شکل صورت افراد با هم تفاوت دارد و گاهی اوقات وقتی سعی می‌کنیم آرایش فرد مشهوری را تقلید کنیم، نه تنها قیافه‌مان خوب نمی‌شود، بلکه بد و مسخره هم می‌شود، چون ممکن است شکل صورت ما شبیه کیت وینسلت نباشد، بلکه شبیه ریس ویدراسپون باشد. بنابراین، هنگام آرایش صورت، باید به شکل صورتتان توجه کنید.

 

آرایش صورت متناسب با شکل آن

 

آرایش مخصوص هر شکل صورت

در اینجا میخواهیم نگاه عمیق‌تری به شکل چهره‌ها بیندازیم و درباره‌ی آرایش صحیح برای شکل‌های مختلف صورت صحبت کنیم:

 

1- آرایش صورت بیضی شکل

رایج‌ترین شکل صورت «بیضی» است، بنابراین اول از همه به آرایش صورت بیضی میپردازیم!  همان‌طور که در عکس می‌بینید صورت جسیکا آلبا بیضی است.

 

آرایش صورت متناسب با شکل آن

 

بیضی شکل ایده آل صورت محسوب میشود و نیاز به کانتور کردن زیادی ندارد. اما چند نکته هست که در آرایش صورت به این افراد کمک میکند و باعث میشود زیبایی طبیعی آنها بیشتر دیده شود.

 

1-  خیلی از افرادی که صورت‌شان بیضی است، بینی پهنی دارند. اگر شما هم این طور هستید میتوانید بعد از کرم پودر زدن، برنزکننده‌ای بردارید و بین انگشت شست و اشاره خود بمالید و سپس از بالا به پایین روی بینی بمالید (یعنی روی کناره های دو طرف). به این ترتیب، اثر سایه ای دو طرف بینی ایجاد میشود و قسمت بالای آن روشن‌تر و بالاتر به نظر میرسد. تمام آرایشگران از این ترفند آرایش صورت را برای چهره‌های بیضی شکل استفاده می‌کنند.

2- حالا نوبت ابروهاست، ابروهای کمانی با قوس زیاد شکل بیضی را بیضی تر میکنند. بنابراین در برداشتن ابرو شکل طبیعی استخوان پیشانی را دنبال کنید.

3- هنگام آرایش چشم‌ها و لب‌ها، فقط بر روی یکی از آنها تمرکز کنید و دیگری را ساده نگه دارید. مثلاً با یک خط چشم بالدار بی نقص  مشکی، رژ لبی با رنگ طبیعی استفاده کنید.

4- از رژگونه برای بلند نشان دادن صورت استفاده کنید. گونه‌ها را به سمت داخل بکشید و از رژگونه برای متعادل‌سازی استفاده کنید، اما آن را روی برجستگی گونه‌ها نزنید. این تکنیک عالی باعث می‌شود چهره‌تان براق و شیک به نظر برسد! در این مورد شک نکنید. همچنین، می‌توانید به اطراف چانه‌ی خود، ولی نه به جلوی آن، کمی رژگونه بزنید. این کار اثر آرایش را بیشتر میکند.

 

2- آرایش چهره‌های کشیده

این آرایش برای صورت های کشیده عالی و آزمایش شده است. پس حتماً اگر این نوع صورت را دارید امتحانش کنید. اگر صورت‌تان کشیده یا مستطیلی است، اولین و مهم‌ترین هدف‌تان باید این باشد که صورت‌تان را بیضی کنید. ابروها را کمی از حالت عادی کمانی‌تر کنید. این کار باعث می‌شود صورت‌تان بیضی‌تر و گردتر دیده شود.

 

1- از سایه‌ی مایل به صورتی (روشن) روی گونه‌های کشیده‌ی خود استفاده کنید (باعث می‌شود ظاهر تپل‌تری پیدا کنید) و بر روی برجستگی گونه‌ها از رنگ سرخ تیره‌تر استفاده کنید.

2- با دو بار فرمژه زدن (قبل و بعد از زدن ریمل) مژه‌هایتان را بلندتر و حجیم‌تر کنید یا حتی از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید.

3- سعی کنید لب‌هایتان را در کوچک‌ترین حد نگه دارید و صورتی کنید تا به بهترین شکل و پر به نظر برسند و صورت‌تان را تپل‌تر نشان دهند.

4- لبه‌های تیز صورت‌تان (مانند دو طرف فک‌ها و اگر بینی‌تان واقعاً تیز است) را به حداقل برسانید.

