کوکوی سیب زمینی از غذاهای دم دستی و خوشمزه ای است که خیلی راحت درست میشود و به همین خاطر هم معمولاً وقتی زیاد حوصله یا وقت آشپزی نداریم به سراغش می رویم. طرز تهیه کوکو سیب زمینی را همه بلد هستند و با کمی تفاوت در مناطق مختلف همه تا حدودی شبیه به هم آن را درست میکنند. بد نیست برای تنوع غذاهای کشورهای دیگر را هم امتحان کنیم. این کوکوی سیب زمینی پاکستانی بسیار معطر و پر ادویه است، مثل دیگر غذاهای پاکستانی و هندی که این از مشخصه های اصلی آنهاست. البته یک تفاوت اصلی هم با کوکو سیب زمینی ایرانی دارد. این که تخم مرغ را با سیب زمینی مخلوط نمیکنند بلکه پوره سیب زمینی معطر شده و شکل گرفته را در تخم مرغ فرو میبرند و بعد سرخ میکنند. برای همین هم خیلی زود در عرض کمتر از 2 دقیقه دو طرفش سرخ میشود. طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پاکستانی را در ادامه به صورت مرحله به مرحله ببینید.

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پاکستانی

 

مرحله اول:

سیب زمینی ها را بپزید و پوست بکنید سپس سیب زمینی ها را خوب بکوبید یا چرخ کنید تا به شکل پوره نرم و یکدستی در بیاید.

مرحله دوم:

دانه های زیره سبز را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا بوی زیره بلند شود ( دقت کنید زیره نسوزد ). وقتی بوی زیره درآمد بلافاصله آن را از تابه خارج کنید تا بیشتر سرخ نشود.

مرحله سوم:

زیره بوداده، برگ گشنیز خرد شده، فلفل قرمز خرد شده، پیاز خرد شده و مقداری نمک را به سیب زمینی اضافه و خوب مخلوط کنید. سپس یک قاشق از مایه بردارید و با دست به شکل گرد در بیاورید. بهتر است دستهایتان را کمی خیس کنید تا سیب زمینی به دست شما نچسبد.

کوکوی پاکستانی

مرحله چهارم:

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکدست شود. داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. کوکوهای سیب زمینی را یکی یکی داخل تخم مرغ بزنید سپس در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.

کوکوی سیب زمینی با تخم مرغ

پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و طلایی شود. چون فقط روی کوکو تخم مرغ دارد و سیب زمینی هم قبلاً پخته شده کافی است هر طرف حدود 40 ثانیه سرخ شود. تمام سیب زمینی ها را به همین صورت آماده کنید سپس در ظرف بریزید و همراه با نان و ترشی تند سرو کنید.

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی