فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات بسیار مفید و دوست داشتنی است که عطر فوق العاده ای دارد. به همین دلیل است که میتوان به کمک آن به غذاها عطر و طعم داد و یا غذاهای زیادی با آن تهیه کرد. دلمه فلفل دلمه ای یکی از انواع جذاب و خوشمزه ی این غذاهاست. البته این دلمه ی بی نظیر به روش های مختلفی تهیه می شود. در این مطلب ما روش تهیه دلمه فلفل با مرغ را توضیح داده ایم اما دلمه فلفل با گوشت، دلمه فلفل با سس خامه ای، فلفل شکم پر و فلفل شکم پر یونانی روش های دیگری برای تهیه این دلمه ی خوش طعم هستند. شما کدام روش را برای تهیه دلمه فلفل سبز بیشتر می پسندید؟ تا انتهای این دستور تهیه با ما همراه باشید.

راستی! دلمه ی فلفل در فر و بدون فر تهیه می شود پس اگر فر ندارید نگران نباشید. طرز تهیه دلمه بدون فر را نیز آموزش داده ایم. پس دلمه فلفل دلمه ای با مرغ را بدون فر هم میتوانید تهیه کنید.

طرز تهیه دلمه فلفل با مرغ

مرحله اول:

برای تهیه دلمه فلفل ابتدا پیازها را شسته و نگینی خرد کنید. در ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی روغن داغ شد پیازها را در ماهیتابه ریخته و سرخ کنید.

سرخ کردن پیاز

مرحله دوم:

مرغ را با مقداری آب بپزید و سپس خرد و ریز کنید. مرغ را به پیاز داخل ماهیتابه اضافه کرده و با هم تفت دهید.

پختن و خرد کردن مرغ

مرحله سوم:

جعفری خرد شده، ذرت پخته، نمک و فلفل را به ماهیتابه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سوسیس ها را ریز کرده و به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم:

وقتی مواد داخل دلمه فلفل آماده شد، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

فلفل ها را شسته و سر آن ها برش بزنید. داخل فلفل ها را خالی کنید و موادی که آماده کرده بودید را به داخل آن ها بریزید.

مرحله پنجم:

پنیر پیتزا را به روی مواد داخل دلمه بریزید و سر فلفل دلمه ای ها را سر جایش بگذارید. دلمه ها را داخل فر بگذارید تا پنیر ها داخل دلمه آب شود. همچنین میتوانید دلمه ها را درون قابلمه روی حرارت کم قرار دهید.

دلمه فلفل سبز

مرحله ششم:

دلمه های فلفل را در ظرف سرو قرار دهید و با سس دلخواه و دوغ سرو کنید.

دلمه فلفل

نکات کلیدی تهیه دلمه فلفل

-استفاده از سوسیس در این غذا اختیاری است. البته بهتر است در صورت امکان از سوسیس خانگی سالم استفاده کنید.

- معمولا در مهمانی ها یا مجالس خودمانی، دلمه فلفل و بادمجان با هم سرو می شود. اگر دوست دارید دلمه فلفل سبز و بادمجان را با هم تهیه کنید و در مورد دلمه بادمجان سوالی دارید، آموزش آن را قبلا تقدیم کرده ایم.

- تهیه کردن فلفل دلمه ای شکم پر بر روی گاز نیازمند دقت است. فراموش نکنید فلفل ها باید در حدی بپزند که نرم شده اما شکل خود را از دست ندهند.

-برای تزیین دلمه فلفل دلمه ای میتوانید از سس گوجه فرنگی، سبزی تازه و زرشک استفاده کنید.