همه دوست دارند لب های زیبا داشته باشند. اگر میخواهید لب هایتان بدون جراحی پُر تر و یا لبخندتان زیباتر به نظر برسد، تکنیك های آرایشی ساده ای وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

لب های زیبا

 

استفاده از پرایمر لب (زیرساز) یکی از نکات مهم است

پرایمر لب میتواند لب های شما را مرطوب نگه داشته و آنها را آمادهٔ آرایش کند، همچنین مانع از پخش شدن و رنگ پس دادن رژ لب و برق لب تان میشود. زیرا خطوط و چین های روی لب ها را پر کرده و آنها را نرم و صاف میکند. آیا همیشه درحال تمدید رژ لب تان هستید؟ پرایمر میتواند مشکل شما را حل کند. مداد های پرایمر واقعاً مفید هستند، زیرا یکدستی آرایش و ماندگاری طولانی را برای شما به ارمغان می آورند.

 

پرایمر لب

 

برای داشتن لب هایی پُر تر و حجیم تر

1- کمی فوندیشن بر روی لب هایتان بزنید و با استفاده از نوک انگشت تان و یا پد آرایشی کمرنگ تر کنید.
2- با استفاده از کرم پودر آن را مات کنید.
3- با مداد لبِ همرنگ لب تان، کمی بیرون تر از خط لب طبیعی تان شکل جدیدی به لب ها بدهید.
4- لب هایتان را کاملا با مداد لب بپوشانید، بجز وسط لب پایین، که حالتی 3D زیبا ایجاد شود.
5- میتوانید از ماتیک های رنگین کمانی باکمی رژمایع برای حجم دادن به لب ها استفاده کنید.

 

نکته حرفه ای

برای داشتن لب هایی زیبا و برجسته، از ماتیک های حجم دهنده استفاده کنید. این رژ ها اغلب از مواد طبیعی همچون دارچین، عصارهٔ نعناع خشک، پودر فلفل قرمز (که کپسایسین نیز گفته میشود)، کافئین، نیاسین (نوعی ویتامین ب که گردش خون را سریعتر کرده و میتواند به لب ها حجم دهد) تشکیل شده اند.
گاهی اوقات ممکن است پس از استفاده از این رژ ها، لب هایتان دچار سوزش شود. نگران نباشید، این یعنی مؤثر بوده اند.
تمامی این عناصر بواسطهٔ آزمایشات متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته اند، پس میتوانید با خیال راحت از رژ مایع های حجم دهنده استفاده کنید و مردد نباشید.

 

برای اینکه لب هایتان باریک تر به نظر برسد

1- اگر میخواهید لب هایتان برجسته تر به نظر برسد، از همان پرایمر استفاده کنید.
2- با استفاده از مداد لبِ همرنگ لب تان، کمی داخل تر از خط لب طبیعی تان را فرم جدیدی بدهید.
3- لب هایتان را بوسیلهٔ مداد لب بپوشانید و سپس از رژ لب استفاده کنید.
4- با استفاده از ترکیبات مات و ایجاد سایه ای تیره، لب هایتان بطور جادویی باریک تر به نظر میرسد.
5- برای اینکه رژ لب تان پخش نشود و یا آب نشود، اطراف دهان تان را با کمی کانسیلر بپوشانید. و سپس از کرم پودر برای یکدست شدن آرایش و در آخر، رژ لب تان را استفاده کنید.

 

لب باریک تر

 

چند نکته

-وقتی لب هایتان خشک شده باشد، نمیتوانید به خوبی آنها را آرایش کنید. پس نیاز دارید با استفاده از رژ لب های با ماندگاری بیشتر، آنها را مرطوب نگه دارید.
-هرشب از کرم های مخصوص لب و درمان لب استفاده کنید. کرم هایی را انتخاب کنید که حاوی کلاژن و هیالورونیک اسید باشد، که همان موادی هستند که پزشکان به لب تزریق میکنند. آیا تأثیری مشابه خواهد داشت؟ خیر، ولی لب های شما بدون نیاز به جراحی، نرم تر و برجسته تر به نظر میرسند.
-پوسته پوسته شدن! از محصولاتی که مخصوص لب ها هستند و مسواک نرم استفاده کنید. به این صورت هم از دست سلول های مرده رهایی می یابید و هم جریان خون را تسریع میکنید که لب ها میتوانند به آسانی عناصر مرطوب کنندهٔ موجود در رژلب تان را جذب کنند.

 

لایه برداری لب


-برای جلوگیری از پخش شدن رژ لب تان، کمی کانسیلر به اطراف دهان تان بزنید و سپس برای تثبیت آرایشتان، از کرم پودر و در پایان، رژ لب تان را استفاده کنید.
-برای جذاب تر کردن لب ها میتوانید، کمی سایهٔ متمایل به قهوه ای روشن درست بالای حالت کمانی لب بالایی تان ایجاد کنید.
-اگر لب هایی ناهموار دارید، با استفاده از ماتیک روی لب های برجسته تان را سایه ای تیره ایجاد کنید که باعث میشود لب ها کوچکتر به نظر برسند.