کتلت مرغ و قارچ

طرز تهیه کتلت گوشت و مرغ شکم پر

 

کتلت مرغ و قارچ

۱- گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، 2 عدد تخم مرغ ، 1 عدد پیاز رنده شده آب گرفته ، پودر سیر ، کدو سبز رنده شده آب گرفته ، سس مایونز ، آرد ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود ( پیاز و کدو سبز را ریز رنده کنید ).

کتلت مرغ و قارچ

۲- داخل ماهیتابه چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، قارچ و پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند و آب قارچ کشیده شود ، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و برنج پخته را اضافه کنید ، نمک و فلفل بزنید و خوب مخلوط کنید.

کتلت مرغ و قارچ

۳- مقداری از مایه کتلت بردارید و کف دست تان پهن کنید ، مقداری از مایه قارچ داخل آن بریزید و کتلت را از اطراف جمع کنید و با دست خوب شکل دهید ( برای جلوگیری از چسبیدن کتلت در زمان کار میتوانید دست تان را کمی خیس کنید ).

کتلت مرغ و قارچ

۴- داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، کتلت ها را به نوبت در مقداری آرد بزنید و داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شوند ( استفاده از آرد برای انسجام کتلت ، جلوگیری از چسبیدن کتلت و خوشرنگ تر شدن آن پس از پخت است ).

کتلت مرغ و قارچ

۵- پس از اینکه یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر کتلت نیز برشته و سرخ شود سپس کتلت ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود ، کتلت ها را میتوانید همراه با نان ، سالاد و ... سرو کنید.