حتما تا به حال در مورد بدن زنان شنیده اید که آستانه ی تحمل درد آنها بسیار بالا است و یا اینکه زنان و مردان در تشخیص رنگ ها باهم متفاوت هستند اما آیا می دانید که برخلاف تصور رایج، زنان به طور طبیعی منطقی تر از مردان هستند؟

 

حقایقی در مورد بدن زنان


۱- زنان گردن منعطف تری دارند

تا به حال دقت کرده اید وقتی مرد ها و زن ها را صدا می زنید چطور به سمت شما بر می گردند؟ اگر این کار را امتحان کنید، خواهید دید که مردان تمام بدن خود را می چرخانند اما زن ها فقط سرشان را بر می گردانند. این مسأله به ساختار عضلات بر می گردد که در بدن زنان از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است. با این حال تحقیقات نشان می دهد گردن درد در میان زنان شایع تر از مردان است.


۲- گوش زنان در زمان خواب حساس تر است
 
این مسأله در حقیقت ناشی از فرآیند تکامل است. طبق تحقیقات، زنان در زمان خواب نسبت به صداهای اطراف خود حساس هستند به همین دلیل با شنیدن صدای گریه ی بچه به سرعت بیدار می شوند. البته این مسأله در مورد صداهای با فرکانس بالا صدق می کند و آرام صحبت کردن باعث بیدار شدن زن ها نمی شود. با این حال تحقیقات نشان می دهد زنان در برابر اختلالات خواب آسیب پذیرتر از مردان هستند.

۳- زنان منطقی تر از مردان هستند

برخلاف تصور رایج که زنان را احساسی تر و مردان را منطقی تر می داند، حقیقت امر کاملا برعکس است. محققان با انجام تست های مختلفی پی برده اند هر چه ضخامت قشر مغز بیشتر باشد هوش شناختی و عمومی افراد بالاتر است. قشر مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، ضخامت بیشتری دارد. در عین حال، مردان مغز بزرگ تری دارند، مسأله ای که نقش مهمی در احساسات و تصمیم گیری آن ها دارد.

۴- سلولیت چیز بدی نیست

سلولیت نه یک بیماری و نه نشانه ی چاقی، بلکه نوعی تجمع چربی در میان بافت ماهیچه ها است. آمارها نشان می دهد از هر ۴۰ زن، تنها یک نفر دچار سلولیت نیست. علیرغم این مسأله، تصورات نادرست زیادی در مورد سلولیت وجود دارد و بسیاری آن را تجمع مواد سمی ای می دانند که بدن نمی تواند از عهده ی آن ها بر بیاید. اما حقیقت آن است که بافت چربی نقش مهمی در تولید هورمون های بدن مثل استروژن یا همان هورمون جنسی زنانه دارد.

سلولیت در حقیقت مشکلی همه گیر است و حتی سوپرمدل های مشهور دنیا هم دچار آن هستند.

5- زنان روابط مستحکم تری با دیگران برقرار می کنند

علت این مسأله بالاتر بودن سطح هورمون اکسی توسین در بدن زنان است. اکسی توسین که به ان هورمون عشق گفته می شود، پیوند میان افراد را تقویت، روابط را مستحکم و اضطراب را کم می کند. به علاوه، هورمون اکسی توسین در روابط مادر و فرزندی و حتی شیردهی نقش مهمی دارد.

6- بدن زنان تا دهه ی بیست زندگی آن ها همچنان تغییر می کند

اگر در زمان نوجوانی سبک زندگی ناسالمی داشتید و حالا در دهه ی بیست زندگی خود هستید، هنوز هم برای تغییر سبک زندگی تان دیر نشده. بدن زنان تا دهه ی بیست زندگی آن ها همچنان به رشد و تغییر ادامه می دهد. بنابراین به خوردن موز و بادام ادامه دهید چون کمک زیادی به مستحکم تر استخوان های شما می کنند. انجام ورزش هم برای تقویت عضلات لازم است.

به علاوه، هنوز این فرصت را دارید تا توانایی بهتری در تصمیم گیری کسب کنبد، چون در این سال ها قشر جلو مغزی شما هنوز در حال رشد است.

7- زنان استعداد بیشتری در کارهای جدید و خلاقانه دارند

مغز در حقیقت یک شبکه است که اتصالات زیادی درون آن وجود دارد. طبق تحقیقات، شبکه های درون مغز زنان در مقایسه با مغز مردان، از اتصالات بیشتری برخوردار است. این مسأله به معنای آن است که در مغز زنان با سرعت بیشتری اتصالات جدید ایجاد می شود و در عین حال، به همین سرعت هم این اتصالات تبدیل به روال عادی می شود.

8- زبان بدن زنان

حالت بدن زنان نکات زیادی را درباره ی احساسات آن ها آشکار می کند. یکی از این حالات زمانی است که زنان شانه هایشان را پایین می اندازند و دست هایشان را روی هم می گذارند. این حالت نشان می دهد آن ها به اتفاقی که در جریان است علاقمند هستند. در مقابل، اگر زن ها دست به سینه باشند، این مسأله نشان می دهد آن ها هیچ علاقه ای به هیچ گونه رابطه ای با کسی که با آن ها صحبت می کنند ندارند.

وقتی زن ها دست های خود را زیر چانه یا بیرون جیب های لباس شان نگه می دارند و یا تا حدودی دسته به سینه هستند، این حالت ها نشان می دهد که به موقعیت های اجتماعی، کاری و عاشقانه ی پیش روی خود جذب شده و علاقمند هستند.