ایتالیایی ها در تهیه پاستا خلاقیت زیادی دارن. راویولی هم نوعی پاستاست. پاستایی که با موادی مثل گوشت، پنیر و سبزیجاتی از قبیل اسفناج پر شده و بعد آبپز میشه. اون رو معمولاً به شکل مربع یا نیم دایره در میارن. بعد هم  راویولی رو همراه با سس یا آب گوشت، مرغ یا سبزیجات سرو میکنند. مواد درون خمیر میتونه متفاوت باشه اما معروف ترین نوعش مخلوط گوشت و اسفناج و پنیر هست.

طرز تهیه راویولی گوشت با اسفناج و پنیر

1- برای تهیه ی خمیر راویولی ابتدا آرد سفید و نمک را خوب باهم مخلوط کنید. روی تخته ی آشپزی آرد را به صوت تپه ای کوچک دربیاورید و وسط آن گودالی درست کنید. دو تخم مرغ را در داخل گودال آردی بیندازید و آرام آرام به کمک چنگال زرده ها را شکسته و درون آرد هم بزنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا خمیر حاصل شود.

ravioli1

2- آب گرم را به آرامی به خمیر اضافه کنید و خوب آن را ورز دهید تا سفت شود. حال روی خمیر را پوشانده و بگذارید تا 15 دقیقه استراحت کند.   ravioli2  

3- در حین استراحت خمیر، در تابه ای گوشت چرخ کرده را همراه با کره بریزید و سیر را روی آن رنده کرده و خوب تفت دهید. سپس اسفناج، تخم مرغ، جعفری، نمک و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید و 5 دقیقه تفت دهید. حال مواد را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شوند. یک کفگیر کوچک از مواد را برای تزیین کنار بگذارید.

  ravioli3

4- پس از 15 دقیقه خمیر را بیرون بیاورید و به کمک وردنه آن را روی تخته آشپزی پهن کنید. ضخامت خمیر باید در حد 2 یا 3 میلی متر باشد. به کمک یک قاشق از مخلوط گوشت بردارید و روی خمیر ها قرار دهید.

ravioli4

5- حال یک طرف خمیر را برگردانید و با دست بهم بچسبانید. سپس به کمک چنگال در حاشیه ی آنها شیار ایجاد کنید. راویولی ها را در گوشه ای قرار دهید تا کمی خشک شوند.

  ravioli5

6- حال قابلمه ای را پر از آب کرده و یک قاشق نمک در آن بریزید. قابلمه را روی گاز قرار دهید و هنگامی که جوشید راویولی ها را با دقت درون آن بیندازید. پس از 20 دقیقه می توانید آنها را از آب جوش دربیاورید.

آنها را در بشقاب بریزید و با موادی که قبلا کنار گذاشته اید به همراه سس دلخواه نوش جان کنید.

  ravioli

نکته های تهیه راویولی:

- می توانید راویولی را پس از آبکش کردن به همراه پنیر در فر یا مایکروفر قرار داد تا حالت برشته پیدا کند.

- همچنین می توانید به جای جوشاندن، آنها را درون قابلمه ی پر از روغن بیندازید و سرخ کنید.

- راویولی گوشت و اسفناج را میتوانید فریزکنید و با آن لازانیای راویولی درست کنید.