خوراک کدو سبز و قارچ باب میل افرادی که قصد دارند رژیم بگیرند. کدو سبز مقدار خیلی زیادی فیبر داره و همین موضوع باعث میشه که به شما احساس سیری طولانی مدت بده و دیرتر سراغ خوردنی ها برید. از طرفی یک منبع عالی برای ویتامین C و فولات هست. بنابراین حتی برای بچه ها، خانم های باردار و افراد مسن هم یک غذای کامل به حساب میاد.

یک حسن دیگه ای که این غذا داره اینه که خیلی سریع و راحت آماده میشه و اصلا شما رو اذیت نمی کنه. فقط کافیه مقداری قارچ و کدو سبز داشته باشید تا بتونید این غذای خوشمزه، سبک و مقوی را بپزید و از خوردن اون در کنار خانواده نهایت لذت رو ببرید. مجله ایران کوک قصد داره روش پخت خوراک کدو سبز و قارچ را به روش ایتالیایی در اختیارتون قرار بده پس با ما همراه باشید و این فرصت رو از دست ندید.

 

طرز تهیه خوراک کدو سبز و قارچ

۱- قارچ ها را پنج دقیقه داخل آب بگذارید تا چنان چه گل یا آلودگی لا به لای پره های کلاهک آن هست خارج شده و کاملا تمیز شود. در فاصله ای که قارچ ها پاکسازی می شوند کدوها را پوست گرفته و با آب بشویید. سپس آنها را خرد کنید. شکل واندازه کدوها بستگی به سلیقه شما دارد. می توانید آنها را حلقه حلقه کرده و یا به صورت خلالی درشت ریز کنید. همچنین می توانید یک برش طولی در کدو ایجاد کرده و سپس آن را قطعه قطعه کنید.

  خرد کردن کدو  

۲- بعد از گذشت 5 دقیقه قارچ ها را از آب خارج کرده و حسابی بشویید. سپس قارچ ها را نیز به شکل ورقه ای برش دهید. دو قاشق روغن زیتون توی تابه گرم کنید و سیر و قارچ را داخل آن تفت دهید. حدود 5 تا 6 دقیقه برای این کار کافی است. روی قارچ ها کمی نمک بپاشید و از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

  قارچ سرخ شده  

۳- در این مرحله دو قاشق باقی مانده از روغن زیتون و کدو سبز را داخل ماهیتابه ریخته و مرتب هم بزنید. حدود 10 دقیقه زمان برای تفت کدوها کافی است. هنگامی که کدوها تغییر رنگ داده و قهوه ای شدند قارچ را نیز به آن اضافه کنید. اما همچنان شعله را خاموش نکنید.

  قارچ و کدو  

۴- کدوها و قارچ را به یک طرف ماهیتابه منتقل کنید و گوجه هایی را که پوره کرده اید در سمت دیگر بریزید. این حالت را چند دقیقه کوتاه حفظ کنید و گه گاهی پوره را هم بزنید. این کار باعث می گردد پوره گوجه کمی داغ شده و دمای مواد دیگر را نگیرد.

 

پوره گوجه

 

۵- برای پخت نهایی خوراک کدو سبز و قارچ تمام مواد را قاطی کنید و نمک و فلفل را نیز اضافه کنید. حدود 5 دقیقه دیگر نیز طبخ غذا را ادامه داده و سپس از روی حرارت بردارید. این غذا بسیار خوش طعم است و می تواند یک غذای اصلی یا پیش غذای فوق العاده باشد.

  خوراک کدو و قارچ  

نکات کلیدی تهیه خوراک کدو سبز و قارچ

- اگر دوست دارید طعم کدوها کمی تند و تیزتر باشد، بعد از پوست گرفتن آنها را در صافی قرار داده و مقداری نمک کوشر روی آنها بپاشید. بعد از بیست دقیقه نیز کدوها را آبکشی کنید. - به هنگام تفت قارچ مراقب شعله گاز باشید. اگر حرارت زیاد باشد پیش از آنکه قارچ ها کامل بپزند آب آنها تبخیر می شود. - معمولا این نوع خوراک کدو سبز و قارچ در ایتالیا با نان های سبوس دار و خشک سرو می شود.   عکس از: christinascucina.com