امروزه چاقی شکم و پهلو به مشکلی اساسی برای افراد تبدیل شده است. آن ها همیشه به دنبال بهترین روش برای لاغری شکم خود هستند و ترجیح می دهند با توجه به عوارض قرص های لاغری شیمیایی، روش های گیاهی برای لاغری شکم را در پیش گیرند.

دلایل متعددی برای چاقی شکم وجود دارد که از جمله آن می توان به عدم تحرک فیزیکی اشاره کرد. همچنین عادت های بد غذایی نیز می تواند دلیل دیگری برای چاقی شکم باشد. یکی از گیاهانی که در لاغری و به ویژه لاغری شکم بسیار موثر است، زیره هست.

همانطور که می دانید زیره دو نوع دارد: زیره سبز و زیره سیاه. زیره سبز به نام های زیره کرمانی و زیره کوهی نیز شناخته می شود.  ارزش غذایی این دو نوع زیره تقریبا مشابه است اما می توان تفاوت هایی اساسی میان این دو نوع زیره یافت.

اولین و بارزترین تفاوت این دو نوع زیره در رنگ آن هاست. با ما همراه شوید تا با خواص زیره برای لاغری شکم آشنا شوید. تا اگر به دنبال لاغری شکم هستید بهترین روش مصرف زیره برای لاغری را نیز بشناسید.

 

 

زیره سبز و زیره سیاه

 

 

خواص زیره برای لاغری شکم و پهلو

زیره به تنظیم قند خون کمک کرده و حساسیت سلول ها را به انسولین و گلوکز افزایش می دهد. همچنین زیره سبب کاهش اشتها و کاهش تمایل به مصرف کربوهیدرات می گردد. با مصرف زیره می توان قند خون و اشتها را کنترل کرد و بدین ترتیب به کاهش وزن و لاغری کمک کرد.

زیره حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فیتواسترول است که از جذب کلسترول مضر در سیستم گوارش جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع اضافه وزن می گردد. مصرف زیره بسیاری از مشکلات گوارشی را که عامل چاقی هستند برطرف می کند.

به عنوان مثال هنگامی که افراد نمی توانند مواد مغذی را جذب کنند اشتهای آن ها نسبت به آن ماده غذایی افزایش می یابد. زیره از این مسئله جلوگیری کرده و به لاغری کمک می کند.

مصرف زیره سبب فعال شدن غدد بزاقی دهان شده و به هضم آسان غذا و لاغری کمک می کند. همچنین روش های بسیاری از طریق زیره برای لاغری شکم وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

پودر زیره

 

زیره برای لاغری مفید است. اما کدام زیره؟

همان طور که پیش تر ذکر شد، زیره برای لاغری شکم مفید است. اما با توجه به تفاوت زیره سبز و ریزه سیاه شاید برای شما نیز سوال باشد که کدام زیره برای لاغری بهتر است؟ اصولا از زیره سیاه برای لاغری استفاده می شود.

هرچند تاثیر زیره با توجه به سیستم بدنی افراد متفاوت بوده و مصرف زیره سیاه برای لاغری برای همه به یک میزان موثر نیست اما عموما می تواند باعث لاغری شکم شود. با توجه به تاثیر زیره بر کاهش اشتها دانه های زیره سیاه را می جوند یا گرد زیره را در آب ریخته و میل می کنند.

دم کرده ی زیره سیاه نیز در بی اشتهایی موثر است. عرق زیره سبز نیز می تواند بر لاغری شکم تاثیر داشته باشد. توصیه می شود عرق زیره سبز برای لاغری را از فروشگاه های معتبر یا بسته بندی های مطمئن تهیه کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که عموما مصرف عرقیجات تاثیری در کاهش اشتها ندارد. به ویژه آن که این عرقیجات گیاهی عموما اسانس بوده و حتی با تحریک معده و ترشح آنزیم های آن می توانند اشتها آور نیز باشند.

اما بهترین موقع خوردن عرق زیره برای لاغری شکم نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به اندازه ی یک استکان است. مصرف دمنوش زیره سبز پیش از غذا نیز می تواند به لاغری شکم کمک کند.

