رژیم اسموتی چیست؟ برای لاغری رژیم های مختلفی هست. مثلا یکی از رژیم هایی که از قدیم توی سایت ما بوده و به جرئت میتونم بگم محبوب ترین رژیم لاغریه، رژیم 15 روزه کانادیی هست. اما این روزها خیلی روش های جدید پیشنهاد میشه. یکی از روش هایی که این روزها خیلی حرفش هست و ظاهرا عده زیادی ازش جواب گرفتن رژیم اسموتی 12 روزه است که به شکل یک کتاب الکترونیکی منتشر شده و در انتهای مطلب لینک کتابش رو براتون میذارم که به انگلیسی و چند زبون دیگه میتونید خریداری کنید. اما اینجا فقط میخوام براتون بگم پایه و اساس این رژیم چیه. و چطور میتونید خودتون با اسموتی های رژیمی و سالم برنامه غذایی مناسب خودتون رو تهیه کنید.

 

رژیم اسموتی 12 روزه

 

پایه و اساس رژیم اسموتی 12 روزه

پایه و اساس این رژیم اسموتی مفهومی به اسم «سم زدایی» هست . به گفته نویسنده کتاب رژیم اسموتی سم زدایی 12 روزه، تا وقتی که سموم در بدن ما هستند وزن کم کردن کار سختی هست و با استفاده از اسموتی های سم زدا میتوانیم سموم را از بدن خارج کنیم و به این ترتیب راحت تر وزن کم کنیم.

خود نویسنده در موردش این طور نوشته: «هر بار که چیز ناسالمی میخوریم یا مینوشیم، مواد سمی وارد بدن ما میشود. بدن برای محافظت از ما در مقابل این سموم آنها را در سلول های چربی ذخیره میکند. این راه به خوبی از بدن در مقابل مواد سمی محافظت میکند، مگر این که قصد چربی سوزی داشته باشیم.

اگر سعی کنیم با چربی سوزی وزن کم کنیم، آن سموم دوباره در جریان خون آزاد و باعث ایجاد التهاب در بدن میشوند. این التهاب حساسیت نسبت به هورمون های تنظیم کننده اشتها را کاهش میدهد و باعث افت متابولیسم یا همان سرعت سوخت و ساز بدن میشود. پس تا وقتی که سموم از بدن خارج نشوند، وزن کم کردن کار خیلی خیلی دشواری خواهد بود.»

 

اسموتی سبز

 

رژیم اسموتی 12 روزه طوری طراحی شده که با دفع سموم بدن باعث کاهش وزن فوری و بدون برگشت شود. در طول این 12 روز صبحانه، ناهار و شام با اسموتی های خانگی سم زدا (دتاکس) محتوی انواع میوه، مغز و سبزیجات سالم جایگزین میشوند. استفاده مرتب از اسموتی ها نه تنها بدن را از مواد مغذی سالم پر میکند بلکه به سیستم گوارش استراحت میدهد و در نتیجه انرژی بیشتری میتواند صرف تجزیه و دفع سموم شود. وقتی این سموم از بدن دفع شوند، دیگر بدن نیازی به چربی و آب برای ذخیره آنها ندارد و در نتیجه چربی سوزی سریع تر اتفاق می افتد. طراح این رژیم میگوید با استفاده از اسموتی های سم زدا میتوان در عرض 12 روز از 3 و نیم تا 7 کیلو وزن کم کرد.

 

روش استفاده از رژیم اسموتی 12 روزه

در این روش 12 نوع اسموتی سم زدا به شما معرفی میشود. برای تهیه این اسموتی ها بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید و مواد اولیه از قبیل سبزیجات، میوه ها و مغزهای لازم را تهیه کنید. هر روز صبح یکی از مواد یکی از اسموتی های لاغری را در مخلوط کن میریزید و میکس میکنید. سپس اسموتی را در سه شیشه هم اندازه تقسیم میکنید و در یخچال میگذارید. از این سه شیشه اسموتی به عنوان صبحانه، ناهار و شام استفاده میکنید.

در طول رژیم اسموتی علاوه بر وعده های اصلی میتوانید از دو میان وعده هم در هر روز استفاده کنید. پس از قبل دو میان وعده رژیمی را انتخاب میکنید و موادش را کنار میگذارید یا حتی میتوانید هر روز صبح همزمان با تهیه اسموتی میان وعده ها را هم آماده کنید و در یخچال بگذارید تا غذای آن روز شما آماده باشد. یکی از میان وعده ها را صبح و یکی را بعد از ظهر میل میکنید.

 

میان وعده رژیمی

 

در ضمن کسانی که گرفتن رژیم لاغری اسموتی برایشان خیلی سخت است و احساس گرسنگی و ضعف شدید میکنند میتوانند در هر روز از یک وعده غذای رژیمی هم استفاده کنند. مثلا میتوانید یک وعده ناهار رژیمی به برنامه غذایی اضافه کنید.

 

برنامه رژیم اسموتی 12 روزه

 

نتیجه گیری

به نظر میرسه رژیم اسموتی میتونه برای هر کسی که قصد کاهش وزن فوری و کارامد رو داره مفید باشه. اما فراموش نکنید هر رژیم لاغری فقط یه پیشنهاده و برای همه افراد مثل هم جواب نمیده. خود نویسنده در کتابش که میتونید از اینجا بخرید و دانلود کنید گفته تونسته در 12 روز 7 کیلو وزن کم کنه. اما ممکنه این مقدار برای شما کمتر باشه. اما به هر حال استفاده از میوه و سبزیجات و مغزها رو همه پزشکای تغذیه توصیه میکنند و مطمئناً خیلی خوبه اگه بتونیم مصرف گوشت به ویژه گوشت قرمز رو کم کنیم. استفاده از غلات هم برای کاهش وزن میتونیم برای مدتی کاهش بدیم.

 

اسموتی رژیمی

 

اگه دسترسی به کتاب ندارید میتونید از لیست اسموتی های سم زدا، اسموتی های رژیمی، میان وعده های رژیمی و غذاهای رژیمی که در ایران کوک موجود هست استفاده کنید. در بخش دیدگاه میتونید به ما بگید کدوم اسموتی رو بیشتر میپسندید. همچنین دستور غذاهای رژیمی درخواستی تون رو برای ما بفرستید تا در سریع ترین زمان ممکن اون ها رو برای شما منتشر کنیم.