بلینی با سالمون دودی

blini with salmon1

طرز تهیه: شوید ها و نیمی از آروگولا را ریز کنید. پیاز را نیز کاملا خرد کنید.

blini with salmon2

لیمو را قاچ بزنید. خامه ترش را با آب لیمو مخلوط کرده، سپس نیمی از شوید را بیافزایید و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. کره را در ماهیتابه یا در کاسه ی مخصوص مایکروفر ذوب کنید.

آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه ی بزرگ بریزید. تخم مرغ ها را در کاسه شکسته، سپس ماست و کره ی ذوب شده را اضافه کنید.با استفاده از یک همزن بالن مانند مواد را هم زده تا نرم و غلیظ شود. بقیه ی شوید و آروگولای خرد شده را به آن اضافه کنید.

blini with salmon3

هنگامی که آماده پخت هستید، فر را کم کنید. یک ماهیتابه ی بزرگ نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. کمی روغن بریزید، سپس سه قاشقِ پر، خمیر را به آن اضافه کنید. هنگامی که مواد را درون روغن ریختید خمیر باید به آرامی جلز و ولز کند. خمیر را بپزید تا زمانی که حباب های ظاهر شده روی سطح و یک هاله طلایی در اطراف لبه های بلینی را ببینید.

بلینی ها را به دقت توسط یک کفگیر برگردانید و بگذارید چند دقیقه ی دیگر بپزد تا زمانی که وسط آن پف کند و هر دو سمتش طلایی شود. اولین سری پخته شده را در فر گرم نگه دارید تا زمانی که بقیه را بپزید. هر دفعه کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید.

جهت سرو، برش های سالمون را روی بلینی ها قرار داده، کمی سس شوید را روی سالمون ریخته و روی آن کیپر و پیاز بپاشید. این غذا را با باقیمانده ی برگ های آروگولا و یک قاچ لیمو سرو کنید.