پودینگ وانیلی در اکثر مهمونی ها به عنوان دسر استفاده میشه. این دسر پرطرفدار و خوشمزه هم درست کردنش ساده و آسونه و زمان کمی میبره و هم میشه به عنوان کرم روی دسرهای دیگه مثل ژله، کیک و شیرینی ازش استفاده کرد. در واقع پودینگ وانیل، پایه ی درست کردن خیلی از دسرهاست که البته خودش به تنهایی هم به عنوان دسر سرو میشه. این دسر برای بچه ها خیلی مفید و مناسبه چون با توجه به مواد اولیش هم سالمه و هم در طول روز انرژی اون ها رو تامین می کنه. دسر پودینگ وانیل انقدر محبوبه که روز 22 می رو روز جهانی پودینگ وانیلی نامگذاری کردن. ایران کوک امروز طرز تهیه ی این دسر کرمی و صاف رو بهتون آموزش میده تا از خوردنش لذت ببرید.

پودینگ وانیلی خوشمزه

طرز تهیه دسر پودینگ وانیلی

 

مرحله اول:

نشاسته ی ذرت، نمک و شکر را داخل قابلمه بریزید، شیر را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید. مواد را روی حرارت متوسط گاز بگذارید و تا زمانی که بجوشد و غلیظ شود، هم بزنید. بعد از به جوش آمدن، 1 دقیقه جوشیدن برای آن کافی است.

مرحله دوم:

نصف مواد داغ را به زرده های تخم مرغ هم زده شده اضافه و مخلوط کنید. سپس دوباره آن را به قابلمه برگردانید و مواد را به مدت 1 دقیقه مدام هم بزنید و بجوشانید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و کره و وانیل را به آن اضافه کنید.

اضافه کردن مواد پودینگ به تخم مرغ

مرحله سوم:

پودینگ شما آماده است. آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته، روی آن را بپوشانید و به مدت 1 ساعت تا زمانی که سرد شود، خنک کنید. پودینگ را در یخچال نگهداری کنید.

ریختن پودینگ در ظرف

نکات پخت پودینگ وانیلی:

- توجه کنید که نشاسته ذرت، شکر و نمک را ابتدا در شیر سرد کامل حل کنید بعد روی شعله بگذارید. ایم کار از گوله گوله شدن مواد در شیر جلوگیری می کند.

- قبل از اضافه کردن تخم مرغ به مواد، آن ها را خوب به هم بزنید.

- نشاسته ذرت ساده ترین ترکیب برای غلیظ شدن پودینگ است و تنها مدت کمی برای سفت شدن نیاز به حرارت دارد. فقط کافی است بگذارید موارد به جوش آید تا فعال شود.

- حواستان باشد که وانیل را در مرحله ی آخر به مواد اضافه کنید تا خاصیت، عطر و بو و طعم خود را در اثر حرارت طولانی و جوشیدن زیاد از دست ندهد و از کیفیت آن کم نشود.

- شما می توانید پودینگ را با خامه قنادی و شکلات تزیین و میل کنید.

- می توانید به جای شکر، شکر قهوه ای را به پودینگتان اضافه کنید و تافی درست کنید.

- می توانید با اضافه کردن یک مشت کشمش به مواد به جای وانیل، پودینگی متفاوت درست کنید.

- همچنین با اضافه کردن شکلات و مقدار بیشتری شکر به مواد می تونید پودینگتان را شکلاتی کنید.

پودینگ وانیلی