لازانیا با گوشت مخصوص

لازانیا

 طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

مقداری روغن و پیاز خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و تفت دهید تا پیاز نرم شود ، گوشت چرخ کرده و سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس آب میوه یا دلستر را اضافه و مخلوط کنید.

لازانیا

پس از اینکه مایه گوشت شروع به جوشیدن کرد رب گوجه فرنگی ، 2 قاشق جعفری خرد شده ، شکر ، پودر آویشن ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید. سپس حرارت را کم کنید و در ماهتیابه را بگذارید و اجازه دهید مایه گوشت جا بیفتد.

داخل قابلمه ای آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه اینکه به جوش آمد ورقه های لازانیا را با توجه به دستوری روی بسته بندی بجوشانید و آبکشی کنید.

لازانیا

برای تهیه سس پنیر داخل کاسه ای پنیر ریکوتا ( یا هر پنیر نرم دیگری ) ، پنیر موزارلا ، شیر ، تخم مرغ و 2 قاشق جعفری خرد شده را بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

ته قالب را چرب کنید ، مقدار کمی سس پنیر ته قالب بریزید و پخش کنید و چند ورق لازانیای آبکشی شده روی ان قرار دهید ، روی ان مقداری مایه گوشت بریزید و روی مایه گوشت مقداری از سس پنیر بریزید و روی ان چند ورق لازانیا قرار دهید.

لازانیا

به همین صورت چند لایه را با لازانیای آبکشی شده ، مایه گوشت و سس پنیر پر کنید سپس روی مواد را با پنیر پیتزای رنده شده خوب پوشش دهید.

لازانیا

قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا لازانیا آماده شود ، پس از پخت بخش بالای فر را چند دقیقه روشن کنید تا روی لازانیا  طلایی شود سپس از فر خارج کنید ، حداقل 15 دقیقه صبر کنید تا لازانیا خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.