صورت یکی از مهمترین اجزای بدن است که همه به ویژه خانم ها به آن بسیار توجه می کنند. همه دوست دارند زیباترین صورت را داشته باشند. لذا با روش های مختلف سعی می کنند به بهترین شکل خود را جلوه دهند. یکی از مواردی که در زیبایی صورت اهمیت دارد چاقی یا لاغری صورت است. به طور کلی افراد به ویژه خانم ها دو دسته هستند. برخی از آن ها صورت لاغر و برخی دیگر صورت چاق را ترجیح می دهند. در این مقاله قصد داریم دسته ی اول، یعنی کسانی که صورت چاق دارند و برای لاغری آن خود تلاش می کنند را به شما معرفی کرده و روش های لاغر شدن صورت را به شما آموزش دهیم.

 

روش های لاغری صورت

 

برای لاغری صورت چه کنیم؟

یکی از آرزوهای بزرگ افراد چاق داشتن صورتی لاغر و استخوانی است. این افراد به ویژه برای از بین بردن غبغب به دنبال راه حل می گردند. راه های زیادی برای لاغر کردن صورت وجود دارد. از جراحی صورت برای لاغری گرفته تا انواع کرم برای لاغری صورت. همه ی افراد دوست دارند تا حد امکان از خوردن قرص لاغری برای صورت ممانعت کرده و روشی ساده برای لاغری صورت انتخاب کنند. خوشبختانه روش های لاغری برای صورت بسیار متنوع است و به راحتی می توانید روش لاغر کردن صورت بدون دارو را انتخاب کنید و به راحتی صورت استخوانی داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی روش های لاغری صورت می پردازیم تا بتوانید با روش های بی خطر و موثر صورت خود را لاغر کنید.

 

برای صورت

 

ورزش برای لاغری صورت

حرکات ورزشی روشی ساده برای لاغری صورت است. امروزه متخصصان لاغری تمرین ها و حرکات ورزشی برای لاغری صورت ترتیب داده اند تا از طریق آن به راحتی در خانه صورت خود را لاغر کنید. یکی از این تمرینات بالا بردن چانه است. روی صندلی بشینید و چانه ی خود را تا جایی که می توانید بالا بیاورید و سر خود را به عقب خم کنید. با ورزش ماهیچه های گردن نیز می توانید به لاغر شدن صورت کمک کنید. بدین صورت که سر را به سمت راست کج کرده و سعی کنید با شانه گوشتان را بخارانید. در همین هنگام با دست کمی به شقیقه ها فشار بیاوید و بعد از 10 ثانیه همین کار را با طرف دیگر انجام دهید. تمرین دیگر آن است که لب ها را بفشارید و گونه ها را باد کنید. دست ها را طوری روی صورت قرار دهید که گوش ها و صورت ها را بپوشاند. سپس به گونه ها فشار آورید و بعد از 5 ثانیه به حالت اول برگردید. روش دیگر لاغر شدن صورت با نرمش آن است که دهان را ببندید، لب ها را بفشارید و سعی کنید فک پایین را جلو آورید. سپس انگشت اشاره را روی چانه قرار داده و فشار آورید ولی با فشار مقابله کنید و برای چند ثانیه در این حالت بمانید. یکی از بهترین روش ها برای لاغری صورت ورزش چانه است. زبان خود را در سقف دهان نزدیک دندان ها نگه دارید. هر 30 ثانیه 5 ثانیه استراحت کنید و 10 بار این کار را انجام دهید.

 

برای لاغر شدن صورت چه بخوریم؟

اولین مسئله برای لاغری صورت تغذیه است. ابتدا باید بدانید به چه میزان چربی نیاز دارید و بتوانید مقدار اضافه را حذف کنید. پس چربی غذاهایتان را کنترل کنید تا این چربی در صورتتان تجمع نکند. فست فودها و سس ها از برنامه ی غذایی خود حذف کنید و به جای آن سبزیجات، لبنیات کم چرب و روغن های گیاهی را جایگزین کنید. خوراکی های گوناگون نیز می توانند به لاغر شدن صورت کمک کنند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته خوردن سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ و گل کلم و همچنین تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین های چربی سوز، ویتامین های گروه B زینک و آهن (به صورت آب پز)، چای سبز، انواع توت و... برای لاغر شدن صورت مفید هستند. نکته ی مهم در مورد لاغری صورت آن است که افراد بدانند غذاهای نفاخ علاوه بر دل درد باعث چاقی صورت نیز می گردد. در نتیجه از خوردن غذاهای نفاخ نیز خودداری کنید. لاغر کردن صورت با داروهای گیاهی نیز از روش های موثر لاغر شدن صورت است. زیرا از آنجا که بیشتر گیاهان قابض و جمع کننده هستند، در لاغری به ویژه لاغری صورت تاثیر دارند. می توانید از گیاهان به عنوان بخور برای صورت نیز استفاده کنید.

 

مواد غذایی برای لاغری

 

گاها استفاده از ماسک برای لاغری صورت نیز موثر واقع می شود. استفاده از گل سرخ و ترکیب آن با سرکه به روی پوست سبب لاغری پوست شما در مدت زمان کوتاه می شود. می توانید گل سرخ را به صورت پودر نیز تهیه کرده و از آن استفاده کنید. همچنین استفاده از برخی روغن ها مانند روغن صندل و روغن مورد نیز می تواند به لاغر شدن صورت شما کمک کند. روغن را روی صورتتان بمالید و روی آن را با سلفون بپوشانید. بعد از یک ساعت آن را بشویید. به مرور تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از ماسک و روش های طبیعی برای لاغری صورت، دیگر نیازی به لاغر کردن صورت با دستگاه نخواهید داشت.

 

ماسک صورت برای لاغری

 

اگرچه لاغری صورت در یک هفته امکان پذیر نیست اما با روش های گوناگون و به مرور زمان می توان به نتیجه ی مطلوب درست یافت. این بسته به انتخاب شما دارد که کدام روش را برای لاغر شدن صورت انتخاب می کنید. گاه ترکیب چند روش می تواند سرعت این روند را افزایش دهد. همچنین این مسئله به عوامل مختلف از جمله سن و جنسیت نیز بستگی دارد. مثلا استخوانی کردن صورت مردان با خانم ها متفاوت است. علاوه بر موارد ذکر شده از جمله رژیم غذایی سالم و ورزش، می توان به صورت موردی به موارد زیر نیز برای لاغر شدن صورت اشاره کرد:

- آب فراوان بنوشید. هنگامی که بدن با کمبود آب مواجه می شود سبب پف کردن صورت می گردد. برای لاغر کردن صورت و خواباندن پف آن، حداقل 8 لیوان در روز آب بنوشید.

- مصرف زیاد شکر و نمک تصفیه شده سبب تمایل بیشتر بدن به نگه داشتن آب می شود. این دو ماده نیز باعث چاق نشان داده شدن صورت می شوند. اما از آنجا که نمی توان آن ها را از برنامه ی غذایی حذف کرد، می توان با مصرف کمتر آن ها را کنترل کرده تا صورتی لاغری داشته باشید.

- مصرف مواد غذایی با کلسیم زیاد مانند شیر و ماست می تواند به کاهش وزن و لاغر شدن صورت کمک کند. همچنین کلسیم به کاهش آب ذخیره شده در صورت کمک کرده و صورت شما را لاغرتر می کند.

- جویدن آدامس نیز خود یک ورزش برای صورت محسوب می شود و بدین ترتیب به لاغری صورت شما کمک می کند.

 

صورت لاغر