یکی از سالادهای خوشمزه و مقوی که میتوان از آن به عنوان یک وعده غذای کامل استفاده کرد سالاد ذرت و لوبیا است. البته کلا انواع سالاد لوبیا به دلیل این که سرشار از پروتئین هستند در بین کسانی که دنبال سالادهای رژیمی و خوشمزه هستند طرفداران زیادی دارند. نقطه قوت دیگر این سالاد سس آن است. این سس جذاب از ترکیب سرکه بالزامیک، آب لیموی تازه، روغن زیتون و عسل طعم منحصر به فردی دارد. با توجه به این که طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی خیلی ساده است پیشنهاد میکنم حتماً امتحانش کنید.

طرز تهیه سالاد ذرت و لوبیا قرمز

 

مرحله اول:

برای تهیه ی سس این سالاد، در یک ظرف یا کاسه ی کوچک، روغن زیتون، سرکه ی بالزامیک، عسل، نمک، فلفل و مقداری آب لیمو ترش بریزید و خوب مخلوط کنید.

سس سالاد ذرت

مرحله دوم:

در ظرف سالاد لوبیا های پخته شده، ذرت، فلفل های دلمه ای و گشنیز را ریخته و مخلوط کنید.

مواد لازم سالاد مکزیکی

مرحله سوم:

سسی که تهیه کرده اید را روی سالاد ذرت بریزید و مواد را مخلوط کنید.

سالاد ذرت مکزیکی با سس

این سالاد با یکی دو ساعت ماندن در یخچال خوشمزه تر میشود. اما اگر قصد دارید آووکادو اضافه کنید آن را موقع سرو به سالاد اضافه کنید.  نوش جان!

نکته های کلیدی تهیه سالاد ذرت و لوبیا مکزیکی:

- معمولاً در این سالاد مکزیکی مقداری آووکادوی خرد شده هم میریزند. آووکادو را درست قبل از ریختن سس یه سالاد اضافه کنید تا تازگی اش را از دست ندهد.

- این سالاد را میتوانید با ذرت تازه هم تهیه کنید. دانه های ذرت را حدود 7-8 دقیقه در کمی روغن تفت بدهید تا نرم شوند. سپس آن را به سالاد اضافه کنید.

- سالاد مکزیکی را در هر فصلی میتوانید تهیه کنید. ولی در فصل های گرم که گوجه های بهتر و رسیده تری پیدا میشود بیشتر رواج دارد.

 - نسبت سبزیجات استفاده شده در طرز تهیه سالاد ذرت و لوبیا را میتوانید به دلخواه تغییر دهید.