گوشت بلدرچین از خانواده گوشت سفید می باشد  و از نظر پروتئین و ویتامین ای منبع بسیار مفیدی از ترکیبات مختلف پروتئین ها میباشد.همانطور که همه شما عزیزان می دانید پروتئین یک ماده غذایی است و بسیار برای بدن لازم و ضروری می باشد و باید حتماً در غذای روزانه ما وجود داشته باشد پروتئین برای رشد  بدن بسیار واجب و ضروری می باشد همانگونه که شاید شما عزیزان بدانید پروتئین به مقدار زیاد در گیاهان و جانوران یافت می شود ولی باید این را گوشزد کرد که پروتئین هایی که از بدن جانوران جذب می شوند بسیار بهتر از پروتئین های گیاهی هستند.

 

خواص بلدرچین

 

 

خواص گوشت بلدرچین

بلدرچين حيواني است با خصوصيات پرندگان وحشي شكاري و بسيار پر جنب و جوش، لاجرم بايددر وضعيتي پرورش يابد كه امكان جست و خيز و پرواز داشته باشد. فواید گوشت بلدرچین بدليل خواص مذكور بسيار بالا می باشد. گوشت این پرنده خوش طعم، لذيذ و مقوي است، واز طرفي ماهيچه سينه كه بزرگترين ماهيچه پرندگان است در پرندگاني چون مرغ و خروس و اردك و غاز كه امكان پرواز ندارند داراي بافتي خشك و طعمي نه چندان لذيذ است، در حاليكه درمورد بلدرچين بدليل جنب‌ و جوش و پروازهاي متناوبي كه انجام مي‌دهد گوشت سينه پرنده علاوه بر اينكه حجم قابل توجهي از كل لاشه (يك سوم لاشه) را تشكيل مي‌دهد داراي طعمي بسيار خوش و لذيذ مي باشد.

 ارزش غذایی گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین به لحاظ ارزش غذایی و درمانی، بسیار مورد توجه است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی 10- 5 درصد بیش تر است.

گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین ،  فسفر،  مس، تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6  ، روی  ، آهن و سلنیوم است و به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف ، مصرف آن برای درمان بعضی از بیماری ها، مانند آسم، تشنج، فشارخون،  ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی بسیار مفید می باشد.

 

همه چیز در مورد بلدرچین

 

حفاظت باورنکردنی از پوست

گوشت بلدرچین به طور باورنکردنی سرشار از ویتامین های مختلف از جمله ویتامین a و b و e است و یکی از ویتامین های موثر در حفاظت از پوست ویتامین ای می باشد که به مقدار زیاد در گوشت بلدرچین یافت می شود این ویتامین ها همان ویتامین های موجود در میوه ها و سبزی ها هستند. ان طور که میدونید ویتامین e باعث می شود که پوست شما را شاداب و طراوت همیشگی جوانی را داشته باشند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند همچنین می‌توان گفت که ویتامین موجود در گوشت بلدرچین می تواند برای بازسازی نقاط مختلف پول کارساز باشد.

 

جلوگیری از پوکی استخوان

همانطور که شاید شما شنیده باشید فسفر و کلسیم منبع تغذیه و تشکیل دهنده استخوان های بدن می باشد و حال نیز گوشت بلدرچین  سرشار از فسفر و کلسیم می باشد از این رو می‌توان با مصرف و خوردن گوشت بلدرچین  به جنگ با پوکی استخوان و درد استخوانها برویم و از الان پیری خود را بدون درد تضمین کنیم.

 

 

افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

ما جزو اشخاصی که گوشت بلدرچین را به طور مداوم در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کند می‌توان گفت که شما یک دیوار محافظتی بزرگ برای بدن خود در برابر ویروس ها و میکروب ها ایجاد کرده اید زیرا که گوشت بلدرچین با داشتن  ویتامین های مختلف تشکیل یک بافت امنیتی بسیار قوی را در بدن می دهد.

 

هر آنچه باید راجع به خرید و نگهداری گوشت بلدرچین بدانید

  1. اول از همه در خرید گوشت بلدرچین باید به تاریخ انقضای آن نگاه کرد
  2. گوشت بلدرچین سالم باید بدون هیچ بو و کاملاً تمیز و عاری از هرگونه پری باشد
  3. گوشت بلدرچین بهتر از هر چه تازه خورده شود و پس از خرید حتما آن را مصرف کنید( به صورت خام دو روز و به صورت پخته سه روز در یخچال قابل نگهداری میباشد)
  4. گوشت بلدرچین را حتماً از فروشگاه های معتبر خریداری فرمایید

نکته :  فروشگاه بارنج که از فروشگاه های معتبر اینترنتی در زمینه فروش محصولات پروتئینی می باشد و شما می توانید محصولات پروتئینی خود را به صورت کاملا مطمئن و تازه و سریع درب منزل تحویل بگیرید

  1. برای نگهداری گوشت بلدرچین آن را در پلاستیک پیچیده و از هوا خالی کنید و در یخچال در دمای مناسب نگهداری نمایید( گوشت بلدرچین به صورت فریز شده به مدت سه ماه در یخچال قابل نگهداری است)
  2. هیچگاه  گوشت بلدرچین را جهت رفع انجماد در دمای محیط قرار ندهید بهتر است آن را در یخچال قرار دهید تا در مدت طولانی تر از انجماد خارج شود
  3. و راه دیگر برای رفع انجماد کردن گوشت بلدرچین این است که آن را در آب سرد غوطه ور کنید و آب ظرف را هر نیم ساعت اوز کنید و در حداکثر یک ساعت یا دوساعت رفع انجماد می شود