5- برای بینی، مثل صورت‌های بیضی، از سایه‌ی جانبی استفاده کنید. در اینجا باید از تکنیک سایه‌ در قسمت بالا استفاده کنید. به دو طرف بینی سایه نزنید، فقط به آن کرم پودر بزنید. بالای استخوان بینی را تیره کنید.

 

3- آرایش صورت قلب‌مانند

بهترین مثال از صورت قلب‌مانند بازیگر هالیوود ریس ویدراسپون است. در ادامه چند نکته‌ی آرایشی برای این صورت را می‌خوانید. اگر فک تیز و متمایل به جلو و پیشانی پهن دارید، تمرکز اصلی این است که توجه را از پهنای پیشانی دور کنید. می‌توانید ویژگی‌های خاصی را برجسته کنید و ویژگی‌های دیگر را کنار بگذارید تا این شکل صورت را کاملاً متعادل کنید.

 

آرایش صورت متناسب با شکل آن

 

1- در دو طرف شقیقه‌ها  و زیر چانه از کرم برنزه یا کرم پودر (تیره‌تر از رنگ پوست خود) استفاده کنید. در بالای بینی از پودر هایلایت استفاده کنید. با پودر یا کرم برنزه به دو طرف بینی سایه بزنید و به گونه‌ها هم کمی رنگ بزنید تا گونه‌های برجسته‌ی خود را که در این نوع صورت رایج هستند برجسته‌تر کنید

2- به جای چشم‌ها، لب‌هایتان را پر کنید. از پرکننده‌ی لب یا برق لب درخشان و خط لب تیره استفاده کنید تا تمرکز بر لب‌ها باشد، نه خط فک.

3- چشم‌ها را خیلی دودی نکنید، حتی اگر به دنبال سایه‌ی دودی هستید، از سایه‌های روشن‌تر استفاده کنید.

4- با دنبال کردن فضای توخالی گونه‌هایتان، آن را با کرم برنزه متعادل‌ کنید.

5- در قسمت برجسته‌ی گونه‌های خود از رژگونه‌ی کمرنگ استفاده کنید.

 

4- آرایش صورت های لوزی‌ شکل یا الماسی

مهم‌ترین ترس هنگام آرایش شکل‌های مختلف صورت این است که خیلی نامتناسب به نظر برسند و این مسئله باعث می‌شود به سختی بتوان ظاهر فوق‌العاده‌ای داشت! از آرایش برای روشن کردن مرکز صورت استفاده کنید که باعث جلب توجه به آن شود. کرم پودر مایع روشن یا هیلایتر می‌تواند کمک‌تان کند به راحتی به این هدف برسید.

 

آرایش صورت متناسب با شکل آن

 

1- آن را به پیشانی، تیغه‌ی بینی و مرکز چانه بزنید تا توجه را به قسمت مرکز صورت جلب کنید.

2- با استفاده از یک پودر تیره‌کننده یا کرم پودر کمی تیره تر، نوک پیشانی، نوک چانه و زیر استخوان‌های فک را متعادل‌سازی کنید تا عرض را به حداقل برسانید و صورت‌تان متناسب‌تر به نظر برسد.

 

5- آرایش صورت گرد

صورت گرد طول و عرض یکسانی دارد. بنابراین، هنگام آرایش، باید حالتی ایجاد کنید که انگار کشیده است. متعادل‌سازی برای این نوع صورت بسیار مهم است.

 

آرایش صورت متناسب با شکل آن

 

1- اگر برنزکننده را به شقیقه‌ها و زیر فک بزنید، می‌تواند صورت شما را کشیده و متناسب نشان دهد. این کار توهم صورت بیضی ایجاد می‌کند. همچنین، پیشانی، ناحیه‌ی زیر چشم‌ها و چانه را روشن کنید تا توجه را به مرکز صورت جلب کنید.

2- می‌توانید به زیر استخوان های گونه رژگونه بزنید تا برجسته شوند یا آن را مستقیماً به برجستگی گونه بزنید تا شکل عالی آن را برجسته کنید. برای ایجاد اثر لاغرکننده‌ رژگونه را به طرف بالا بزنید.

در مورد رنگ‌ها باید کمی دقت کرد، زیرا رنگ‌های روشن گردی صورت را برجسته‌تر می‌کنند.

 

از این حقه‌های اثبات‌شده‌ی آرایش اشکال مختلف صورت لذت ببرید و استفاده کنید تا بهترین آرایش و ظاهر را داشته باشید! امیدواریم این نکات آرایشی برای شکل‌های مختلف صورت واقعاً کمک‌تان کنند بهترین ظاهر خود را به نمایش بگذارید! اگر پیشنهاد یا توصیه دیگری دارید آن را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.