کیش یکی از جزایر خلیج‌فارس است. این جزیره یکی از زیباترین جزایر ایران محسوب می‌شود که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی در آن واقع شده است. شهر زیرزمینی کاریز، اسکله تفریحی، بوستان آهوان، درخت سبز، مراکز خرید و... ازجمله جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش محسوب می‌شوند که در این مطلب به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. اگر قصد شرکت در تور کیش را دارید، با ما همراه باشید تا علاوه‌بر آشنایی با اماکن زیبای این جزیره با روشی برای نحوه رزرو تور کیش هم آشنا شوید.

 

درخت سبز

این درخت را می‌توان یکی از کهنسال‌ترین درخت‌های لور جهان دانست. محققان سن این درخت را 500 تا 600 سال تخمین زده‌اند. این درخت از خانواده انجیر معابد است. انجیر معابد ابتدا فقط ساقه دارد و پس از کمی رشدکردن شاخه‌ها پایین آمده و به قسمتی از تنه تبدیل می‌شوند، همین موضوع باعث می‌شود که پس از چند سال این درخت ساقه‌ای پیچ‌درپیچ پیدا کند. اگر از نمای نزدیک درخت سبز کیش را تماشا کنید، متوجه می‌شوید که تعدادی نخ به شاخه‌های آن گره زده شده است. برخی از مردم کیش معتقد هستند که این درخت مقدس است و برای رفع مشکلات خود، پارچه یا نخ به آن گره می‌زنند. این درختان در دوره تیموری و ایلخانی در جزایر کیش و قشم کاشته شدند. در همه اماکن تاریخی کیش این درخت کاشته شده است؛ اما تنها درخت لور به‌جامانده همین درخت است. درخت سبز کیش وسط محیطی سرسبز قرار دارد. در این محوطه تعدادی آلاچیق، باربیکیو، صندلی با طرح‌های جذاب و متفاوت، رستوران، نمازخانه و مسیری برای پیاده‌روی ساخته شده است که گردشگران می‌توانند در آن‌جا استراحت کند و از محیط زیبای آن لذت ببرند. کسانی که تجربه تماشای این درخت را داشتند، ابهت و بزرگی آن را وصف‌ناشدنی بیان کرده‌اند. این منطقه یکی از مناطق مهم کیش است که با شرکت در تور کیش باید حتما از آن دیدن کرد. درخت سبز در نشانی میدان حریره، خیابان درخت سبز، مجموعه درخت سبز واقع شده است که گردشگران به‌آسانی می‌توانند از آن دیدن کنند.

 

جاهای دیدنی کیش

 

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش نزدیکی مرکز تجاری ونوس و انتهای بلوار دریا واقع شده است. این اسکله سال 1385 به بهره‌برداری رسید و پس از آن مراحل ساخت فاز دوم آغاز شد. عرض اسکله 10 و طول آن 437 متر بوده و در مجموع مساحت آن به 10000 مترمربع می‌رسد. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های اسکله تفریحی کیش می‌توان به ماهیگیری، تماشای مرغان دریایی و ماهی‌ها اشاره کرد. بسیاری از افراد به‌دلیل وجود جلوه‌های بصری زیبا، این اسکله را برای عکاسی انتخاب می‌کنند. در اسکله تفریحی می‌توانید قایق‌های پدالی یا کف شیشه‌ای اجاره کرده و با آن در قسمت‌های مشخص‌شده قایقرانی کنید، علاوه‌بر آن می‌توانید لباس غواصی بگیرید و به اعماق دریا رفته و نمایی دیگر از دریا را تماشا کنید. اگر علاقه‌مند به جت اسکی هستید، می‌توانید در این اسکله با اجاره جت اسکی از این ورزش هیجان‌انگیز و مهیج لذت ببرید. بالن سواری یا انجام فلای‌برد نیز در این منطقه تفریحی ممکن است. مسیری که در جزیره کیش به دوچرخه‌سواری اختصاص داده شده، از این اسکله می‌گذرد. اگر قصد دوچرخه‌سواری در این جزیره زیبا را دارید، پس از رسیدن به اسکله تفریحی کمی استراحت کنید و به سرو غذا یا نوشیدنی بپردازید. این اسکله تا سینما چهار بعدی، بولینگ مریم، پلاژ مردانه و زنانه و دیگر جاذبه‌های دیدنی کیش فاصله زیادی ندارد و شما پس از بازدید از این مکان می‌توانید به دیگر نقاط تفریحی کیش سفر کنید. به‌طورحتم یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید درطول تور ارزان کیش از آن دیدن کنید، اسکله تفریحی است. این اسکله شب‌های بسیار آرام و دل‌انگیری دارد. هنگام شب صدای موج دریا و مرغان دریایی به گوش می‌رسد که باعث افزایش حس آرامش به گردشگران می‌شود.

 

کشتی یونانی

کشتی یونانی نماد جزیره کیش است. این کشتی غول‌پیکر یکی از پربازدیدترین آثار جزیره کیش شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد فقط به‌منظور تماشای کشتی یونانی قدم به کیش می‌گذارند. این کشتی سال 1345 نزدیکی ساحل جزیره کیش به‌گل نشست. صاحبان آن پس از تلاش‌های بسیار و موفق‌نشدن برای آزادکردن این کشتی، به این نتیجه رسیدند که کشی را رها کرده و به کشور خود بازگردند. از دیگر نام‌های کشتی یونانی می‌توان به امپایر ترومیت، نچرالیست، کوروش فارسی و همدان اشاره کرد.

 

کشتی یونانی

 

بهترین روش برای رزرو تور کیش

کیش یکی از جزایری است که کم‌تر کسی می‌تواند از رفتن به آن صرف‌نظر کند. اگر قصد شرکت در تور کیش را داشتید، می‌توانید به آدرس https://www.alibaba.ir/tour/iran-kish_island در سایت علی بابا مراجعه کنید. این سایت یکی از بهترین روش‌هایی است که شما می‌توانید به‌آسانی تور ارزان کیش را رزرو کنید. سایت علی بابا بزرگ‌ترین شرکتی است که در ایران خدمات سفر مانند تور، خرید بلیط و رزرو هتل را ارائه می‌کند. در این مطلب سه مورد از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش معرفی شد که شما می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اسکله تفریحی، درخت سبز و کشتی یونانی فاصله زیادی با مرکز جزیره کیش ندارد و شما به‌سادگی و بدون طی مسافت طولانی می‌توانید به تماشای این جاذبه‌ها بپردازید. اگر تاکنون از جزیره زیبای کیش، کشتی یونانی، اسکله تفریحی یا درخت سبز بازدید کرده‌اید، تجربیات و نظرات خود را درباره این جزیره و جاذبه‌های گردشگری آن با ما به‌اشتراک بگذارید.