خبر خودکشی آشپز معروف که به طور قطعی اعلام نشده بود، اکنون تایید شده است. «جف زوکر » رئیس اجرایی سی‌ان‌ان خبر داد که درباره مرگ «آنتونی بوردین» مجری و آشپز برنامه آشپزی/گردشگری "بخش‌های ناشناخته" که از این شبکه تلویزیونی به روی آنتن می‌رفت تنها چیزی که می‌دانیم این است که وی خودکشی کرده است و شرایط و انگیزه‌های وی مشخص نیست.

 

آنتونی بوردین در ویتنام

 

«آنتونی بوردین» در حالی که برای ساخت اپیزود جدید از مجموعه تلویزیونی محبوب «بخش‌های ناشناخته» در فرانسه به سر می‌برده است در هتل محل اقامت به زندگی خود پایان داده است.

رئیس سی‌ان‌ان «آنتونی بوردین» را استعدادی استثنائی،‌ نویسنده‌ای درخشان و یک داستان سرا، جهان‌گرد و ماجراجو توصیف کرد که لحظاتی را برای مخاطبان این شبکه تلویزیونی رقم زد که پیش از آن نظیر نداشت.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به خبر درگذشت این چهره برجسته رسانه‌ای در صفحه توئیتر خود نوشت: " او به ما درباره آشپزی و غذاها می‌آموخت اما آنچه بیش از هر چیزی از وی فراگرفتیم توانایی‌اش در دور هم جمع کردن ما و کمتر ترسیدن از "ناشناخته‌ها" بود، دلمان برای او تنگ خواهد شد.

 

آنتونی بوردین و باراک اوباما

 

«آنتونی بوردین» اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی با انتشار کتاب پرفروش «آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم» به شهرت رسید و نخستین برنامه تلویزیونی خود را در سال ۲۰۰۲  شبکه تلویزیونی "فود نت‌ورک" به روی آنتن برد و سپس در سال ۲۰۰۵ به شبکه تلویزیونی تراول پیوست و برای ساخت برنامه در این شبکه دو بار برنده جایزه امی شد.

 

آنتونی بوردین در ارمنستان

 

وی از سال ۲۰۱۳ به شبکه سی‌ان‌ان پیوست و ساخت مجموعه معروف «بخش‌های ناشناخته» را آغاز کرد و به معروفی غذاهای مناطق مختلف جهان می‌پرداخت. «بوردین» در سال ۲۰۱۴ و برای ساخت بخش‌هایی از ایند برنامه تلویزیونی به ایران و شهر اصفهان نیز سفر کرده بود.

 

آنتونی بوردین در ایران