ژله رولی یا ژله رولتی یک دسر جذاب و دوست داشتنی است که به راحتی و با هزینه کم تهیه می شود. در ضمن دیگر نیازی به در آوردن ژله از قالب هم ندارید. تهیه ژله رولی از شما وقت زیادی نمی گیرد، اما جلوه و زیبایی پذیرایی شما را چندین برابر خواهد کرد. ژله رولتی را میتوان به کمک بستنی، مارشمالو یا شیر تهیه کرد و به اشکال مختلف تزیین نمود. اگر دوست دارید یک نوع دسر ژله ای آماده کنید که هم خلاقانه و رنگارنگ باشد و هم طعمی بی نظیر داشته باشد؛ حتما ژله رولی تهیه کنید.

در این مطلب ما تهیه ژله رولی بدون بستنی و با مارشمالو را توضیح خواهیم داد. در بخش نکات و فوت و فن ژله رولی تمام مواردی که برای تهیه این ژله لازم است بدانید را می گوییم، روش های مختلف تهیه ژله رولتی (از جمله تهیه این دسر با شیر و بستنی) را آموزش می دهیم و به شما خواهیم گفت که چرا ژله رولی می شکند و راه جلوگیری از آن چیست. با این مطلب که راهنمای کاملی برای تهیه ژله رولی است، همراه باشید.

ژله رولی قلبی

طرز تهیه ژله رولی

مرحله اول:

یک سینی یا ماهیتابه ای مستطیلی شکل بردارید. بهتر است ابعاد سینی حدودا 20 در 30 سانتی متر باشد. کمی اسپری نچسب یا جدا کننده به آن بپاشید. میتوانید به جای اسپری از کمی روغن هم استفاده کنید.

مواد لازم ژله

مرحله دوم:

در یک کاسه ی شیشه ای پودر ژله را با آب سرد مخلوط کرده و بهم بزنید. سپس به مدت یک دقیقه کاسه را در مایکروویو قرار دهید.

آب ریختن در پودر

مرحله سوم:

کاسه را از مایکروویو خارج کنید. اگر نیاز است مجددا کاسه را 20 ثانیه ی دیگر در مایکروویو بگذارید. سپس خوب بهم بزنید تا مطمئن شوید ژله به خوبی در آب حل شده است.

حل شدن ژله در آب

مرحله چهارم:

مارشمالوها را به کاسه محتوی پودر ژله و آب اضافه کنید. سپس کاسه را به مدت 20 الی 40 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که مارشمالو شروع به پف کردن کند. مراقب باشید که مارشمالو زمان بیشتری را در مایکروویو نماند. زیرا در این صورت ژله رولی شما دو لایه نخواهد بود و خراب می شود.

ژله ریختن روی مارشمالو

مرحله پنجم:

مواد را با هم به سرعت بهم بزنید تا مارشمالوها به طور کامل حل شوند. سپس سریعا مواد ژله رولتی را در سینی یا ظرفی که آماده کرده اید، بریزید. ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله رولی سفت شود و لایه ی مارشمالو در روی ژله قرار بگیرد.

حل شدن مارشمالو در ژله

مرحله ششم:

ژله را از یخچال خارج کنید. به آرامی از ظرف بیرون بیاورید و روی سطح پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. حالا با احتیاط و محکم؛ از یک طرف شروع به رول کردن ژله نمایید.

رول کردن ژله

مرحله هفتم:

به کمک یک تکه نخ رول را به برش های چند سانتی متری تقسیم کنید. میتوانید این کار را به وسیله یک چاقوی تیز نیز انجام دهید. مراقب باشید رول ژله از هم باز نشود.

برش رول ها

مرحله هشتم:

ژله رولی را در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.

ژله رولی

نکات کلیدی تهیه ژله رولی

- این مطلب از سایت justamumnz ترجمه شده است.

- در این مطلب طرز تهیه ژله رولی با مارشمالو خدمت شما عزیزان آموزش داده شد. اما ژله رولی با بستنی هم تهیه می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای تهیه ژله رولتی با بستنی ؛ به یک بسته پودر ژله، یک پیمانه آب جوش و یک پیمانه بستنی نیاز است. بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا شل شود. پودر ژله را با آب جوش به روش بن ماری حل کنید و اجازه دهید خنک شده و به دمای محیط برسد. سپس بستنی را به همراه ژله در سینی یا ظرف مستطیلی بریزید و در یخچال قرار دهید. پس از 45 دقیقه الی 1 ساعت میتوانید ژله را با چاقو برش زده و رول کنید.

به خاطر داشته باشید که حتما بستنی و ژله، هر دو، باید نسبتا هم دما باشند تا ژله نبُرد و خوب دربیاید.

در این روش میتوانید از بستنی وانیلی استفاده کنید. اما اگر دوست دارید ژله رولی دو رنگ داشته باشید؛ میتوانید از پودر ژله و بستنی با رنگ های متضاد استفاده نمایید تا ژله رولی رنگارنگ شود.

طرز تهیه ژله رولی با شیر به این صورت است که به جای بستنی یا مارشمالو، یک پیمانه شیر در ژله ریخته می شود. اما حتما باید با ژله هم دما باشد تا بریده نشود. طرز تهیه ژله رولی با خامه هم به همین روش است.

- برای تهیه ژله رولی گل رز کافیست هنگامی که ژله در سینی است، آن را به صورت دالبری برش بزنید و بعد رول کنید.

ژله رولی گل رز

- برای جلوگیری از شکستن ژله رولی باید چند نکته را رعایت کنید: نکته اول این است که نباید ضخامت ژله رولتی زیاد باشد. رول ها باید نازک و باریک باشند. نکته دوم زیاد ماندن ژله در یخچال است. نباید اجازه دهید بیشتر از یک ساعت ژله در یخچال بماند. پس از رول کردن میتوانید ژله را برای ساعت ها در یخچال بگذارید.

طرز تهیه ژله رولی قالبی به این صورت است که باید ابتدا رول ها را برش بزنید. سپس در قالب ژله با طرح دلخواه قرار دهید و روی آن ها را با ژله ی آلوئه ورا بپوشانید.

ژله رولی قالبی