تزیین کیک به شکل مار کمی زحمت دارد و وقت‌گیر است اما نتیجه قطعاً ارزشش را دارد. این کیک مار شکل، یک کیک غول‌آساست و برای تعداد زیادی مهمان مناسب است. مثلاً برای تولد بچه‌ها یا هر مناسبتی که قصد داشته باشید عده‌ای را سورپرایز کنید، این کیک مناسب است.البته با استفاده از قالب کوچک، می‌توانید طول مار را کمتر کنید اما کیک درازی که کل طول میز شما را بپوشاند قطعاً بسیار چشمگیرتر است.

 

برای تزیین کیک به شکل مار احتیاج به ۵ عدد کیک حلقه‌ای یا باندت کیک دارید. در بخش آشپزی قبلاً چند نمونه از این کیک‌ها آموزش داده شده‌اند، از جمله باندت کیک شکلاتی، کیک شش تخم‌مرغی، باندت کیک میوه‌ای یا کیک کدو حلوایی. البته می‌توانید کیک ساده را هم در قالب باندت تهیه کنید اما بهتر است کیکی انتخاب کنید که موقع تزیین خرد نشود. به هر حال انتخاب کیک با شماست.

 

اول از همه باندت کیک‌ها را از وسط نصف کنید. تنها یکی از نصف کیک‌ها را جدا کنید و آن را مانند تصویر به دو قسمت نا مساوی تقسیم کنید. ۱/۴ کوچکتر برای وصل کردن سر مار استفاده می‌شود و ۱/۴ بزرگتر برای وصل کردن دم مار.

 

باندت کیک

 

روی میز یا هر سطحی که قصد دارید کیک را روی آن سرو کنید فویل آلومینیومی بکشید. سپس نصف کیک‌ها را به شکل دالبری دنبال هم روی میز بچینید.

 

کیک شکل مار

 

حالا باید دم و سر مار را شکل بدهید. برای این بخش می‌توانید از هر خمیر خوراکی که دوست دارید استفاده کنید. یک پیشنهاد خوب خمیری است که با کورن فلکس برنجی تهیه می‌شود. اول ۳ قاشق کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید. سپس ۴ پیمانه مارشمالو را داخل کره بریزید و بگذارید روی شعله ملایم آب شوند. وقتی کاملاً ذوب شدند ۶ پیمانه کورن فلکس برنجی اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیر پیدا کند و بعد ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر خنک شود. وقتی خمیر آماده شد با آن دم و سر مار را به شکلی که در عکس‌ها دیده می‌شود شکل بدهید.

 

کیک ماری

 

سر مار را با ۱/۴ باندت کیک کوچکتر به بدنش وصل کنید و دم مار را با ۱/۴ بزرگتر وصل کنید و در آخر کیک را با خامه یا باتر کرم رنگی تزیین کنید.