دانه های زیره سبز را بجوشانید و بعد از 10 دقیقه بنوشید. یا 2 قاشق زیره سبز را یک روز خیس کنید، سپس بجوشانید و به همراه نصف لیمو ترش میل کنید. میزان مصرف زیره سیاه در غذاها ده برابر زیره سبز می باشد.

 

 

دمنوش زیره

 

زیره برای لاغری چگونه مصرف شود؟

گفته می شود تاثیر زیره برای لاغری شکم در بیست روز قابل ملاحظه است. اگر به دنبال لاغری شکم و پهلوی خود هستید می توانید با سرخ کردن دانه های زیره و آسیاب کردن آن ها از زیره به عنوان ادویه در غذا و سالاد خود استفاده کنید و علاوه بر خواص آن از تاثیر زیره برای لاغری شکم و پهلو نیز بهره مند شوید.

زیره با کاهش کلسترول تاثیر بسزایی بر کاهش وزن دارد. بهترین روش مصرف زیره برای لاغری استفاده از زیره در نوشیدنی است. نوشیدنی زیره را هم می توان به صورت دمنوش زیره برای لاغری تهیه کرد و هم با ترکیب زیره با مواد دیگر، نوشیدنی مخصوص لاغری شکم درست کرد.

نوشیدنی زیره و لیمو یکی از انواع نوشیدنی با زیره برای لاغر شدن است. برای تهیه این نوشیدنی به دو قاشق زیره و نصف لیموی تازه نیاز دارید. کافی است زیره ها را از شب قبل خیس کنید، صبح آن ها را جوشانده و به آبلیمو اضافه کنید.

یکی دیگر از انواع نوشیدنی با زیره، نوشیدنی زیره و عسل برای لاغری است. با ترکیب یک قاشق پودر زیره و نصف قاشق عسل در آب جوش می توانید از خواص زیره برای لاغری بهره مند شوید.

افزودن زنجبیل به این نوشیدنی ها نیز می تواند به تاثیر نوشیدنی زیره برای لاغر شدن بیافزاید. بهتر است دمنوش زیره برای لاغری را ناشتا و قبل از خوردن صبحانه میل کنید و آن را به مدت دو هفته مصرف کنید تا تاثیر زیره بر لاغری شکم را به طور محسوس مشاهده کنید.

 

 

عرق زیره

 

همان طور که پیش تر خواندید طریقه مصرف زیره برای لاغر شدن متفاوت است. علاوه بر روش های ذکر شده برخی افراد معتقدند مصرف قرص زیره برای لاغری نیز بسیار موثر است.

قرص ریزه برای لاغری در انواع 25 میلی گرم و 75 میلی گرم در داروخانه ها عرضه می گردد و طی مدت 8 هفته می تواند تاثیر چشمگیری در لاغری شکم و متابولیک داشته باشد.

روغن زیره برای لاغری موضعی نیز بسیار مفید بوده و به عنوان روغن گیاهی چربی سوز مورد استفاده قرار می گیرد. کافی است برای لاغری موضعی با روغن زیره آن را روی شکم و پهلو ریخته و ماساژ دهید. بدین ترتیب روغن زیره با چربی سوزی و کاهش وزن باعث لاغری می شود.

 

 

زیره برای لاغری شکم و پهلو

 

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری شکم و پهلو

اگر به دنبال تاثیر بهتر و موثرتر زیره برای لاغری شکم و پهلو هستید باید طبق برنامه و با میزان مصرف اصولی از زیره استفاده کنید. هرچن مصرف زیره بسته به ویژگی های فردی متفاوت است و نمی توان از یک برنامه غذایی با یک میزان مصرف برای همه استفاده کرد.

لذا بهتر است این کار تحت نظر پزشک صورت گیرد. اما بدانید که ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب در کنار مصرف زیره می تواند تاثیر زیره بر لاغری شکم و پهلو را دو چندان کند. همچنین می توان گفت بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری هنگامی است که در مورد روش های مصرف زیره برای لاغر شدن اطلاعات کافی داشته باشید.