بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان

 بیسکوییت

طرز تهیه : پودر قند و کره نرم شده در دمای اتاق را با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس تخم مرغ و اسانس وانیل را اضافه کنید تا یکدست شود ( تخم مرغ و کره را از 1 ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید ).

آرد ، بکینگ پودر و نمک را مخلوط و الک کنید ( میتوانید به جای 2 و 1/2 لیوان آرد سفید از 2 لیوان آرد سفید و 1/2 لیوان آرد سبوسدار یا بیسکوییت سبوسدار پودر شده استفاده کنید ).

 بیسکوییت

پس از اضافه کردن آرد مواد را با دست مخلوط کنید و با انگشتان دست خمیر را ماساژ دهید تا یکدست شود ( دقت کنید که خمیر را بیش از حد ورز ندهید تا به روغن نیفتد ).

خمیر را 15 دقیقه داخل کیسه نایلونی بگذارید و در فریزر قرار دهید تا سفت شود. روی سطح کار کاغذ روغنی یا نایلون قرار دهید و با استفاده از وردنه خمیر را نازک پهن کنید و به شکل گرد قالب بزنید.

 بیسکوییت

داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و بیسکوییت ها را با فاصله روی کاغذ قرار دهید. سینی را داخل فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 – 10 دقیقه بپزید ( پس از 5 دقیقه بیسکوییت ها را زیر نظر بگیرید ).

پس از پخت بیسکوییت ها بسیار ترد و شکننده هستند ، اجازه دهید بیسکوییت ها به مدت 3 – 5 ساعت در سینی بمانند تا خنک شوند سپس به ظرف اصلی انتقال دهید ، در این فاصله میتوانید خمیر مارزیپان را آماده کنید.

 بیسکوییت

برای تزیین مدل جغد شما به خمیر مارزیپان در رنگ های شکلاتی ، سبز ، زرد ، خاکستری ، سفید و مشکی نیاز دارید. خمیر را آماده کنید و با رنگ های خوراکی بسته به مقداری که میخواهید رنگ کنید ، بدن جغد را به نوبت روی بیسکوییت بگذارید و با استفاده از کمی آب بچسبانید.

نکته ها : میتوانید از خمیر فوندانت هم برای این تزیین استفاده کنید یا از کرم مخصوص تزیین استفاده کنید.