یکی از غذاهایی که بدون گوشت هم نمیتواند خوشمزه باشد لازانیاست. قبلاً لازانیا رولی مرغ را آموزش دادیم. اما اگر گیاهخوار هستید یا دوست دارید این غذا را بدون گوشت تهیه کنید لازانیا رولی سبزیجات بهترین انتخاب برای شماست. با تهیه این نوع لازانیا که مورد علاقه بچه هاست میتوانید سبزیجات سالم و مفید مثل کدو سبز را وارد برنامه غذایی خانواده کنید.

طرز تهیه لازانیا رولی سبزیجات

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. .لازانیا را طبق دستور در آب بجوشانید و آبکش کنید. کدو سبزها را بشویید و رنده کنید و با فشار دست آب اضافی اش را بگیرید، سپس با چند قاشق روغن ، 2 حبه سیر رنده شده ، مقداری نمک و فلفل داخل ماهیتابه بریزید و با حرارت متوسط 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

لازانیا رولی

کدو سبز تفت خورده ، تخم مرغ ، پنیر ریکوتا و پنیر پارمزان را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

لازانیا رولی

روی سطح کار ورقه های لازانیا را به نوبت باز کنید و روی هر کدام مقداری از مایه سبزیجات و پنیر بریزید و پخش کنید سپس ورقه های لازانیا را رول کنید.

پیاز و 2 حبه سیر باقی مانده را ریز خرد کنید و با چند قاشق روغن داخل ماهیتابه بریزید. با حرارت متوسط تفت دهید تا نرم شوند سپس رب گوجه فرنگی ، 2 لیوان آب ، روغن زیتون ، مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا سس بجوشد و غلیظ شود.

لازانیا رولی

 نصف سس را داخل ظرف بریزید و پخش کنید ، رول های لازانیا را با فاصله و در کنار هم داخل ظرف بگذارید ، باقی مانده سس قرمز را روی ورقه های لازانیا بریزید و روی آن پنیر موزارلای رنده شده بپاشید.

ظرف را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 40 دقیقه قرار دهید ، پس از پخت لازانیا را داخل بشقاب بگذارید و با ریحان خرد شده تزیین و سرو کنید.