اصولا کیک هایی با طعم شکلات و قهوه پرطرفدار هستند. کیک نسکافه که با پودر نسکافه آماده تهیه میشود هم یکی از این کیک های خشومزه است. روکش خامه و بادام کاراملی شده هم طعم عالی کیک نسکافه را تکمیل میکند.

طرز تهیه کیک نسکافه ای با روکش بادام

فر را تا دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

در میکسر تخم مرغها را بریزید و حدودا 5 دقیقه با وانیل خوب مخلوط کنید تا بافت پفکی ایجاد شود و رنگ آن زرد کم رنگ شود. کم کم 1 پیمانه شکر را در حال هم زدن اضافه کنید. روغن را بریزید و به هم زدن ادامه دهید.

در یک ظرف آرد و بیکینگ پودر را با هم یکدست کنید و به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و میکسر را روی سرعت کم تنظیم کنید.

مواد کیک را به قالب انتقال دهید و  به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید. توجه کنید که برای اطمینان از پخته شدن کیک، چنگالی را در کیک فرو کنید اگر کیک به آن نچسبید، کاملا پخته است.

برای تهیه ی سس نسکافه، پودر نسکافه آماده و 1 پیمانه شکر را در 3/4 پیمانه آب جوش حل کنید تا حالت کاراملی پیدا کند. سپس سس نسکافه ای را روی کیک بریزید و در تمام سطح آن پخش کنید. کیک را در ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید.

nescafe-almond-cake1

در حالی که کیک در یخچال خنک می شود، روکش کرم و بادام را آماده کنید. بدین ترتیب که 1/2 پیمانه شکر را در تابه ای بریزید و ذوب کنید. بادام ها را در شکر تفت دهید. سپس آن را در یک ظرف بریزید و پهن کنید تا خنک و سفت شود. پس از اینکه مخلوط بادام سفت شد آن ها را بشکنید و خرد کنید.

nescafe-almond-cake2

کیک را از یخچال بیرون بیاورید و خامه زده شده را روی آن بمالید بادام های خرد شده را روی خامه بریزید و نوش جان کنید.