پیتزا سبزیجات یکی از انواع پیتزاها می باشد. که با سبزیجات تازه و گوناگون تهیه می شود. این پیتزا به دلیل داشتن انواع سبزیجات از سایر پیتزاها سالم تر بوده و می تواند انتخاب مناسبی برای گیاهخواران باشد. برای طبخ پیتزای سبزیجات رژیمی ، می توان پنیر را از مواد لازم حذف کرد. در این صورت پیتزا سبزیجات کالری کمتری خواهد داشت. و یک پیتزا سبزیجات بدون پنیر لذیذ خواهید داشت. پیتزا سبزیجات مخصوص با داشتن سبزیجات رنگارنگ و متنوع ، ظاهری چشم نواز و هوس برانگیز دارد. و بسیار لذیذ و خوش طعم می باشد. پیتزا سبزیجات مواد لازم ساده و در دسترسی دارد که شما می توانید از هر نوع سبزیجاتی مطابق ذائقه خود استفاده کنید. در این دستور قصد داریم طرز تهیه پیتزا سبزیجات ایتالیایی را آموزش دهیم. اگر می خواهید یک پیتزا خانگی سالم و خوشمزه تهیه کنید، این رسپی را از دست ندهید.

  پیتزا سبزیجات

طرز تهیه پیتزا سبزیجات

 

مرحله اول:

برای تهیه پیتزا سبزیجات، ابتدا خمیر پیتزا را آماده کنید. طرز تهیه خمیر پیتزا به روش های مختلف را قبلاً آموزش داده ایم. همچنین می توانید خمیر آماده یا نیمه آماده را از فروشگاه ها خریداری کرده و استفاده کنید.

 

مرحله دوم:

روی سطح صافی را آردپاشی کرده و خمیر را روی آن پهن کنید. با وردنه و به کمک دست شکل دلخواه و یا رایج پیتزا(گرد) را روی خمیر ایجاد کنید. کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید، آن را با کره کمی چرب کرده و خمیر را به قالب یا ظرف مورد نظر انتقال دهید.

مرحله دوم:

سس مخصوص پیتزا ایتالیایی(سس مارینارا) را آماده کنید. همچنین می توانید به مقدار لازم رب گوجه فرنگی و سس کچاپ را مخلوط کرده، در کره و یا روغن زیتون کمی تفت دهید. و ادویه های دلخواه مانند فلفل، آویشن و... را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:

روی سطح خمیر را کاملا آغشته به سس مخصوصی که آماده کرده اید کنید. سپس روی آن را با پنیر پیتزا رنده شده پر کنید.

  پیتزا سبزیجات

مرحله چهارم:

در این مرحله باید سبزیجاتی که انتخاب کردید(و یا مطابق مواد لازم این دستور) روی سطح خمیر بچینید. چیدن سبزیجات رنگارنگ در کنار هم، کمی به سلیقه و ذوق شما بازمی گردد. گوجه گیلاسی ها و زیتون را از وسط به دو نیم کنید. باقی مواد را به اندازه دلخواه خرد کنید. برگ ریحان را ترجیحا کامل و در انتها روی سبزیجات دیگر قرار دهید. همچنین بروکلی ها را کوچک و کمی خرد کنید.

مرحله پنجم:

حالا مجددا باید پنیر پیتزا اضافه کنید. این بار روی سبزیجات را با پنیر پیتزا رنده شده خوب و کامل بپوشانید. سپس قالب را درون فر که آن را از قبل گرم کرده اید قرار داده، و با حداکثر حرارت و دمایی که فر شما دارد برای 30 الی 40 دقیقه قرار دهید تا خوب و کامل پخته شود. می توانید در انتهای پخت روی سطح پیتزا را کمی کره آب شده بریزید و برای چند دقیقه درون فر و در حالت گریل قرار دهید. تا روی پیتزا طلایی و خوش رنگ شود. پیتزا سبزیجات خوشمزه و رنگین کمانی شما آماده می باشد. می توانید آن را با انواع سس ها مانند کچاپ، فلفل و... در کنار نوشیدنی دلخواهتان نوش جان کنید.

  پیتزا سبزیجات

نکته ها:

- انواع پیتزا و همچنین پیتزا سبزیجات را می توانید با نان تست و یا باگت تهیه کنید. پیتزا سبزیجات با نان تست بسیار ساده و آسان می باشد. شما در اینجا باید به جای خمیر پیتزا، از اسلایس های نان تست و یا برش های باگت استفاده کنید. - شما می توانید از بادمجان و کدو سبز نیز در تهیه این پیتزا و در کنار سبزیجات دیگر استفاده کنید. پیتزا سبزیجات بادمجان ، با برش های بزرگ و یا کوچک بادمجان می باشد. پیتزا سبزیجات با کدو نیز به همین صورت، و با برش هایی از کدو سبز در کنار سایر سبزیجات تهیه می شود. پیتزا سبزیجات - می توانید به جای ریحان ، از جعفری تازه، اسفناج، تره فرنگی و... نیز استفاده کنید. - قارچ ها را می توانید قبل از چیدن روی پیتزا، در روغن و یا کره کمی تفت دهید. (در حین تفت دادن کمی آبلیموی تازه به قارچ ها اضاه کنید تا سیاه نشوند) - به جای ذرت پخته و یا کنسرو شده، از بچه بلال پخته و یا کنسرو شده نیز می توانید استفاده کنید. - پیتزا سبزیجات بدون فر نیز روش دیگری برای پخت این پیتزا خوشمزه می باشد.   خوشحال می شویم پیتزا سبزیجات مخصوص و خوشمزه را طبق دستور ایران کوک تهیه کرده. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ پیتزا_سبزیجات_ایران_کوک به اشتراک بگذارید. تا ما عکس شما را با اسم خودتان در صفحه ایران کوک قرار دهیم.