شام در آسمان

 

این رستوران طوری طراحی شده است که تا وزن 2 تن را تحمل می کند. رفتن به این رستوران محدودیت سنی ندارد تنها باید قد مشتری از 150 سانتی متر کمتر نباشد و این به دلیل حفظ امنیت شماست. چراکه شما روی صندلی هایی می شنید که با کمربند امنیت شما را تضمین می‌کند. تنها ایراد این رستوران نداشتن سرویس بهداشتی است. این رستوران اولین بار در بلژیک افتتاح شد اما بعدها کشورهایی چون آلمان،فرانسه ،ایتالیا از این ایده استفاده کردند.

 

عجیب ترین رستوران های دنیا

 

2- Alcatraz

رستوران آلساتراز در شهر توکیو ژاپن قرار دارد. این رستوران به شکل زندان طراحی شده و مشتریان پس از ورود با قوانین زندان رو به رو خواهند شد. در ابتدا اثر انگشت آنها گرفته می شود. لباس زندانی ها را می پوشند و بعد از آنها دعوت می شود که برای خوردن غذا به یک سلول وارد شوند.

 

رستوران زندان آلکاتراز توکیو

 

رستوران زندان آلکاتراز ژاپن

 

3- Ithaa

این رستوران در جزیره مالدیو قرار دارد و به معنای مروارید است. این مکان اولین رستورانی است که در زیر آب و در عمق 5 متری واقع شده است. دیوارهای آن از اکریلیک شفاف است با رفتن به این رستوران می توانید انواع جانوران دریایی و مرجانی را مشاهده کنید.

این رستوران تنها 14 نفر ظرفیت دارد بنابراین باید از 2 هفته قبل میز رزرو کنید. منوی رستوران از غذاهای اروپای شرقی و آسیایی است که قیمت آنها از 120 تا 250 دلار است. این رستوران 10 سال پیش افتتاح شد و تا 10 سال دیگر دایر خواهد بود.

 

عجیب ترین رستوران زیر آب

 

4-Rising Sun

این رستوران به ظاهر معمولی، در چین است اما وقتی وارد آن می شوید و منو را مشاهده می کنید متعجب خواهید شد. در این رستوران شما می توانید پیشخدمت ها را بزنید و سر آنها داد بکشید البته برای اینکار باید هزینه پرداخت کنید در منو نوشته هزینه قلدری از 8 تا 50 دلار است.

عجیب ترین رستوران در چین

 

5- Marton Theme

این مدل رستوران در بین جوانان خیلی محبوب است و دکراسیون آن به شکل توالت است. این رستوران که در تایوان قرار دارد چیزی به نام صندلی در آن یافت نمی شود و برای نشستن باید از توالت فرنگی استفاده نمایید. رستوران تایوانی پس از 6 ماه افتتاح تصمیم گرفت تا شعبه بزرگتری را راه اندازی کند؛ با وجود اینکه مشتریان به محض ورود از اشتها خواهند افتاد.

 

رستوران توالت