لازانیا رولی

لازانیا رول پیچ

طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، ورقه های لازانیا را با توجه به دستور روی بسته بندی بجوشانید و آبکشی کنید.

داخل کاسه ای سفیده تخم مرغ ، پنیر ریکوتا ( یا هر پنیر نرم دیگری ) ، پنیر پارمزان ، 2 لیوان پنیر موزارلای رنده شده و مقداری فلفل بریزید و خوب مخلوط کنید. ورقه های لاازنیا را به نوبت روی سطح کار باز کنید و مقداری از مایه پنیر که آماده کرده اید روی آن بریزید و پخش کنید.

گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد کنید و روی هر ورقه لازانیا همانند شکل 3 حلقه گوجه فرنگی قرار دهید و روی ان مقداری ریحان خرد شده بپاشید سپس لازانیا را تا بزنید ( به صورتی تا بزنید که داخل هر تا 1 حلقه گوجه فرنگی قرار بگیرد ).

لازانیا رول پیچ

برای تهیه سس مارینارا ابتدا 4 قاشق روغن داخل ظرف بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس رب گوجه فرنگی ، 1 لیوان اب ، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا سس به جوش اید و غلیظ شود.

داخل ظرف پیرکس یا قالب را چرب کنید ، نصف سس را ته قالب بریزید و پخش کنید ، رول هایی که آماده کرده اید را با فاصله داخل ظرف قرار دهید ، نصف دیگر سس را روی لازانیاها بریزید و 1 لیوان باقی مانده پنیر پازمران را روی سس بپاشید.

ظرف را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 30 دقیقه قرار دهید ، پس از پخت لازانیا را در ظرف بکشید و با ریحان خرد شده تزیین و سرو کنید.

نکته ها : میتوانید از هر پنیر دیگری که دوست دارید استفاده کنید ، میتوانید داخل رول ها را با گوشت چرخ کرده ، فیله مرغ ، کالباس و ... نیز پر کنید.