حلوا بوتیکی چیست ؟ سوالی که ممکنه ذهن خیلی از شما ایران کوکی های عزیز رو به خودش مشغول کرده باشه. امروز در قالب یه مطلب جامع و مفصل قراره در این باره با هم صحبت کنیم. حلوا بوتيکي تنوع خیلی زیادی داره و در واقع یه جور حلوای مدرن به حساب میاد. این حلوای مجلسی به شکل های فانتزی و رنگارنگ سرو میشه. و مثل تزیین حلوا با ماسوره، تزیین حلوا با قاشق و رولت حلوا یه روش خلاقانه برای پذیرایی هم هست که مهمون هاتون رو شیفته خودش می کنه. قالب حلوا بوتیکی معمولا قالب های سیلیکونیه و در این روش، حلوا بافت منسجم و پودری شکلی داره.

برای خوشگل تر شدن این حلوای مجلسی و جذاب، معمولا از رنگ خوراکی هم استفاده میشه. و هم چنین شما می تونین مابین این حلواها از مغزهایی مثل مغز گردو یا پسته استفاده کنین تا حلواتون مغزدار و خوشمزه تر بشه. در ادامه طرز تهیه 10 مدل حلوای بوتيکي خوشمزه رو خواهید دید.

 

طرز تهیه انواع حلوا بوتیکی

 

1- حلوا بوتیکی گل سرخ

 

مواد لازم:

آرد  100 گرم

کره  40 گرم

گلاب  2 قاشق چایخوری

پودر قند  100 گرم

پودر گل سرخ  1 قاشق چایخوری

رنگ قرمز خوراکی (اختیاری)  1 قطره

 

طرز تهیه:

برای تهیه این حلوای خوشمزه و خوش رنگ ابتدا باید آرد را الک کرده و سپس تفت دهید تا بوی خامی آن رفع شود. کره را در قابلمه بریزید و دوباره تفت دهید. حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و در کناری بگذارید. حدودا 15 دقیقه بعد، گلاب، پودر هل، پودر قند و پودر گل سرخ را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را در قالب مورد نظر بریزید. قالب را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا حلوای مجلسی شما آماده شود.

 

حلوا بوتیکی گل سرخ

عکس از narges7466@

 

2- حلوا ویفر هیجان انگیز

 

مواد لازم:

آرد شیرینی پزی  150 گرم

آرد برنج  75 گرم

ویفر پودر شده  100 گرم

کره  150 گرم

پودر شکر  70 گرم

پودر گردو  75 گرم

 

طرز تهیه:

حلوا بوتیکی ویفر یک نوع حلوا بوتيکي لذیذ است که با ویفر به طعم دلخواه درست می شود. قبل از هر کاری لازم است ویفر را پودر کرده، گردو را آسیاب کنید و کره را در دمای محیط بگذارید. سپس آرد شیرینی پزی را نیم ساعت تفت دهید. اما مثل مابقی انواع حلواهای بوتیکی، نباید رنگ آرد تغییر کند. وقتی آرد را خوب تفت دادید، باید آرد برنج را اضافه کنید تا ده دقیقه تفت بخورد.

آردهای تفت داده شده را از روی حرارت بردارید و الک کنید. کره ذوب شده را به مخلوط آردها اضافه کنید. می توانید در صورت نیاز مقدار کره را افزایش دهید. وقتی آرد کمی خنک شد، پودرهای ویفر، گردو و شکر را در قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا تا هنوز مواد کمی گرم است آن را در قالب مورد نظر بریزید. اگر قالب شما سیلیکونی باشد، نیازی نیست آن را چرب کنید. این حلواي بوتيکي را به مدت 10 دقیقه در فریزر و یا 2 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا آماده سرو شود. اگر دوست داشته باشید میتوانید به این حلوا کمی شکلات ذوب شده اضافه کرده و آن را با ویفر شکلاتی تهیه کنید.

 

حلوای ویفر بوتیکی

عکس از dastpokhte.zahrabano@

 

3- حلوا بوتیکی شکلاتی با عطر دارچینی

 

مواد لازم:

آرد سفید  150 گرم

آرد نخودچی  75 گرم

پودر قند  80 گرم

روغن جامد  50 گرم

کره  50 گرم

شکلات تخته ای  80 گرم

پودر هل و دارچین  1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

حلوا بوتيکي شکلاتي خوشمزه را می توان به سادگی تهیه کرد. برای شروع کار باید هر دو آرد را خوب الک کنید. سپس آرد سفید را ده دقیقه تفت دهید. بعد آرد نخودچی را در قابلمه بریزید و 10 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. روغن جامد و کره را در قابلمه بریزید و خوب بهم بزنید. حالا پودر هل و دارچین و پودر قند را اضافه کنید.

در ظرفی دیگر و به کمک روش بن ماری شکلات تخته ای را ذوب کنید. سپس آن را به مواد حلوا بیفزایید. حالا تمام مواد را در قالب ریخته و خوب بفشارید. قالب باید دو ساعت در یخچال بماند. در این دستور می توانید به جای روغن حیوانی، فقط از کره و به جای شکلات تخته ای از پودر کاکائو استفاده کنید.

 

حلوا بوتیکی شکلاتی

عکس از khanome_ashpaz@

 

4- حلوای زنجبیلی با طعم منحصر به فرد

برای تهیه حلوا بوتیکی زنجبیلی می توانید از دستور حلوا زنجبیل و گردو کمک بگیرید. تهیه کردنش آسان است و طعم بی نظیری هم دارد. هم چنین می توانید آخر کار، متناسب با شکل قالب حلوایتان آن را با پودر پسته، سس شکلاتی، آرد، پودر نارگیل و یا پودر گل محمدی تزیین کنید.

