برای رهایی از شر کک‌های حیوانات خانگی، بهتر است آن‌ها را در مراحل اولیه کنترل کنید. تخم کک می‌تواند در هرجایی از خانه و یا حیاط یافت شود و برای حیوانات خانگی شما مشکلاتی را به وجود آورد. 

لارو این حشرات در هرجایی از خانه پیدا می‌شود؛ اثاثیه‌ی منزل، کف خانه و یا محل خواب حیوانات. بعد از اینکه لارو‌ها تبدیل به شفیره شدند، تبدیل به کک‌های بالغ می‌شوند و چرخه‌ی زندگی آن‌ها دوباره تکرار می‌گردد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سمپاش در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

با دامپزشک خود تماس بگیرید:

می‌توانید از دامپزشک خود محصولاتی را بخواهید که کک را در هر مرحله‌ای، تارومار کند. بسیاری از داروهای ضدکک تنها باید یک بار در ماه مصرف شوند تا حیوانات شما را از خارش دور کنند. اگر این داروها فایده نداشتند، از دامپزشک بخواهید تا داروی دیگر تجویز کند.

به طور منظم از جاروبرقی استفاده کنید:

اگر شما فردی هستید که دیر به دیر جارو می‌کشید، کک‌ها فرصت خوبی برای رشد و تکثیر پیدا می‌کنند. جارو کشیدن به طور منظم، تعداد کک‌ها را می‌کاهد و شانس تخم گذاری آن‌ها را نیز بسیار کم می‌کند. مکان‌هایی که حیوان شما می‌خوابد یا غذا می‌خورد، باید بیشتر جارو کشیده شود. کیسه‌ی جاروبرقی را در بیرون از منزل درون یک کیسه‌ی زباله خالی کنید تا کک‌ها دوباره به درون منزل راه نیابند.

مکان‌هایی که شما و حیوان خانگیتان بیشتر از جاهای دیگردر آن وقت می‌گذرانید مانند اتاق پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه را هرروز جاروبرقی بکشید. برای سایر مکان‌ها تنها هفته‌ای یک بار کفایت می‌کند.

اگر جاروبرقی کشیدن به طور منظم، فایده‌ی چندانی ندارد؛ مقداری نمک یا جوش شیرین روی فرش بپاشید. این امر باعث خشک شدن بدن کک‌ها و از بین رفتن آن‌ها می‌شود. بسیاری از افراد از ترکیب این دو ماده همزمان استفاده می‌کنند. بگذارید این مواد یک روز تا یک هفته بر روی فرش باقی بمانند و سپس سطح را جارو بکشید.

اگر مشکل جدی‌تر بود، با بخارشوی فرش را بشویید. این امر باعث مرگ کک‌ها می‌شود اما تخم‌ها را از بین نمی‌برد. اگر مشکل با این کار حل نشد، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

جای خواب حیوان خانگی خود را با آب داغ و صابون بشویید:

آب داغ و صابون کک را از بین می‌برد. هر هفته محل خواب سگ و یا گربه‌ی خود را بشویید. اگر حیوان خانگی شما پیش شما می‌خوابد، لازم است ملحفه‌ها رو مرتبا بشویید.

 

استفاده از شانه‌ی ضدکک:

ممکن است این روش قدیمی به نظر برسد اما استفاده از شانه‌های مخصوص با دندانه‌های ریز، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. بیرون از خانه این کار را انجام دهید و روی نواحی دم و نزدیک گردن بیشتر تمرکز کنید. کنار دست خود یک ظرف محتوی آب گرم و صابون نگه دارید و هرازچندگاهی شانه را در آن فرو ببرید تا کک‌ها از بین بروند. این کار را مرتبا انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

استفاده از شانه‌ی ضدکک

سگ خود را حمام کنید:

بعد از اینکه خانه را جارو کشیدید و محل خواب حیوان را شستید، سگ را حمام ببرید و آن را با دقت بشویید. هرنوع صابونی کک را می‌کشد فقط دقت کنید که صابون مورداستفاده، مخصوص سگ و یا گربه باشد. بسیاری از افراد بعد از پایان حمام، از روغن‌های مخصوص استفاده می‌کنند تا کک‌ها را دور نگه دارند. بازهم دقت کنید که از روغن‌های مخصوص حیوانات استفاده کنید تا برای آن‌ها ضرری به همراه نداشته باشد. 

حیاط را نیز درنظر بگیرید

حیاط را نیز درنظر بگیرید:

ممکن است حیوان خانگی شما کک را از بیرون منزل بگیرد. برای جلوگیری از بروز این مسئله، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • چمن‌ها را کوتاه و ضایعات را از حیاط دور کنید. این ضایعات شامل برگ‌ها و چمن‌های زده شده نیز می‌شود. کک‌ها محیط‌های تاریک و مرطوب را می‌پسندند.
  • حیوانات خانگی خود را از جاهایی که ممکن است حیوانات وحشی از آنجا عبور کرده باشند، دور نگه دارید.
  • مکان‌هایی نظیر خانه‌ی سگتان را تمیز نگه دارید.
  • کک‌ها از بسیاری از گیاهان بیزارند پس این گیاهان را در باغچه‌ی خود بکارید تا آن‌ها را دور نگه دارید. از این گیاهان می‌توان به رازیانه، اسطوخودوس، نعنا و پونه اشاره کرد. این گیاهان برای حیوانات خانگی شما خطرناک نیستند اما بهتر است که آن‌ها را نخورند.