بانوک

بانوک از اسکاتلند ریشه می گیرد  و نوعی از پنکیک اسکاتلندی است که توسط اولین مهاجران وارد ایالات متحده شد. بانوک را می توان در ماهیتابه های روحی یا فلزی روی آتش پخت یا حتی می توان آن را دور یک سیخ پیچیده و در فاصله ی 20 سانتی متری شلعه نگه داشت تا بپزد. بانوک را با شیره طلائی یا شیره مپل میل می کنند.

طرز تهیه: در یک کاسه ی بزرگ آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید. قطعات کره را نیز با آن مخلوط کرده تا به شکل یک پوره در بیاید. 120 میلی لیتر آب را به آن افزوده و آرد را هم بزنید تا مرطوب شده و یک خمیر سفت تشکیل شود. در صورت نیاز آب ِ بیشتری بیفزایید.

یک ماهیتابه ی روحی یا نچسب بزرگ را کمی چرب کرده و روی شعله ی ملایم حرارت دهید. خمیر را روی تخته یا میزی که آرد پاشی شده برگردانید. آن را به چهار بخش مساوی تقسیم کنید. هر قطعه را مسطح کنید تا دایره ای با ضخامت 1 سانتی متر حاصل شود.

دایره ی اول را در ماهیتابه ی داغ قرار داده و بگذارید هر طرف آن 6 تا 7 دقیقه بپزد. آن را به صورت گرم همراه با کره سرو کنید و تزئین روی آن را به دلخواه انجام دهید. بقیه ی خمیرهای باقی مانده ی بانوک را نیز به همین شیوه بپزید.