شیرینی ایتالیایی

شیرینی چوروس با سس شکلاتی

 

شیرینی ایتالیایی

طرز تهیه : کره ، آب ، نمک و 1 قاشق غذاخوری شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مواد را هم بزنید تا به جوش بیاید سپس آرد و اسانس وانیل را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه با حرارت ملایم هم بزنید تا خمیر جمع شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر کمی سرد شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید ( پس از اصافه کردن هر تخم مرغ با قاشق خوب مخلوط کنید تا تخم مرغ جذب خمیر شود و خمیر لطیفی بدست بیاید ).

شیرینی ایتالیایی

داخل قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید ، قیف را روی قابلمه بگیرید و با فشار خمیر را به بیرون هدایت کنید.

پس از اینکه حدود 10 سانتیمتر از خمیر خارج شد با قیچی خمیر را ببرید و داخل روغن بیندازید ( روش تهیه همانند بامیه است ) ، با قاشق مدام حرکت دهید تا تمام سطح شیرینی یکدست سرخ شود.

شیرینی ایتالیایی

پس از سرخ شدن شیرینی را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود ، مقداری شکر و پودر دارچین را مخلوط کنید و داخل سینی بریزید سپس شیرینی ها را داخل آن بزنید و سرو کنید.

شیرینی ایتالیایی

شیرینی چوروس در اسپانیا بسیار محبوب است و همراه با سس شکلاتی سرو میشود ، برای تهیه سس شکلاتی مقداری شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کنید سپس با مقداری خامه مخلوط نمایید و همراه با شیرینی سرو کنید.

نکته ها : در بعضی از دستورات این شیرینی تخم مرغ وجود ندارد ، میتوانید به جای 3 تخم مرغ از 1/2 لیوان آب استفاده کنید !