در مطلبی که در مورد شکل های مختلف بدن زنان داشتیم گفته شد که چقدر تشخیص نوع بدن در انتخاب لباس مناسب نقش دارد. خیلی ها معتقدند بدن ساعت شنی ایده آل است اما فرادی با این شکل بدن هم با چالش هایی روبرو هستند.

 

ویژگی های بدن ساعت شنی شکل:

- کمر خوش فرم.

- سایز دور شانه و باسن تقریباً یکسان (و معمولاً نسبتاً بزرگ).

بهترین لباس ها برای شما لباس هایی هستند که فرم بخش های زیبای بدن شما را نشان دهند. همچنین باید طوری لباس بپوشید که لباستان بلند به نظر برسد و حجم زیادی به باسن و سینه شما اضافه نکند.

 

اگر بدن ساعت شنی دارید این لباس ها را نپوشید:

- چند لایه لباس نپوشید تا به حجم بدن شما افزوده نشود.

- از پوشیدن کمربندهای پهن خودداری کنید تا کمر باریک شما بیشتر به چشم بیاید.

 

اگر بدن ساعت شنی دارید این لباس ها را بپوشید:

 

بدن ساعت شنی

 

- اگر سینه نسبتاً بزرگی دارید یقه هفت بپوشید (و از سوتین خوبی استفاده کنید). این یقه سینه شما را کوچکتر نشان میدهد و توجه را به کمر باریک شما جلب میکند.

 

بدن ساعت شنی

 

- کت هایی بپوشید که کمر شما را بیشتر نمایش دهند. یا از کت های کمربند دار استفاده کنید که دور ناحیه کمر تنگ میشوند و توجه بیشتری به کمر باریک شما جلب میکنند. همچنین کت های کوتاه که تا بالای ناحیه لگن هستند به شما می آیند.

- اگر سینه بزرگی دارید بالاتنه تیره بپوشید تا کوچکتر به نظر برسد.

 

بدن ساعت شنی

 

- دامن های تنگ و صاف بپوشید تا فرم زیبای پایین تنه دیده شود.

- اگر میخواهید قوس بدنتان کمتر به چشم بیاید، لباس های تیره و دارای خطوط عمودی بپوشید: بعضی از کسانی که بدن ساعت شنی دارند مایل هستند لاغرتر به نظر برسند و قوس بدنشان کمتر دیده شود. اگر شما از آن دسته افراد هستید میتوانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی و رنگ های تیره دارند.

 

بدن ساعت شنی

 

 - از کفش هایی استفاده کنید که قوس های بدنتان را بیشتر نشان دهد.

 

منبع: https://www.wikihow.com