 

حلوا زنجبیلی

عکس از pariyachef@

 

5- حلوا بوتیکی نارگیلی ، زیبا و ایده آل

 

مواد لازم:

آرد شیرینی پزی  125 گرم

پودر قند  70 گرم

کره  80 گرم

پودر نارگیل  70 گرم

پودر هل  1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

یکی دیگر از انواع حلوا بوتیکی مدرن حلوای نارگیلی است. برای تهیه این حلوا آرد الک شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید. باید دقت کنید که رنگ آرد عوض نشود. سپس کره را به آرد اضافه کرده و مخلوط کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. حالا باید پودر نارگیل، پودر قند و پودر هل را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. مواد حلوا را در قالب سیلیکونی دلخواهتان بریزید و آن را یک ساعت در فریزر بگذارید. در صورت تمایل می توانید برای تزیین روی حلواها هم از پودر نارگیل استفاده کنید.

 

نارگیلی

عکس از arghavan_food88@

 

6- حلوای پسته ؛ خوش طعم و آسان

 

مواد لازم:

پودر پسته  1/2 پیمانه

آرد سفید  1/2 پیمانه

کره  25 گرم

روغن جامد  1/2 قاشق غذاخوری

پودر قند  1/2 پیمانه

گلاب  1 قاشق غذاخوری

پودر هل  1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

حلوا بوتیکی پسته طرز تهیه آسانی دارد. پس از تفت دادن آرد باید کره و روغن جامد را اضافه کنید. سپس پودر قند را به همراه پودر هل را در تابه بریزید و مخلوط کنید. حالا باید گلاب و پودر پسته را بیفزایید. وقتی مواد حلوای شما کاملا یک دست شد، آن را در قالب بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.

 

حلوای پسته ای خوشمزه

عکس از halva_land@

 

7- حلوا بوتیکی هویج با پایه بیسکوییت

نوع دیگری از این حلوای جذاب حلوای هویجی است که قبلا آن را در مطلب طرز تهیه حلوای هویج به طور کامل آموزش دادیم. در صورتی که دوست داشته باشید حلوای هویج با کراست بیسکوییتی تهیه کنید؛ باید بیسکوییت های پودر شده را با کره و دارچین مخلوط کنید. مخلوط حاصل را در قالب مورد نظر بریزید و آن را کاملا تخت و منسجم کنید. قالب را در یخچال بگذارید و یک ساعت بعد حلوای هویج را روی آن قرار دهید.

 

حلوای بوتیکی مدل هویجی

عکس از minaaaa.v@

 

8- حلوای فندقی بوتیکی با شکلات و دارچین

 

مواد لازم:

شکلات تخته ای  50 گرم

آرد شیرینی پزی  50 گرم

مغز فندق خرد شده  100 گرم

پودر قند  40 گرم

پودر دارچین  1 قاشق چایخوری

کره  45 گرم

 

طرز تهیه:

حلوا بوتیکی دارک فندق یک نوع حلوا بوتيکي شکلاتي با طعم فندق است. برای تهیه این حلوای مدرن خوش طعم ابتدا باید مغز فندق ها را آسیاب کنید. سپس آن ها را در فر یا به کمک تابه روی حرارت تفت دهید. سپس آرد الک شده را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. کره را اضافه کنید و 15 دقیقه مواد را بهم بزنید. تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. فندق آسیاب شده، پودر قند یا شکر و پودر دارچین را اضافه کنید. شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کرده در مواد حلوا بریزید. حالا خمیر به دست آمده را در قالب حلوا بریزید و 30 تا 35 دقیقه در فریزر قرار دهید. حلوا مجلسی شما آماده است.

 

حلوای فندقی

عکس از chico_pastry@

 

9- طرز تهیه حلوا بوتیکی سوهان

 

مواد لازم:

آرد  100 گرم

پودر قند  40 گرم

آرد جوانه گندم  75 گرم

کره  75 گرم

سوهان حلوایی 100 گرم

پودر هل  1 قاشق غذاخوری

پودر پسته  25 گرم

 

طرز تهیه:

در تهیه این حلوا بوتیکی مدرن و جذاب اول از همه باید آرد را الک کرده و تفت دهید. سپس آرد جوانه گندم را در تابه ریخته و حدودا 5 تا 7 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. حالا مواد خشک دیگر یعنی پودر قند و پودر پسته را در تابه ریخته و مخلوط کنید. سپس کره را اضافه کرده و بهم بزنید. سوهان حلوایی را به همراه پودر هل به مواد حلوا بیفزایید. خمیر حاصل شده را در قالب بریزید. این حلوا برای آماده ی سرو شدن، فقط باید 20 تا 25 دقیقه در فریزر قرار بگیرد.

 

حلوا بوتیکی سوهان لذیذ

عکس از _sweet__shine_@

 

10- حلوای بادام حلوایی شیک و لذیذ

 

مواد لازم:

آرد برنج  20 گرم

آرد گندم  30 گرم

روغن  30 گرم

پودر قند  40 گرم

پودر بادام 75 گرم

پودر هل  1 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

طرز تهیه حلوا بوتیکی بادام به این صورت است که باید مانند مابقی حلواها اول آردها را الک کنید. آرد گندم را تفت دهید و بعد آرد برنج را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. بعد از این که روغن را در آرد ریختید باید پودر بادام را بیفزایید. حالا تابه را در کناری بگذارید تا خنک شود. پودر هل و پودر قند را اضافه کنید و خمیر حاصل را در قالب بریزید. برای این حلوا حدودا 30 دقیقه ماندن در فریزر کافی است. نوش جان.

 

حلوا بوتیکی بادام و هل

عکس از halva_land@

 

- عکس اصلی این مطلب از صفحه اینستاگرام modishcakeart@ است.