من به شخصه عاشق کراکت هستم. چه کراکت سیب زمینی باشد چه کراکت سبزیجات پنیری. این نوع از فینگرفودها هم به درد دورهمی های عصرانه میخورند و هم برای زمانی که یک بچه بهانه گیر از شما غذایی خوشمزه میخواهد و شما مجبورید در کمترین زمان آن را برایش فراهم کنید. کراکت سبزیجات پنیری همان چیزی است که دنبالش هستید و احتمالا همه مواد لازم آن همین حالا در آشپزخانه شما هستند. پس دست به کار شوید و این خوراکی خوشمزه را برای عزیزانتان درست کنید. در کنار کراکت میتوانید از انواع سس و دیپ استفاده کنید.

 

طرز تهیه کراکت سبزیجات پنیری

 

مرحله اول:

سیب زمینی را بشویید، پوست بکنید و به قطعات درشت خرد کنید و در یک قابلمه قرار دهید. روی آن آب سرد بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از بجوش آمدن آب 10 دقیقه اجازه دهید سیب زمینی ها بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. سیب زمینی ها را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند.

 

مرحله دوم:

در این فاصله، هویج ها را نگینی ریز خرد کنید. هویج های خرد شده و نخود فرنگی ها را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن ها را نیز آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شوند.

مرحله سوم:

سیب زمینی ها را بکوبید یا رنده کنید. پنیر کاتیج، هویج و نخودفرنگی را اضافه کنید. با نمک و فلفل آن را مزه دار کنید و خوب مخلوط کنید.

 

مرحله چهارم:

مواد کراکت سبزیجات را به 8 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با دست به شکل استوانه های کوچکی دربیاورید. جو پرک را در بشقاب بزرگی بریزید.  کراکت ها را در آن خوب بغلطانید تا همه جای آن ها به جو پرک آغشته شود.

 

مرحله پنجم:

ماهیتابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن بریزید. زمانیکه روغن داغ شد کراکت ها را یکی یکی در ماهیتابه قرار دهید و به مدت5 دقیقه سرخ کنید. کراکت ها را بچرخانید تا همه طرف آن خوب برشته و طلایی شود.

 

کراکت ها را در ظرف بچینید و همراه با مایونز سیر ، سالاد و ... سرو کنید.

 

نکته:

به دلیل استفاده از پنیر کاتیج در کراکت سبزیجات، قبل از اضافه کردن نمک کمی آن را بچشید تا غذایتان شور نشود.