پاستا مرغ و قارچ دستور پختی بسیار راحت و آسان دارد و کل مراحل پخت در یک قابلمه انجام می شود. این پاستای لذیذ و کرم دار تنها در 35 دقیقه آماده می شود و بهترین غذا برای روزهای شلوغ هفته است که وقت زیادی برای آشپزی ندارید.

 

طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ فوری

  در یک قابلمه بزرگ دو قاشق کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. تکه های مرغ و قارچ خرد شده را اضافه کنید و با کره تفت دهید. حدود 5 الی 7 دقیقه مرغ و قارچ را تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود و هیچ جای آن صورتی نباشد. مرغ را با نمک، فلفل و پودر سیر مزه دار کنید. سپس مرغ و قارچ را داخل ظرفی بریزید  و کنار بگذارید.   %d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7

2 قاشق باقیمانده کره و آرد را داخل همان قابلمه بریزید و هم بزنید. آب مرغ و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس را حرارت دهید تا به جوش بیاید. وقتی سس پاستا غلیظ شد حرارت را کم کنید. مرغ و قارچ را مجددا داخل قابلمه بریزید.

%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%d9%82%d8%a7%d8%b1%da%86

 

پاستا را داخل قابلمه بریزید و با سس ترکیب کنید. نخودفرنگی ها را نیز اضافه کنید. سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا مرغ و قارچ به مدت 20 الی 25 دقیقه بپزد و آل دنته شود( آل دنته اصطلاحی ایتالیایی برای پخت پاستا و ... است ، به این معنی که پاستا نباید بیش از حد نرم شود، بلکه اطراف پاستا باید کاملا نرم و مغز آن کمی سفت باشد). هزارگاهی پاستا را هم بزنید تا به ته قابلمه نچسبد.

  %d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%ba-%d9%82%d8%a7%d8%b1%da%86  

پاستا را بچشید و اگر لازم است مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. پاستا مرغ و قارچ فوری را با پنیر پارمزان و جعفری خرد شده تزیین کنید و در ظرف مناسب سرو کنید.

  %d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%ba  

نکته های کلیدی تهیه پاستا مرغ و قارچ:

- اگر دوست دارید روی پاستا برشته شود می توانید بعد از اضافه کردن پارمزان قابلمه را به مدت 15 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید . در اینصورت دقت کنید که قابلمه تان مناسب فر باشد.

- استفاده از آب مرغ برای طعم دهی بهتر به پاستاست. اگر آب مرغ ندارید می توانید 3 لیوان آب را به همراه یک عدد قرص عصاره مرغ داخل قابلمه بریزید.

  پاستا مرغ و قارچ فوری