بیسکویت های عروسکی برای جشن تولد بچه ها انتخاب خیلی خوبی هستند. هلو کیتی یکی از طرح های محبوب بین بچه هاست. بنابراین تصمیم گرفتیم طرز تهیه بیسکویت هلوکیتی را به شما آموزش دهیم. با استفاده از کاتر های کوکی عروسکی میتوانید به راحتی خمیر را به شکل هلوکیتی یا هر شخصیت کارتونی دیگری که دوست دارید برش بزنید و بعد از فر بپزید. تهیه خمیر کوکی هم خیلی ساده است. فقط باید قبل از قرار گرفتن در فر، مدتی در یخچال بماند و خنک شود. پس اگر به دنبال شیرینی ساده و کوچکی برای بچه ها میگردید بیسکویت عروسکی بهترین انتخاب شماست.

طرز تهیه بیسکویت عروسکی هلو کیتی

مرحله اول:

کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. کره را داخل کاسه ای بریزید و پودر قند را به آن اضافه و مخلوط کنید سپس اسانس وانیل را اضافه کنید.

مرحله دوم:

نشاسته ذرت و آرد را با هم ترکیب کنید و کم کم به مواد دیگر اضافه و با دست مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید. (به دلیل وجود کره خمیر را بیش از حد ورز ندهید چون باعث میشود شیرینی پس از پخت ترک بخورد). خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و 1 ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا سرد شود.

بیسکوییت عروسکی

مرحله سوم:

نیم ساعت پیش از پخت فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر را از یخچال خارج کنید و با وردنه روی سطح کار پهن کنید سپس با کاتر خمیر را قالب بزنید. (در صورتی که کاتر هلو کیتی در دسترس ندارید میتوانید با چاقو یا ابزار شکل گربه را ایجاد کنید.)

بیسکوییت عروسکی

مرحله چهارم:

ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و بیسکویت های هلو کیتی را با فاصله داخل سینی قرار دهید. مقداری از خمیر را با رنگ خوراکی قرمز رنگ کنید و به شکل قلب قالب بزنید و بر روی سر بچه گربه به شکل پاپیون قرار دهید. برای راحتی کار، میتوانید از ترافل قلبی هم به جای خمیر استفاده کنید.

بیسکوییت عروسکی

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است 20 - 15 دقیقه قرار دهید تا بیسکویت ها آماده شوند. ( به دلیل تفاوت دمای فرها مدت زمان پخت میتوانید متغیر باشد.) وقتی انتهای  بیسکویت عروسکی طلایی شد آماده است.

نکته های تهیه بیسکویت عروسکی هلو کیتی :

- بدلیل وجود کره بیسکویت ها حساس هستند. برای جلوگیری از وا رفتن، خمیر بیسکویت هلو کیتی باید سرد و فر گرم باشد.

- اگر پس از قالب زدن احساس کردید خمیر نرم شده است میتوانید 10 دقیقه سینی را داخل فریزر قرار دهید سپس در فر بگذارید.