آیا هنوز جوان هستید ولی موهای سفید دارید؟ آیا این امر باعث می‌شود وقتی با همسن و سال های خود هستید خجالت بکشید؟ سفیدی مو در جوانی ممکن است مشکل رایجی باشد، اما دید فرد نسبت به خود را به تدریج تضعیف می‌کند.

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

 

جوانان چگونه می‌توانند از شر موهای سفید خلاص شوند؟ آیا برای سفیدی مو در جوانی درمان‌های خانگی وجود دارد؟ بله، وجود دارد! و این پست در مورد همین موضوع است! در این پست نحوه‌ی جلوگیری از سفید شدن مو در سن جوانی را مطالعه کنید!

 

8 روش ساده برای رهایی از سفیدی مو در جوانی

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

 

1- محافظت در برابر گرما

این اقدامی پیشگیرانه و درمانی در برابر سفید شدن مو است. گرمای بیش از حد و عرق باعث خارش پوست سر می‌شود. فولیکول‌های مو ضعیف شده و شروع به پیری می‌کنند. در نتیجه، مو سفیدی مو زودرس اتفاق می افتد. هر وقت در روزهای آفتابی بیرون می‌روید از کلاه و چتر استفاده کنید. از حمام آب گرم اجتناب کنید و از گرمای مستقیم سشوار برای خشک کردن موهای خود خودداری کنید. اگر موهایتان از قبل به علت گرما آسیب دیده است، از بسته‌های خنک‌کننده‌ی مو برای رفع آسیب استفاده کنید. با استفاده‌ی منظم از این بسته‌های خنک‌کننده‌ی مو پوست سر مرطوب می‌شود. هنگامی که سطح نرمال PH پوست سر به حالت طبیعی بازگردد، فولیکول‌های موی سفید از بین می‌روند. این کار باعث رشد بیشتر مو هم می‌شود.

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

 

2- خوردن غذاهای غنی از ویتامین ب12

استفاده از غذاهای غنی از ویتامین ب یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سفید شدن مو است. همچنین روشی درمانی برای رهایی از موهای سفید است. ویتامین ب 12 سلامت  پوست سر را حفظ می‌کند و موجب جلوگیری از سفیدی مو میشود. میوه های تازه و سبزیجات حاوی ویتامین ب 12 (مخمر، پنیر، آووکادو، پرتقال، آلو و قره‌قاط) بخورید تا رژیم غذایی سالمی داشته باشید. به زودی نتیجه خواهید گرفت و رشد موهایتان تقویت می‌شود. ساقه‌های موی سفید با رشد موهای جدید مخفی می‌شوند و در نهایت خواهند ریخت.

 

3- استفاده از محصولات مراقبت موی غنی از بیوتین

بیوتین عنصری طبیعی است که رنگ موی سیاه را حفظ می‌کند. بنابراین، در سن جوانی مواد غذایی غنی از بیوتین (مانند جو و بادام) را برای از بین بردن موهای سفید بیشتر مصرف کنید. استفاده از محصولات آرایشی موی غنی از بیوتین هم روش فوق‌العاده‌ای برای بازگرداندن رنگ سیاه طبیعی مو است.

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

 

4- روغن زدن

اگر موهای خود را دوست دارید، به طور مرتب به پوست سر خود روغن بزنید. اکثر نوجوانان و جوانان تمایلی به روغن زدن ندارند. یکی از دلایل اصلی که فولیکول‌های موی ما ضعیف می‌شوند و در سن بسیار پایین نازک، سفید و بی حالت می‌شوند همین است. برای تغذیه‌ی پوست سر خود از روغن بادام و روغن زیتون استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن‌های گیاهی قوی برای رفع آسیب به مو استفاده کنید. روغن زدن یکی از بهترین و طبیعی‌ترین روش‌ها برای رهایی از موهای سفید است. همچنین پیشگیری مطمئنی برای جلوگیری از سفیدی مو در سنین پایین است.

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

 

4- حنا

حنا که رنگ طبیعی است گیاه شفادهنده‌ی پوست است. برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موهای خود حداقل یک بار در هفته از حنا استفاده کنید. حنا نه تنها از موهای شما در مقابل سفید شدن محافظت می‌کند، همچنین موهای سفید موجود را از بین می‌برد.

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

 

6- مدیتیشن

استرس دشمنی قدرتمند است که به پوست، مو و سلامتی ما آسیب می‌زند. استرس بیش از حد سبب سفید شدن مو در سنین پایین می‌شود. جوانان فشار زیادی را در زندگی تحمل می‌کنند. در این شرایط، کیفیت مو به دلیل سفید و ضعیف شدن واقعاً آسیب می‌بیند. تمرین‌های ضد استرس و مراقبه دو سلاح برای جلوگیری از سفید شدن مو هستند. مراقبه تعادل شیمیایی را در مغز ما بازسازی می‌کند و بدن و ذهن را آرام نگه می‌دارد. مراقبه مانع از سفید شدن مو آن می‌شود و موهای سفید را هم درمان می‌کند.

 

7- رنگ‌ موهای طبیعی

از رنگ‌های شیمیایی به دلیل عوارض جانبی آنها می‌ترسید؟ به جای آن از رنگ‌های طبیعی خانگی که منبعی از مواد مغذی پوست سر هستند استفاده کنید. چای یا قهوه را 15 دقیقه در ظرفی بجوشانید و سرد کنید. روغن‌های طبیعی را به مایع خنک‌شده اضافه کنید تا رنگ موی سالم و طبیعی داشته باشید. موهای خود را به طور مرتب با این رنگ طبیعی بشویید تا از شر موهای سفید خلاص شوید.

 

8- نرم‌کننده‌های طبیعی

به جای استفاده از نرم‌کننده‌های شیمیایی، از نرم‌کننده‌های طبیعی مو و انواع نرم کننده خانگی استفاده کنید تا رشد موهایتان افزایش یابد و موهای سفید کمتر شوند. خارتوت و گردوی سیاه را با هم بکوبید و مخلوط کنید. به مخلوط روغن‌های طبیعی اضافه کنید تا نرم‌کننده‌ی طبیعی خانگی درست کنید. از این نرم‌کننده هفته‌ای سه بار استفاد کنید. این نرم‌کننده مو را جوان می‌کند، بافت و وضعیت مو را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت و ضخیم شدن مو می‌شود و شوره‌ی سر را درمان می‌کند.

حالا که می‌دانید چگونه در سن پایین از شر موهای سفید رها شوید، به ما بگویید آیا آنها را امتحان خواهید کرد یا نه. روش‌های طبیعی بهترین راه برای رهایی از سفیدی مو در جوانی بدون آسیب رساندن به کیفیت مو و وضعیت پوست سر هستند.