نخود پلو با نخود فرنگی را نباید با نخود فرنگی ترکیه که با نخود آبگوشتی تهیه میشود اشتباه گرفت. هر دو این غذاها بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و اغلب با مرغ طبخ و سرو میشوند. پلو نخود فرنگی را میتوانید با گوشت هم طبخ کنید. برای این کار به جای مرغ از گوشت خرد شده استانبولی استفاده کنید.  اگر به نخود فرنگی علاقه دارید میتوانید خورشت نخود فرنگی را هم امتحان کنید.

طرز تهیه نخود پلو با نخود فرنگی

مرحله اول:

استخوان ران های مرغ را خارج کنید. سپس روی ران های مرغ نمک بپاشید و 10 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید. داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه داغ شد ران های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند. پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر مرغ نیز طلایی شود سپس کناری قرار دهید.

نخود پلو

مرحله دوم:

پیاز را خلالی خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا نرم شود ( از روغن باقی مانده مرغ استفاده کنید ). داخل قابلمه‌ای برنج ، نخود فرنگی ، گوجه فرنگی ریز خرد شده ، سیر رنده شده ، پیاز سرخ شده ، پودر دارچین ، پودر زیره سبز و کمی نمک بریزید.  رب گوجه فرنگی را داخل آب مرغ حل کنید و به مواد اضافه کنید و به آرامی مخلوط نمایید.

نخود پلو

مرحله سوم:

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. ران‌های سرخ شده را داخل قابلمه و روی مواد قرار دهید و 2 عدد برگ بو را روی مرغ ها بگذارید. در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم حدود 2 ساعت بگذارید برنج و مرغ بپزد. سپس در ظرف بکشید و همراه با ماست سرو کنید.

نخود پلو

نکات تهیه پلو نخود فرنگی:

- میتوانید به جای ران از سینه مرغ هم استفاده کنید.

- مقدار آب مرغ با توجه به نوع برنج تان و پخت آن ممکن است بیشتر شود که میتوانید در صورت لزوم در اواسط پخت اضافه کنید.

- به جای آب مرغ از آب معمولی یا عصاره مرغ مخلوط با آب هم میتوانید استفاده کنید.