کیک ترافل شکلاتی

ترافل شکلاتی

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا کنید.

زرده های تخم مرغ ، وانیل و شکر را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود ، آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و قاشق قاشق به مخلوط زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

ترافل شکلاتی

سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید ، نوک قاشق نمک اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا سفیده خودش را بگیرد و ابری شود ( وقتی ظرف را برمی گردانید نریزد ).

سفیده را به مایه کیک اضافه کنید ، به صورت آرام و دورانی و در یک جهت سفیده ها را هم بزنید تا مخلوط شوند ( بیش از حد هم نزنید ، در حدی که مواد مخلوط شوند کافیست ).

ترافل شکلاتی

 داخل قالب مستطیل شکل بزرگی کاغذ روغنی قرار دهید ، مایه کیک را داخل قالب بریزید و پخش کنید ( ارتفاع مایه کیک پس از ریختن داخل قالب به اندازه 1 بند انگشت باید باشد ).

قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 - 15 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود ، پس از پخت قالب را از فر خارج کنید و پس از اینکه کیک سرد شد به تکه های کوچک خرد کنید و کنار بگذارید ( روی ظرف کیک را با نایلون بپوشانید تا کیک خشک نشود ).

ترافل شکلاتی

 دانه های خشخاش را ابتدا با مقداری آب شستشو دهید ، دانه های خشخاش را با 2 لیوان اب داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه به جوش آمد از روی حرارت بردارید ، روی قابلمه را بپوشانید و 30 دقیقه کنار بگذارید سپس مجدد روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه به جوش آمد از روی حرارت بردارید و 30 دقیقه دیگر استراحت دهید.

دانه های خشخاش را پس از استراحت ابکشی و 1 بار چرخ کنید سپس داخل کاسه ای بریزید و شیر عسلی را به آن اضافه و مخلوط کنید ( پیشنهاد میشود پیش از آماده کردن کیک ، ابتدا خشخاش را آماده کنید ).

ترافل شکلاتی

 کیک خرد شده ، گردو خرد شده ، خامه و خمیر خشخاش را داخل کاسه ای بریزید و با دور کند همزن 2 دقیقه مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم و یکدست شود ؛ از خمیر تکه هایی به اندازه یک گردوی کوچک بردارید و با دست تان به شکل گرد حالت دهید.

ترافل شکلاتی

شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذوب شود ( روش بن ماری ) ، ترافل ها را داخل ظرف شکلات قرار دهید و با قاشق تمام سطح ترافل ها را به شکلات آغشته کنید سپس داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سرد و سفت شود.

ترافل شکلاتی

پس از اینکه ترافل ها آماده شدند با شکلات سفید ذوب شده روی آنها را تزیین کنید ، برای جلوگیری از آب شدن شکلات ترافل ها را داخل کپسول های کاغذی قرار دهید.